kl.3-środ.wodne.doc

(933 KB) Pobierz
Sprawdzian

Beata Binder

Jolanta Sikora

PSP nr1 w Nowej Soli

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – klasa III

5. Środowisko wodne

 

………………………………………

(imię i nazwisko)

 

1.      Napisz, co przewożą te statki:

 

- tankowiec - ……………………………………………………………

 

              - prom - …………………………………………………………………

 

              - wodolot - ………………………………………………………………

 

              - kontenerowiec - ……………………………………………………….

 

              - trawler - ……………………………………………………………….

…../ 5pkt.

 

 

2.   Oto rysunek portu morskiego. Wpisz właściwe cyfry, określające fragmenty portu:

1.basen, 2. reda, 3. wejście do portu.

 

…../ 3pkt.

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Podkreśl kreską porty handlowe:

 

…../ 3pkt.

              Świnoujście    Warszawa    Poznań    Gdańsk    Nowa Sól    Szczecin

 

4. Uzupełnij zdania:

 

              Makrela, dorsz, flądra, szprot, śledź to ryby …………………………………. .

 

              Węgorz, okoń, sandacz, płoć, szczupak to ryby ……………………………… .

…../ 2pkt.

5. Przeczytaj podane nazwy zwierząt i podkreśl:

…../ 3pkt.

              linią prostą – nazwy ryb,

              linią falistą – nazwy ptaków,

              linią przerywaną – nazwy ssaków

 

kaczka   lis   łabędź   węgorz   mewa   zając   perkoz   leszcz   bóbr   sandacz  

 

czapla   szczupak   łaś   czarny bocian   sielawa   płoć   dzik   kormoran 

 

6. Wpisz nazwy części ciała ryby.

 

…../ 5pkt.

                 

7. Uzupełnij zdania:

 

Największym jeziorem w Polsce jest jezioro …………………………………

 

    Najgłębszym jeziorem w Polsce jest jezioro ………………………………….

…../ 2pkt.

8. Uzupełnij zdania:

 

              - Tatarak, sitowie, pałka to rośliny ………………………………………….

 

              - Grzybień biały, rzęsa wodna, grążel żółty to rośliny ……………………...

 

…../ 3pkt.

              - Wywłócznik, moczarka, rogatek to rośliny ………………………………..

 

9. Jakie zwierzęta żyją na pojezierzach? Uzupełnij tabelkę podanymi wyrazami:

 

czapla, szczupak, czarny bocian, sandacz, bóbr, leszcz, kormoran, sieja, płoć, łoś, łabędź, dzik, węgorz, lis, sielawa, zając, perkoz, mewa, kaczka

ryby

ptaki

ssaki

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

……………………………..………….

 

……………………..………………….

 

……………………….…….………….

 

………………………………..……….

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

……………………………..………….

 

……………………..………………….

 

……………………….…….………….

 

………………………………..……….

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

………………………………………….

 

……………………………..………….

 

……………………..………………….

 

……………………….…….………….

 

………………………………..……….

…../ 6pkt.

 

 

 

Liczba punktów

32 – 30

29 – 25 

24 – 20 

19 – 15  

14 – 11 

10 – 0  

Ocena

znakomicie

 

bardzo dobrze

 

dobrze

 

przeciętnie

 

słabo

 

bardzo źle

 

 

Kartoteka testu 5 klasa 3

Numer zadania

Sprawdzana umiejętność

(Uczeń:)

Wzór odpowiedzi

Kat. celu

Liczba punktów

1

wymienia przeznaczenie różnych rodzajów statków.

Np.: tankowiec - ropa

Za każda prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

B

5

2

lokalizuje części portu.

Za prawidłowe wskazanie części portu na ilustracji –  1 pkt

 

B

3

3

wskazuje nazwy głównych portów handlowych w Polsce.

Np.: Świnoujście, Gdańsk, Szczecin,

Za każda prawidłową odpowiedź –

1  pkt.

B

3

4

wyróżnia ryby morskie i słodkowodne.

Za każde prawidłowo uzupełnione zdanie – 1pkt

 

B

2

5

z grupy zwierząt wyróżnia ssaki, ryby, ptaki.

Np.: ryby – węgorz

Ptaki – czapla

Ssaki – dzik

Za każdą prawidłowo podkreśloną grupę zwierząt  – 1 pkt

 

B

3

6

nazywa części ciała ryby.

Np.: głowa, tułów, skrzela, ogon, poszczególne płetwy

Za każda prawidłową odpowiedź –

1  pkt

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin