raport_smolensk.pdf

(4174 KB) Pobierz
425097168 UNPDF
Zamach w Smoleńsku – lot PLF101 – hipoteza słuszna.
Przedstawiamy państwu efekt dochodzenia przeprowadzonego przez wielu internautów.
W oparciu o stenogramy oraz inne potwierdzone doniesienia prasowe.
Podstawowe fakty.
Wiadomo, że samolot rozbił się przed lotniskiem. Podstawowe pytanie jakie zostało sformułowane
brzmi :
Dlaczego samolot znalazł się przed płytą lotniska w odległości 1100 metrów, na
wysokości kilku – kilkunastu metrów, w pozycji odległej około 50 metrów od osi
pasa lotniska.
Po zbadaniu stenogramów, należy stwierdzić, że są tam takie rozbieżności, które pozwalają
przyjąć następujące założenia :
1) Stenogramy zostały sfałszowane. ( patrz raport rozbieżności )
2) Fałszerstwo polega na wycięciu i wstawieniu odpowiednich sekwencji rozmów w odpowiednie
miejsca tak, aby nie można było wyciągnąć jakichkolwiek wniosków o zamachu.
3) Fałszerstwo mieści się w granicy dopuszczalnej różnicy pomiędzy zapisem z urządzeń
pokładowych a torem lotu wynikającym z zapisów głosu.
Tak więc na podstawie fałszywych stenogramów można ustalić tylko zgrubnie przybliżony przebieg
wydarzeń, który odpowiada na wyżej postawione pytanie.
Analiza podejmowania decyzji przez kapitana o lądowaniu.
Do analizy został użyte fragmenty stenogramu od przejścia nad pierwszą radiolatarnią 1NDB do
zaniku sygnałów. Dowód jest zawarty w logicznym czasie od 10:40:31 do 10:40:48.
Uwaga nasza była skupiona na sposobie lądowania i zbadaniu procedur w oparciu o dane ze
stenogramu oraz brakujące zjawiska, które musiały wydarzyć się aby doszło do lądowania.
Czas
Od
Do
Komenda/rozmowa/głos
w Sek
10:39:35
W tym czasie zostaje zerwana linia energetyczna. Prawdziwa wieża nie ma łączności z PLF101. Dalsze komendy
z wieży są odtwarzane z magnetofonu jako suche fakty o fałszywych odległościach, bez konwersacji.
10:39:49 "10:39:49,9" "10:39:52,3" "Podchodzicie do dalszej, na kursie i ścieżce, odległość 6."
10:39:50 "10:39:50,2" "10:39:58,0" "Sygnał dźwiękowy, F845Hz. Dalsza prowadzącej"
Sygnał 1NDB jest fałszywy , odległości podawane przez wieżę są pomijane w dalszych rozważaniach
ponieważ też są fałszywe. Dlatego budowanie wykresów toru lotu jest ogólnie tylko teoretyczne i nie prowadzi
do żadnych wniosków. Wszystkie wykresy występujące w internecie są tylko poglądowe.
10:39:51
10:39:52
"10:39:52,2" "10:39:53,7" "Dalsza."
10:39:53
10:39:54
"10:39:54,1" "10:39:55,0" "(niezr.)"
10:39:56
10:39:57
"10:39:57,1" "10:39:59,3" 400 metrów.
10:39:58
10:39:59
10:40:00
10:40:01
10:40:02
"10:40:02,6" "10:40:15,6" "(niezr.)"
10:40:03
10:40:04
10:40:05
10:40:06
"10:40:06,7" "10:40:07,8" "[TAWS] TERRAIN AHEAD"
425097168.001.png
10:40:07
10:40:08
10:40:09
10:40:10
10:40:11
10:40:12
10:40:13
"10:40:13,5" "10:40:14,6" "4 na kursie i ścieżce"
10:40:14
10:40:15
10:40:16
"10:40:16,7" "10:40:17,6" "Na kursie i ścieżce."
10:40:17
10:40:18
"10:40:18,6" "10:40:20,1" "(niezr.)"
10:40:19
"10:40:19,6" "10:40:21,1" 300
10:40:20
10:40:21
10:40:22
"10:40:22,8" "10:40:25,6" "(250 metrów)"
10:40:23
10:40:24
"10:40:24,6" "10:40:26,7" 250
10:40:25
10:40:26
"10:40:26,6" "10:40:27,8" „3 na kursie i ścieżce"
10:40:27
10:40:28
10:40:29
"10:40:29,6" "10:40:30,3" "(niezr.)"
10:40:30
!!!! Tutaj zaczyna się proces podejmowania decyzji o lądowaniu. !!!!
10:40:31 "10:40:31,2" "10:40:32,4" "Reflektory włączcie"
Zaproszenie do lądowania złożone przez fałszywą wieżę. Przy tych warunkach wieża powinna zakazać lądowania.
10:40:32
"10:40:32,4" "10:40:33,5" "[TAWS] TERRAIN AHEAD"
10:40:33
"10:40:32,9" "10:40:33,6" 200
10:40:34
"10:40:34"
"10:40:34,8" "Włączone"
10:40:35
10:40:36
10:40:37 "10:40:37,1" "10:40:38,1" 150
10:40:38 "10:40:38,7" "10:40:39,9" "2 na kursie i ścieżce"
Komunikat fałszywej wieży o odległości 2 km od progu lotniska. Każdy pilot mając instrukcję lądowania schematy D i E
danego lotniska wie, że za ok. 900 metrów znajdzie się nad drugą latarnią. Kapitan obniża wysokość do 70 m i czeka na
sygnał z drugiej radiolatarni. Jest to prawdziwy początek wypadku. Naprawdę jest ok. 3km.
10:40:39
"10:40:39,4" "10:40:42,0" "[TAWS] TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
10:40:40
"10:40:41,3" "10:40:42,6" 100 metrów.
10:40:41
"10:40:42,6" "10:40:42,7" 100
10:40:42
"10:40:42,6" "10:40:44,1" "[TAWS] PULL UP, PULL UP"
10:40:43
10:40:44 "10:40:44,5" "10:40:46,1" "[TAWS] PULL UP, PULL UP"
10:40:45 "10:40:45" "10:40:47,1" "Sygnał dźwiękowy F=800 Hz. Bliższa prowadząca"
Tego sygnału nie ma w stenogramie. Został wycięty. Mógł być słyszany od 10:40:43.
10:40:46
"10:40:46,6" "10:40:49,2" "[TAWS] TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
10:40:47
10:40:48 "10:40:48,7" "10:40:49,4" 100
!!!! Tutaj kończy się proces analizy. Decyzja o lądowaniu zapadła. !!!!
W zakresie czasowym od 10:40:38 do 10:40:49 upływa ok. 11 sekund. Samolot lecący z prędkością do lądowania
około 75-80 m/s przebył dystans ok 900m. Kapitan umie liczyć i spodziewa się spotkania drugiej radiolatarni.
Sygnał drugiej – fałszywej radiolatarni jest wycięty ze stenogramu !!. Ale cóż dalej dzieje się z samolotem.
Kapitan wiedząc, że w instrukcji wysokość przelotu nad drugą radiolatarnią wynosi 70 metrów, zaczyna nieco
więcej obniżać lot , aby trafić na początek pasa lotniska.
10:40:48 "10:40:49,2" "10:40:49,6" "W normie."
Tutaj piloci muszą widzieć ustawione na 200 m przed lotniskiem światła APM oznaczające zbliżanie się do lotniska.
Światła są faktycznie w odległość ok. 1420 m przed lotniskiem.
10:40:49 "10:40:49,6" "10:40:50,1" 90
10:40:49 "10:49:49,8" "10:40:51,3"
10:40:50 "10:40:50,0" "10,40:51,3" 80
10:40:50 "10:40:50,5" "10:40:51,2" "Odchodzimy."
Komenda ,,Odchodzimy'' może być zadana w formie pytającej i wówczas nie wiemy czy drugi pilot pyta kapitana
czy dokonuje manewru. My twierdzimy, że to jest tylko pytanie lub zmieniony fragment słowa ,,Podchodzimy''.
Czyli może być to druga drobna przeróbka stenogramów.
10:40:51 "10:40:51,5" "10:40:58,0" "Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz.. (Wysokość niebezpieczna)."
10:40:51 "10:40:51,7" "10:40:53,4"
10:40:52 "10:40:51,8" "10:40:52,4" 60
10:40:52 "10:40:52,3" "10:40:53,1" 50
10:40:53 "10:40:52,4" "10:40:53,4" "Horyzont 101."
Tutaj prawdziwa wieża odzyskuje zasilanie. Kontroler lotu krzyczy, ale już w tym momencie jest za późno.
10:40:53 "10:40:53,0" "10:40:53,6" 40
10:40:54 "10:40:53,7" "10:40:55,5"
10:40:54 "10:40:54,5" "10:40:55,2" 30
10:40:55 "10:40:54,7" "10:40:56,4" "Kontrola wysokości, horyzont"
Prawdziwa wieża informuje bez skutku. Kapitan już wcześniej podjął decyzję o lądowaniu. Tu odgrywają rolę
sekundy, samolot waży ok. 100 ton. Procesu nie można już przerwać.
10:40:55 "10:40:55,2" "10:40:56" 20
10:40:56 "10:40:56" "10:40:58,2" "Sygnał dźwiękowy F=400 Hz"
10:40:56 "10:40:56" "10:40:58,1" "Sygnał dźwiękowy F=800 Hz. Bliższa prowadząca"
Totalne zaskoczenie. Nie wiedzą gdzie są. Przecież znów upłynęło od ostatniej komendy 100 około 10 sekund
i na tej wysokości powinien być widać początek pasa, a tu pole. Czas na wypowiedzenie czegokolwiek o własnej
sytuacji zatrzymał się. Sygnał markera jest wklejony z poprzedniego prawdziwego sygnału.
10:40:57 "10:40:56,6" "10:40:57,7" "Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz, ABSU"
10:40:57 "10:40:56,6" "10:40:58,2"
10:40:58 "10:40:57,9" "10:40:59,0" "Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz.. ABSU"
10:40:58 "10:40:58,6" "10:41:00,2" "[TAWS] PULL UP, PULL UP."
10:40:59 "10:40:59,3" "10:41:04,6" "Odgłos zderzenia z drzewami"
10:40:59 "10:41:00,3" "10:41:01,4" "Kurwa mać!"
Tutaj kapitan odłącza autopilota i próbuje wyprowadzić samolot, ale za chwilę traci część skrzydła.
10:41:00
10:41:01
10:41:02 "10:41:02,0" "10:41:03,4" "Odejście na drugi krąg!"
10:41:02 "10:41:02,7" "10:41:04,6" "Krzyk Kurwaaaaaa......"
To słowa skierowane do zamachowców i tych ludzi, którzy zgotowali im ten los. W innej sytuacji, choćby jak w lesie
kabackim w wypadku z 1987 słowa brzmiały : ,, Dobranoc! Do widzenia! Cześć! Giniemy! '' . W tym przypadku
wiedzieli, że zostali oszukani i stąd te słowa.
10:41:03
10:41:04
10:41:05 "10:41:05,4" "KONIEC ZAPISU"
10:56 Po długiej naradzie oraz zabezpieczeniu terenu wypadku przez oddziały specjalne, postanowiono ogłosić
alarm. W tym momencie świadkowie z polskiego samolotu Jak-40 mówią o tym jak wybiega z wieży kontroler
i krzyczy ,,co z nim będzie'', jest w szoku. Zdarzenie to opisuje Fakt ( fakt.pl )
Od 10:41 do 10:56 jest ok. 15 minut na dokonanie czynności zabezpieczających, których fragment
znajduje się na filmie śp. Koli ( okrzyki, strzały z broni, śmiech, fruwające liny ).
Podsumowanie.
Kapitan samolotu PLF101 śp. Mjr Arkadiusz Protasiuk zachował się zgodnie ze sztuką lotniczą. Został niestety
wprowadzony w błąd komendami wydanymi z wieży oraz z fałszywej drugiej radiolatarni :
10:40:31 "10:40:31,2" "10:40:32,4" "Reflektory włączcie"
10:40:38 "10:40:38,7" "10:40:39,9" "2 na kursie i ścieżce" Rzeczywiście ok. 3 km
oraz usuniętej ze stenogramu sygnał :
10:40:45
"10:40:47,1" "Sygnał dźwiękowy F=800 Hz. Bliższa prowadząca"
oraz po zauważeniu świateł APM :
10:40:48 "10:40:49,2" "10:40:49,6" "W normie."
Dwie pierwsze komendy pozwalają już na oskarżenie kontrolera lotu. Trzecia komenda – sygnał z drugiej
radiolatarni musiała być podana, ponieważ kapitan bez niej nie mógłby rozpocząć procesu lądowania.
Proces lądowania przy użyciu dwóch radiolatarni eliminuje możliwość lądowania bez otrzymania sygnału z markera
drugiej radiolatarni. Potwierdzeniem, że są przed lotniskiem , musiały być widoczne światła APM. Załoga, aby
wylądować musiała otrzymać wszystkie sygnały, które mówiły, że 1100 m przed lotniskiem zaczyna się jego płyta.
W każdym innym wypadku po osiągnięciu bezpiecznej minimalnej wysokości, bez sygnałów, samolot
powinien bez problemu odlecieć na drugi krąg. W tym przypadku zostali oszukani.
"10:41:00,5" "10:41:01,8" "[TAWS] PULL UP, PULL UP."
"10:40:45"
Bardziej szczegółowy tor lotu przedstawia rysunek poglądowy o wysokiej rozdzielczości :
A. Schemat ideowy toru lotu. Każdy z tych wykresów jest teoretyczny.
Rysunek toru lotu wysokiej rozdzielczości : http://kozidryngiel.files.wordpress.com/2010/06/mak2.jpg
425097168.002.png
B. Przykład ideowy działania stacji NDB ( to nie jest schemat ze Smoleńska ).
C. Szkic terenu z okolic miejsca zamachu.
425097168.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin