Warhammer - Mordheim - Podręcznik (pl).pdf

(1455 KB) Pobierz
Witaj w
Mordheim - Podręcznik
Witaj w
Tu czeka Cię horror i przygoda
"Ostatniego roku drugiego milenium, pięćset lat przed panowaniem
Naszego Najjaśniejszego Pana - Imperatora Karla Franza, nadszedł dzień inny niż pozostałe.
Tak jak w przeddzień narodzin naszego boga Sigmara tak i teraz ogniste skrzydła pojawiły się na
mrocznym niebie, zwiastując wielkie rzeczy. Nadejście Plagi, nadejście Wojny, nadejście Zarazy
i Głodu. Mimo iż nazwa tego miejsca została wymazana z zapisków Wielkiej Biblioteki Altdorfu,
a jego ruiny zostały zrównane z ziemią przez Magnusa Zbawiciela Imperium, opowiem wam
historię o przeklętym mieście, zapomnianym przez Bogów.
Opowiem wam o Mordheim. Autorem gry jest Tuomas Pirinen ,
Podręcznik został napisany z pomocą Ricka Priestley'a i Alessio Cavatore.
Autorem wstawek fabularnych jest Gavin Thorpe.
Logo Mordheim, większość grafik, oraz kilka innych słów są
zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Games Workshop, Ltd.
To tłumaczenie zostało wykonane tylko dlatego by, graczom nie
znającym języka angielskiego umożliwić grę. Jeżeli naruszyłem jakiekolwiek prawa,
przepraszam, ale mam nadzieję, że nie wyrządziłem zbyt wiele szkód.
Tłumaczenie i testowanie: groan@poczta.onet.pl
Tłumaczenie zasad podstawowych: skolo@gildia.com
1
229412737.004.png
Mordheim - Podręcznik
2
SPIS TREŚCI
Zasady
Wstęp ......................................................................................................................................... 4
Charakterystyki ........................................................................................................................ 5
Tura ............................................................................................................................................ 6
Ruch ........................................................................................................................................... 7
Strzelanie ................................................................................................................................. 11
Walka wręcz ............................................................................................................................ 16
Psychologia .............................................................................................................................. 20
Broń i zbroja ........................................................................................................................... 22
Ekwipunek bohaterów ............................................................................................................ 27
Magia ....................................................................................................................................... 31
Bandy
Twoja pierwsza banda ............................................................................................................ 37
Najemnicy ................................................................................................................................39
Kult Opętanych ....................................................................................................................... 42
Łowcy Czarownic .................................................................................................................... 46
Siostry Sigmara ....................................................................................................................... 49
Ożywieńcy ................................................................................................................................52
Skaveni ..................................................................................................................................... 55
Kampanie
Prowadzenie kampanii ........................................................................................................... 60
Doświadczenie ......................................................................................................................... 64
Scenariusze .............................................................................................................................. 73
Dochody ................................................................................................................................... 83
Handel ...................................................................................................................................... 93
Najemnicy ................................................................................................................................97
Postacie Dramatu .................................................................................................................. 102
Zasady opcjonalne
Zasady dodatkowe ................................................................................................................ 107
Wojownicy konni .................................................................................................................. 110
Broń palna ............................................................................................................................. 111
Rozgrywanie pojedynczych bitew ....................................................................................... 112
3
Mordheim - Podręcznik
229412737.005.png
Mordheim - Podręcznik
Wstęp
Witaj w Mordheim, Mieście Przeklętych . Mordheim, jest grą bitewną. Gracze kontrolujący
jedną z wielu band, walczą o przetrwanie, o złoto, Wyrdston. Bitwy rozgrywane w Mordheim,
nie wymagają posiadania ogromnych armii. Tutaj twoja drużyna składa się z maksymalnie 15
figurek.
Zawarte tutaj informacje pozwolą ci na tą wspaniałą zabawę. Znajdziesz tutaj zasady tworzenia
bandy, rozgrywania długich i epickich kampanii.
Co będzie ci potrzebne
Oprócz podanych tutaj informacji do gry w Mordheim, będziesz potrzebował także:
Figurki
Będziesz potrzebował niezbędnych figurek, przedstawiających wojowników wybranej przez
ciebie bandy. W sklepach w naszym kraju można kupić piękne figurki firmy Citadel Miniatures.
W sprzedaży dostępne są również zestawy podstawowe, w których znajdziesz wystarczającą
ilość figurek, by stworzyć swoją pierwszą bandę. Ich cena waha się w granicach 10 - 15 funtów.
Pole bitwy
Będziesz potrzebował, powierzchni na której mógłbyś ustawić budynki i figurki. Nadaje się do
tego prawie każdy stół. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie własnego stołu do gry. Bitwy
w Mordheim najlepiej rozgrywać na stole o wymiarach 4' na 4' (124x124 cm).
Sceneria
Bitwy w Mordhiem mają miejsce wśród zrujnowanych budynków, w labiryncie zniszczonych
ulic. Ustaw na polu bitwy tyle budynków ile masz. Im więcej tym lepiej.
Żetony
Żetony pomogą ci kontrolować niektóre wydarzenia dziejące się na polu bitwy. Najbardziej
przydatne to żetony reprezentujące postacie ukryte , oraz żetony przedstawiające kawałki
Wyrdstona.
Kostki
Wszystkie kostki używane w Mordheim, to zwykłe kostki 6 - ścio ścienne, zazwyczaj nazywane
k6. Czasami będziesz musiał zmodyfikować wynik rzutu kostką, o pewną liczbę np. k6 + 1 lub
k6 - 2. Rzuć kostką normalnie a od wyniku odejmij lub dodaj modyfikator by otrzymać końcowy
rezultat. Czasami będziesz musiał wykonać rzut k3. Ponieważ nie ma kostek trójściennych, rzuć
k6 a rezultat podziel przez dwa (ułamki zaokrąglając do góry). I tak wynik 1-2 traktuj jak 1, 3-4
traktuj jak 2 a 5-6 traktuj jak 3. Będziesz potrzebował także jednej kostki innego koloru, do
wykonywania rzutów k66, gdzie jedna kostka jest odczytywana jako dziesiątki, a druga jako
jedności.
Jeśli będziesz mógł powtórzyć rzut kostką (kostkami) pamiętaj, że musisz zaakceptować drugi
wynik, nawet jeśli był gorszy.
Żadne zasady, przedmiot, umiejętność, cokolwiek nie pozwala na
powtórzenie rzutu już raz powtórzonego!
Miarki
Będziesz potrzebował także stalowej miarki (jednostki w calach lub w cm - 1 cal = 2,5 cm) lub
plastikowych miarek zwanych calówkami.
Inny ekwipunek
Oczywiście ołówek, czyste kartki papieru, do notowania swojej bandy, lub piękna Karta Bandy.
4
229412737.006.png
Mordheim - Podręcznik
Charakterystyki
W Mordheim tak jak w świecie Warhammera istnieje wielu różnych wojowników i potworów.
Każde stworzenie jest opisane dziewięcioma charakterystykami:
M - Szybkość (ang. Movement). Jego wartość jest to ilość cali o które stworzenie może się
poruszać w normalnych warunkach.
WS - Walka Wręcz (ang. Weapon Skill). Opisuje jak dobry jest model w walce wręcz.
BS - Umiejętności Strzeleckie (ang. Ballistic Skill). Określa jak dobry jest model w
używaniu broni strzeleckich.
S - Siła (ang. Strength). Określa jak silny jest model i jakie obrażenia może on zadać w walce
wręcz.
T - Wytrzymałość (ang. Toughness). Im wyższy T tym bardziej wytrzymały jest model na
zmęczenie i rany.
W - Żywotność (ang. Wounds). Obrazuje ile obrażeń może wytrzymać model, zanim umrze.
I - Inicjatywa (ang. Initiative). Pokazuje, jak szybko model reaguje na zmieniające się
sytuację oraz jak jest bystry i zwinny.
A - Ataki (ang. Attacks). Pokazuje ile razy stworzenie atakuje w ciągu tury.
Ld - Cechy Przywódcze i Opanowanie (ang. Leadership). Stworzenie z wysokim Ld jest
odważne i opanowane, podczas gdy niski Ld oznacza coś dokładnie odwrotnego.
Maksymalne wielkości charakterystyk są różne dla różnych ras.
Charakterystyka z poziomem zero
Czasami jedna z charakterystyk jakiegoś stworzenia wynosi 0. Znaczy to, że stworzenie nie
może wykonywać żadnych akcji wymagających użycia tej charakterystyki (np. stworzenie z WS
0 nie może atakować i jest trafienie automatycznie w walce wręcz).
Profil wojownika
Charakterystyka każdego wojownika jest zapisywana następująco:
Profil
M WS BS S T W I A Ld
rl l
4 3 3331317
Im rozegrasz więcej bitew twój wojownik będzie silniejszy i uzyska nowe umiejętności.
Wszystkie zmiany możesz zaznaczać na karcie bandy.
Test charakterystyki
Jeżeli model będzie zmuszony do wykonania testu jednej ze swoich cech, musi wykonać rzut k6.
Jeżeli wynik rzutu jest mniejszy lub równy danej cesze test uznaje się za udany. Jeżeli na kostce
wypadło 6, test uznaje się za nieudany niezależnie od wielkości testowanej cechy.
Test Opanowania (Leadership)
Test ten wykonywany jest trochę inaczej. Aby wykonać udany test Opanowania należy na 2k6
wyrzucić mniej lub tyle samo ile wynosi cecha Ld.
5
229412737.007.png 229412737.001.png 229412737.002.png 229412737.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin