Plan dydaktyczny z techniki dla kl.V. sem. I.doc

(105 KB) Pobierz

 

Plan dydaktyczny z techniki dla kl.V. sem. I

 

 

Lp.

Temat jednostki lekcyjnej

Liczba godzin

Zadania techniczne

Wiadomości

Umiejętności

Metody

Środki dydaktyczne

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

1

Poznajemy własne możliwości w działaniach technicznych.

1

- zestawienie przedmiotów i zjawisk techniki zgodnie z ich znaczeniami;

- przeprowadzenie analizy literatury technicznej zawierającej opis przedmiotów codziennego użytku.

- technika jako składnik kultury (zbiór przedmiotów – wytworów i utworów świadomie wykonywanych przez człowieka);

- technika jako sposoby wytwarzania rzeczy użytecznych (technologia);

- technika jako określenie znaczenia stanu wytworu 

-rozpoznanie różnych znaczeń pojęcia technika w różnych wytworach i sytuacjach technicznych;

- rozpoznanie form działań technicznych w różnych fazach działalności technicznej;

- czytanie ze zrozumieniem tekstów technicznych;

 

-czytanie tekstów technicznych, wyodrębnienie zjawisk techniki;

-opis wybranych zjawisk techniki;

-wartościowanie wybranych zjawisk techniki;  

-podręcznik: Technika dla kl V.

 

2

Tworzywa sztuczne w naszym życiu – wokół nas.

2

- opracowanie opowiadania przez uczniów na podstawie analizy oraz najbliższego otoczenia

 

- znaczenie tworzyw we współczesnej technice;

- zastępowanie tworzyw naturalnych sztucznymi;

- rozróżnianie i nazywanie rodzajów tworzyw;

- opisywanie właściwości tworzyw;

-rozpoznawanie materiałów konstrukcyjnych, w tym sztucznie wytworzonych przez człowieka;

- próbki różnych rodzajów tworzyw;

- podręcznik: Technika dla klasy V;

 

Lp.

Temat jednostki lekcyjnej

Liczba godzin

Zadania techniczne

Wiadomości

Umiejętności

Metody

Środki dydaktyczne

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

3

Jak i po co wytwarza się tworzywa sztuczne?

 

2

 

-zestawienie chronologiczne związane z latami wytwarzania nowych rodzajów tworzyw sztucznych;

-wyszukanie biogramów wynalazców tworzyw sztucznych;

-nazwy wybranych tworzyw sztucznych;

-znaczenie właściwości tworzyw sztucznych;

-właściwości tworzyw sztucznych a właściwości innych materiałów;

-opisywanie i nazywanie elementów środowiska technicznego (zjawisk związanych z powstawaniem tworzyw sztucznych);

-porównywanie właściwości materiałów;

-analiza wartości: odniesione do wytworów i zjawisk techniki;

-wartościowanie wyników działalności technicznej człowieka;

-opakowania i produkty z tworzyw sztucznych;

-podręcznik: Technika dla kl. V;

 

4

Badanie właściwości materiałów sztucznych

1

- omówienie prawidłowości rozwoju techniki a wytwarzanie i zastosowanie materiałów sztucznych;

- przeprowadzenie badań właściwości materiałów, tworzyw;

- zrozumienie podstawowych grup właściwości tworzyw sztucznych;

- zależności właściwości od budowy i składu tworzyw sztucznych;

- badanie podstawowych właściwości tworzyw sztucznych;

-dokonywanie zmian właściwości tworzyw sztucznych;

- badania oraz analizy właściwości materiałów;

- badania technologiczne;

- próby technologiczne;

- doświadczenia technologiczne;

-próbki tworzyw sztucznych i materiałów włókienniczych;

-podręcznik: Technika dla kl. V;

 

5

Jak chronić się przed negatywnym wpływem środowiska?

 

2

- zestawienie czynników szkodliwych dla człowieka;

-zestawienie rodzajów chorób wywołanych przez zanieczyszczenie środowiska;

- zawód;

- specjalność;

- ochrona zdrowia;

-znac...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin