Mastercam Ćwiczenie_6.pdf

(802 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
6 Projektowanie modeli powierzchniowych 3D
Cel dydaktyczny: Opanowanie podstawowych technik generowania modeli powierzchniowych
3D
Część 1– Tworzenie modelu punktowo-krawędziowego
(wireframe)
Zastosowanie podstawowych funkcji do generowania modelu, jak na rysunku .
KROK 1:
TWORZENIE MODELU ŚCIANKI PRZEDNIEJ
Na pasku interfejsu graficznego wybrać Gview F (widok z przodu)
Utworzyć fragment modelu pokazany poniżej
862970798.017.png 862970798.018.png 862970798.019.png 862970798.020.png 862970798.001.png
Zmienić płaszczyznę konstrukcyjną na Cplane T (górną) klikając ikonkę
Zmienić położenie płaszczyzny konstrukcyjnej (współrzędną Z :
Kliknąć w menu bocznym Z
Wybrać dowolny lewy dolny narożnik konturu jak na rys. poniżej
Wartość Z w menu bocznym winna być następująca
W menu bocznym zmienić kolor systemowy na
Narysować kontur górnej ścianki jak na rys. poniżej
2
862970798.002.png 862970798.003.png 862970798.004.png 862970798.005.png 862970798.006.png 862970798.007.png 862970798.008.png
Opcją Xform, Translate utworzyć dolną podstawę
Zmienić płaszczyznę konstrukcyjną na Cplane F (przednią) klikając ikonkę
Opcją Xform, Translate utworzyć przednią ściankę (zieloną).
Zmienić kolor systemowy na
Klikając
ustawić Gview I (widok izometryczny)
Ustawić Cplane T
Klikając w menu bocznym opcję Z , a następnie dowolny narożnik dolnej podstawy jak
na rys. poniżej ustawić położenie płaszczyzny konstrukcyjnej. Wartość Z winna się
zmienić jak na rys.
3
862970798.009.png 862970798.010.png 862970798.011.png 862970798.012.png 862970798.013.png
Postępując w podobny sposób jak opisano powyżej utworzyć jedną łapę (np. prawą)
oraz żebro
Wykonując zwierciadlane odbicie utworzyć drugą łapę. Rys. winien mieć postać.
4
862970798.014.png 862970798.015.png
Część 2– Tworzenie modelu powierzchniowego
Stosując metody tworzenia powierzchni opisane w dodatku poniżej utworzyć wszystkie
ścianki.
Uwaga: Ponieważ łapki na dolnej podstawie są symetryczne wystarczy utworzyć
powierzchnie dla jednej z nich, a dla drugiej skopiować zwierciadlanym odbiciem.
Ostateczna postać modelu winna być jak na rys. poniżej.
5
 
862970798.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin