PLAN+PRACY+2010+XII.doc

(179 KB) Pobierz

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc GRUDZIEŃ

Tematyka tygodniowa:

1.     Zima tuż, tuż

2.     Urządzenia elektryczne.

3.     Idą święta.

4.     W oczekiwaniu na Nowy Rok.

Dzieci będą:

Ø      Witać Mikołaja.

Ø      Poszerzać wiadomości na temat ptaków zimujących w kraju,

Ø      Pomagać ptakom przetrwać zimę,

Ø      Ćwiczyć percepcję wzrokową,

Ø      Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,

Ø      Gromadzić informacje na temat przystosowania się roślin do zimy,

Ø      Poznawać wyposażenie sklepu elektrycznego,

Ø      Rozwiązywać rebusy i zagadki ,

Ø      Uczyły się prowadzić rozmowę telefoniczną,

Ø      Rozwijać umiejętność liczenia,

Ø      Rozwijać ekspresję plastyczną,

Ø      Zapoznawać się z działaniem odkurzacza,

Ø      Rozwijać umiejętność wycinania,

Ø      Poznawać tradycje świąteczne,

Ø      Uczestniczyć w lekcji biblioterapii,

Ø      Będą uczestniczyć w spektaklu teatralnym,

Ø      Będą uczestniczyć w koncercie bożonarodzeniowym.

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

Kącik- przyrody:  dokarmiamy ptaki

Urządzenie kącika tradycji świątecznych (Choinka, szopka).

 

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Kontakty indywidualne

2.     Artykuł na gazetkę grupową: Co robić, by dzieci nas słuchały?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy: Zima tuż, tuż.

Podstawa programowa dla kl.I – Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, zna sposoby przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku: odloty
i przyloty ptaków, zapadanie w sen zimowy, nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.
CEL OGÓLNY: Potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku, wie w jaki sposób człowiek może je chronić
i pomóc im przetrwać zimę. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

 

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

6.12.10

Poniedz.

 

 

Odwiedził nas Mikołaj

Zachęcanie do wspólnej zabawy

 

I – Indywidualne zabawy w kącikach tematycznych,

·         Oglądanie worka Mikołaja, nazywanie przedmiotów.

·         Słuchanie piosenek o Mikołaju

·         Zabawa „Chodzenie po śladach”.

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw XIII.

·         Przydział znaczków dyżurnych

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Spotkanie z Mikołajem.
III – Spacer po okolicy - obserwacja przyrody zimą.

·         Słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela.

IV – Oglądanie teatrzyku w wykonaniu rodziców „Czerwony

         kapturek”

·         Ćwiczenia podniebienia miękkiego.

·         Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Paprocie rosną” 

V Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy
       w kącikach zabaw

ü      Bawi się z innymi dziećmi,

ü      Śpiewa piosenki,

ü      Recytuje wiersze,

ü      Ogląda teatrzyk

z udziałem rodziców

 

7.12.10

wtorek.

 

 

Dom dla ptaków

 

Uwrażliwienie dzieci na trudne warunki życia ptaków zimą . Poszerzenie wiadomości o ptakach zimujących w kraju.

I – Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań.

·         Czytanie całościowe nazw ptaków,

·         Zabawa ruchowa „Przyjaciele ptaków”,

·         Rytmiczny podział na sylaby nazw ptaków

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw XIII.

·         Przygotowanie do śniadania -  przypomnienie zasad higieny przed posiłkiem.

II – Słuchanie opowiadania Marii Kownackiej „Poszukiwane
       zimowe noclegi” ilustrowane fotografiami i obrazkami ptaków.

·         Rozmowa na temat opowiadania,

·         Tańce: nauka układu Tańca Hiszpańskiego

·         Zabawa dydaktyczna Czarodziejski worek- próby określania czym żywią się poszczególne ptaki.

·         Praca konstrukcyjna „Dokarmiamy ptaki”.

III Spacer do lasu. Zawieszenie karmników dla ptaków.

·         Zabawa dydaktyczna „Dobieramy pary” – dobieranie typu domów do ich mieszkańców 

·         Kółko szachowe

IV -  Słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela

·         Ćwiczenia grafomotoryczne

·         Angielski

·         Zabawa dydaktyczna z elementem ruchowym „Sylaby”.

V – Podsumowanie dnia – indywidualne rysowanie w kąciku plastycznym

 

ü      Wie jak można pomóc ptakom przetrwać zimę,

ü      Tworzy pary na zasadzie skojarzeń,

ü      Rozpoznaje i różnicuje dźwięki.

8.12.10

środa

 

 

My się mrozu nie boimy

 

Gromadzenie informacji na temat przystosowania się roślin do zimy.

I – Zaznaczenie kalendarza pogody – omówienie stanu pogody, przypomnienie nazw pór miesięcy.

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw V.

·         Przygotowanie do śniadania -  przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się w łazience.

II – Ćwiczenia gimnastyczne: ćwiczenia z laskami
        gimnastycznymi wg Labana

·         Przygotowanie dzieci do obserwacji kierowanej w ogrodzie.

·         Słuchanie wiersza Joanny Kulmowej „Czerń”,

·         Rozmowa na temat przystosowań roślin do zimy (odwoływanie się do wiadomości dzieci).

·         Zabawa ruchowa Wiatr i liście

·         Słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej „Słomiany chochoł” – rozpoznawanie sytuacji i postaci rzeczywistych i fikcyjnych,

·         Zajęcia plastyczne „Czarujemy obrazy” – zabawa kolorami, obserwacja procesu powstawania nowych barw.

III spacer do ogrodu przedszkolnego – oglądanie drzew
         i krzewów.

·         Słuchanie bajki czytanej przez N –la

IV – Powtórzenie zabawy Wiatr i liście
       Religia

V – Podsumowanie dnia , zabawy indywidualne w kącikach tematycznych

ü      Wypowiada się na podany temat,

ü      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin