sklew2-18-darmowe-ebooki-com.pdf

(216 KB) Pobierz
Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Wydanie II
Jak za³o¿yæ skuteczny
i dochodowy sklep
internetowy. Wydanie II
Autorzy: Wojciech Kyciak (wstêp, rozdzia³y 1 – 36),
Karol Przeliorz (dodatek A)
ISBN: 978-83-246-2490-4
Format: 158 × 235, stron: 264
Zostañ prawdziwym e-biznesmenem!
Marketing – promocja sklepu, systemy partnerskie, komunikacja z klientem
U¿ytecznoœæ witryny – rozmieszczenie elementów, wyszukiwanie, nawigacja
Wybór sklepu – funkcjonalnoœæ, modele oprogramowania, logistyka
Jeœli powa¿nie myœlisz o otwarciu w³asnego sklepu, ale boisz siê skoczyæ od razu na
g³êbok¹ wodê albo nie chcesz niepotrzebnie utopiæ góry pieniêdzy, idealnym rozwi¹zaniem
dla Ciebie bêdzie za³o¿enie sklepu internetowego. Taki sklep ma niemal same zalety –
nie jest drogi w utrzymaniu, pozwala na elastyczne dopasowanie czasu pracy, zapewnia
dotarcie do klientów mieszkaj¹cych w innych rejonach kraju albo nawet na ca³ym
œwiecie. Jest tylko jedno ma³e „ale” – aby ten biznes przynosi³ dochody, musisz
perfekcyjnie dopracowaæ swoj¹ witrynê, zapewniæ jej skuteczn¹ promocjê, a ponadto
nie nadu¿ywaæ cierpliwoœci kupuj¹cych z powodu chaotycznej logistyki.
Wszelkie aspekty prowadzenia biznesu internetowego, od podstaw a¿ po najbardziej
zaawansowane zagadnienia, znajdziesz w ksi¹¿ce „Jak za³o¿yæ skuteczny i dochodowy
sklep internetowy. Wydanie II”. Jest to nowa, uzupe³niona wersja niezwykle popularnej
ksi¹¿ki pod tym samym tytu³em, wydanej przez Helion w 2006 roku. Dowiesz siê z niej,
jak wybraæ odpowiedni¹ strategiê konkurowania, przyci¹gn¹æ i zatrzymaæ klienta,
w³aœciwie wykorzystaæ mo¿liwoœci pozycjonowania i ró¿nych form reklamy. Nauczysz
siê analizowaæ dane statystyczne, obliczaæ koszty i zyski, stosowaæ programy
motywacyjne oraz badaæ poziom zadowolenia konsumentów. Wszystko to pozwoli Ci
osi¹gn¹æ prawdziwy sukces biznesowy!
Strategie konkurencji i zyskiwanie zaufania klienta
Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach
Programy partnerskie, aukcje internetowe, ró¿ne formy promocji
Public relations i kampanie reklamowe
Kompleksowa analiza danych statystycznych i obliczanie zysków
Obs³uga klienta przed sprzeda¿¹ i po niej
Grafika i rozmieszczenie elementów witryny
Strona g³ówna, strona kategorii, strona produktu
Nawigacja, proces zamawiania, koszyk
Logowanie, zak³adanie konta, wyszukiwanie wœród produktów w sklepie
Centrum informacyjne, bezpieczeñstwo, logistyka
Modele oprogramowania, charakterystyka najwa¿niejszych rozwi¹zañ
Prawo w kontekœcie sklepu internetowego
Za³ó¿ w³asny sklep internetowy – rozkrêæ wielkie Ÿród³o dochodów!
400226915.001.png 400226915.002.png
Spis treci
Wstp ............................................................................................ 11
Cz I Marketing — promocja sklepu
i komunikacja z klientem .............................................. 13
Rozdzia 1. Strategie konkurencji w sklepie internetowym ................................ 15
Czym jest strategia konkurencji? .................................................................................... 15
Rodzaje strategii konkurencji ......................................................................................... 16
Strategia przywództwa kosztowego ....................................................................... 16
Strategia zrónicowania ......................................................................................... 16
Strategia koncentracji ............................................................................................ 17
Któr strategi wybra? .................................................................................................. 17
Rozdzia 2. Budujemy zaufanie klienta do sklepu .............................................. 19
Od wejcia do sklepu do momentu decyzji o zamówieniu ............................................. 20
Zamawianie produktów .................................................................................................. 22
Po zamówieniu towaru ................................................................................................... 23
Rozdzia 3. Wyszukiwarki — jak optymalizowa i pozycjonowa sklep? ............. 25
Wyszukiwarki dzi ......................................................................................................... 25
Wyszukiwarki — jaka bdzie przyszo? ..................................................................... 25
Jak si w tym wszystkim nie pogubi — definicje ......................................................... 26
Historyjka ....................................................................................................................... 27
Jak promowa w wyszukiwarkach? ................................................................................ 27
Zleci czy promowa samemu? ...................................................................................... 29
Formy wspópracy sklepu z firm pozycjonujc .................................................. 29
W jakie wyszukiwarki inwestowa? ............................................................................... 30
Literatura ........................................................................................................................ 30
Rozdzia 4. Reklama patna w wyszukiwarkach ................................................. 31
Czym jest model PPC? ................................................................................................... 31
Zalety i wady reklam patnych w wyszukiwarkach ........................................................ 32
Co warto wiedzie o reklamie patnej w wyszukiwarkach? ............................................ 33
Prowadzi kampani samemu czy zleci specjalistom? ................................................. 34
Rozdzia 5. Program partnerski ........................................................................ 37
Czym jest program partnerski? ....................................................................................... 37
Dlaczego warto prowadzi program partnerski? ............................................................. 37
4
Jak zaoy skuteczny i dochodowy sklep internetowy
Czy na pewno dla wszystkich? ....................................................................................... 38
Cechy dobrego programu partnerskiego ......................................................................... 38
Rodzaje prowizji w programach partnerskich ................................................................ 39
Jak rozwija program partnerski? Na kogo stawia? ...................................................... 40
Program partnerski a program lojalnociowy ................................................................. 41
Czego potrzebujemy? ..................................................................................................... 41
Prawo a programy partnerskie ........................................................................................ 41
Jak skonstruowa regulamin programu partnerskiego? .......................................... 42
Dobre programy partnerskie (zestawienie) ..................................................................... 42
Rozdzia 6. Inne formy promocji ........................................................................ 43
Porównywarki ................................................................................................................ 43
Kto zyskuje? .......................................................................................................... 43
Jak to dziaa od strony klienta? .............................................................................. 44
Jak to dziaa od strony sklepu? .............................................................................. 44
Czy kady moe wspópracowa z porównywarkami? .......................................... 44
Ile na tym zarobimy? ............................................................................................. 45
O katalogach sklepów ..................................................................................................... 45
Katalog sklepów a porównywarka czy pasa handlowy ........................................ 45
Jak dziaaj katalogi sklepów? ............................................................................... 45
Korzyci z uczestnictwa ......................................................................................... 46
Katalogi zaawansowane ......................................................................................... 46
Reklama graficzna .......................................................................................................... 47
Mailing ........................................................................................................................... 48
RSS ................................................................................................................................ 49
Katalogi stron internetowych .......................................................................................... 49
Wasne publikacje, poradniki, informacje ...................................................................... 50
Serwisy internetowe ....................................................................................................... 50
Blogi i mikroblogi .......................................................................................................... 51
Rozdzia 7. Aukcje internetowe ........................................................................ 53
Tylko dla maych sklepów? ............................................................................................ 53
Jak zwikszy obroty w sklepie internetowym poprzez serwisy aukcyjne? ................... 53
Ekspansja w serwisie aukcyjnym ................................................................................... 54
Selekcja produktów ................................................................................................ 54
Zaoenie konta ...................................................................................................... 54
Wygld aukcji ........................................................................................................ 55
System komentarzy ................................................................................................ 55
O czym wiedz serwisy aukcyjne? ........................................................................ 55
Kto i jak promuje si na aukcjach? ................................................................................. 56
Z jakich serwisów aukcyjnych korzysta? ...................................................................... 57
Rozdzia 8. Public relations — wspópraca z pras ............................................ 59
Czym jest public relations? ............................................................................................. 59
Przygotowujemy zaplecze .............................................................................................. 60
Na naszej stronie .................................................................................................... 60
Wydelegowanie odpowiedzialnej osoby ................................................................ 60
Kompletujemy baz dziennikarzy .......................................................................... 60
Jak pisa informacje prasowe? ....................................................................................... 60
Schemat wiadomoci prasowej .............................................................................. 61
O czym pisa? ........................................................................................................ 61
Jak to robi? ........................................................................................................... 61
Korzyci ......................................................................................................................... 62
Case studies .................................................................................................................... 62
Literatura ........................................................................................................................ 63
Spis treci
5
Rozdzia 9. Kompleksowa analiza danych statystycznych .................................. 65
Po co mi statystyki? ........................................................................................................ 65
Z jakich statystyk korzysta? .......................................................................................... 65
Jak analizowa? .............................................................................................................. 66
Obliczamy skuteczno dziaa ...................................................................................... 68
Obliczamy skuteczno naszej oferty .................................................................... 69
Co jeszcze warto bada? ........................................................................................ 69
Jak zdoby te informacje? ...................................................................................... 70
Co dalej? ................................................................................................................ 70
Rozdzia 10. Obliczamy zyski .............................................................................. 71
Zanim zaczniemy liczy ................................................................................................. 71
Zaoenia ........................................................................................................................ 71
Obliczamy koszty ........................................................................................................... 72
Koszty pocztkowe ................................................................................................ 72
Koszty stae ............................................................................................................ 72
Koszt jednostkowy ................................................................................................. 73
Szacujemy ruch w sklepie .............................................................................................. 73
Wyszukiwarki ........................................................................................................ 73
Program partnerski ................................................................................................. 74
Aukcje internetowe ................................................................................................ 74
Pasae handlowe, porównywarki cen .................................................................... 74
Liczba zamówie ............................................................................................................ 75
Przychody ....................................................................................................................... 75
Rozdzia 11. Patno w sklepie internetowym ................................................... 77
Rodzaje patnoci w sklepach internetowych ................................................................. 77
Pobranie ................................................................................................................. 77
Zwyky przelew ..................................................................................................... 78
Przelew byskawiczny ............................................................................................ 78
Patno kart ......................................................................................................... 78
Systemy patnoci ........................................................................................................... 78
Z czego skorzysta — wybieramy formy patnoci w naszym sklepie ........................... 79
Rozdzia 12. Obsuga klienta .............................................................................. 81
E-mail ............................................................................................................................. 81
Telefon ........................................................................................................................... 82
Czat ................................................................................................................................ 83
Tradycyjne komunikatory internetowe ........................................................................... 83
Skype .............................................................................................................................. 84
Rozdzia 13. Program motywacyjny .................................................................... 85
Program motywacyjny a program lojalnociowy ........................................................... 85
Rodzaje nagród ............................................................................................................... 85
Czonkostwo w klubach .................................................................................................. 86
Punkty ............................................................................................................................. 86
Wspópraca mieszana ..................................................................................................... 87
Budowanie relacji ........................................................................................................... 87
Jak wydziela korzyci? ................................................................................................. 87
Tworzymy program lojalnociowy ................................................................................. 88
Rozdzia 14. Dziaania promocyjne ...................................................................... 89
Upominki, gratisy — jak oferowa? ............................................................................... 89
Rabaty, promocje, wyprzedae ....................................................................................... 90
6
Jak zaoy skuteczny i dochodowy sklep internetowy
Rozdzia 15. Obsuga i ankietowanie po sprzeday .............................................. 93
Obsuga po sprzeday ..................................................................................................... 93
O czym informowa? ............................................................................................. 94
Ankietowanie po sprzeday ............................................................................................ 94
Jak ankietowa? ..................................................................................................... 95
Co zyskamy, ankietujc? ....................................................................................... 95
Rozdzia 16. Przygotowujemy kampani reklamow ............................................ 97
Rozdzia 17. Grafika w sklepach internetowych .................................................. 99
Jakie elementy graficzne s niezbdne? ......................................................................... 99
Kolory w sklepie internetowym .................................................................................... 100
Kilka wytycznych, zanim zaczniemy projektowa ....................................................... 101
Reklamy w sklepie internetowym ................................................................................. 101
Cz II Uyteczno ............................................................... 103
Czym jest uyteczno? ................................................................................................ 103
Skd czerpa wiedz o uytecznoci? ........................................................................... 104
Rozdzia 18. Rozmieszczenie najwaniejszych elementów
w sklepie internetowym ................................................................ 105
Logotyp ........................................................................................................................ 106
Co to za sklep? (tagline) ............................................................................................... 106
Menu ............................................................................................................................. 106
Wyszukiwarka .............................................................................................................. 107
Ikona lub cze „koszyk” .............................................................................................. 107
Ikona lub cze „moje konto” ....................................................................................... 107
Ikona lub cze „pomoc” .............................................................................................. 108
Prezentacja towaru ........................................................................................................ 108
Newsletter ..................................................................................................................... 108
Wane informacje ......................................................................................................... 109
A zatem — utoniemy w szarzynie? ............................................................................ 109
Rozdzia 19. Strona gówna sklepu ................................................................... 111
Rozdzia 20. Nawigacja w sklepie internetowym ............................................... 117
cze do strony gównej ............................................................................................... 118
Gówne menu nawigacyjne (odnoniki do gównych kategorii) ................................... 119
Sklepy z niewielk iloci kategorii gównych .................................................... 119
Sklepy z wieloma kategoriami gównymi ............................................................ 120
Menu z podkategoriami ................................................................................................ 121
Spójny system nawigacyjny ................................................................................. 121
Elastyczny system nawigacji ............................................................................... 123
Kiedy kategoria to zarazem podkategoria ..................................................................... 123
A moe ruchome menu? ...................................................................................... 124
„Breadcrumb” ............................................................................................................... 125
O innych odnonikach .................................................................................................. 126
Rozdzia 21. Strona kategorii ........................................................................... 127
Przykady standardowe ................................................................................................. 128
Strona kategorii zamiast strony produktu? ................................................................... 129
A moe tak jak na aukcjach? ........................................................................................ 130
Sortowanie .................................................................................................................... 131
Podsumowanie .............................................................................................................. 132
Zgłoś jeśli naruszono regulamin