PLANY_PRACY_DYD-WYCH.docx

(90 KB) Pobierz

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W GR. IV „PLUSZOWE MISIE”

 

TEMATYKA TYGODNIOWA: Wesołe zabawy w przedszkolu

Realizowany w dniach:  06.10. - 10.09.2010 r.

Wychowawca: mgr Marzena Sobiech

 

DATA

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE

INNE CZYNNOSCI

 

Codziennie:

·         Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery

·         Dbanie o kąciki aktywności

·         Zestaw ćwiczeń porannych nr 2 /wg przewodnika/

·         Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg upodobań dzieci

·         Czynności higieniczne

06.09

poniedziałek

NASZE IMIONA

- zabawa słowna „Powiedz swoje imię” – podział imion na sylaby

- zabawa orientacyjno – porządkowa „Imiona” – rozpoznawanie zapisu graficznego swojego imienia

- zabawa przy piosence „Mało nas”

- ćwiczenia grafomotoryczne „Moje imię” – ozdabianie ramek wizytówek z imieniem

- rytmizacja tekstu – układanie krótkich rymowanych wierszyków do imion dzieci

*religia

- zabawa słowna: „Zdrobnienia”- utrwalenie imion kolegów

- zabawa ruchowa z elementem toczenia „Poczta”

- zabawy z piłkami – ćwiczenie orientacji w terenie

- relaksacja przy muzyce poważnej

- rozmowa nt wakacji i tworzenie galerii zdjęć

07.09

wtorek

„DBAMY O PORZĄDEK W NASZEJ SALI”

- słuchanie opowiadania I. Salach Kto posprząta?”- analiza treści

- wyjaśnienie dz. dlaczego należy dbać o porządek w sali,

- nazywanie kącików w sali, omówienie zasad wyboru dyżurnych odpowiedzialnych za kąciki obrazki s.9 , cz. I

- prezentacja plakietek dyżurnych i tablicy dyżurów

- wytłumaczenie roli i zadań dyżurnych

- zabawa ruchowo- rytmiczna do piosenki „Czy grubi, czy chudzi”

- ćwiczenia oddechowe – dmuchanie piórek

- zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej z elementami

W. Sherborne

- zabawa paluszkowa „Do paluszka…”

- zabawa rozwijająca orientację przestrzenną: „Szukamy misia”

- rozwiązywanie zagadek o zabawkach - wg pomysłu dzieci

 

08.09

środa

NASZE KOLEŻANKI I KOLEDZY

-słuchanie opowiadania D. Niewoli „Kolorowe przedszkole” -analiza treści

-prezentacja listy obecności gr. IV - próby odszukania swojego imienia i nazwiska na plakacie

- wycinanie odrysowanej na papierze ręki

- wyjaśnienie dz. sposobu zaznaczania obecności przy użyciu spinacza do bielizny - wdrażanie do systematyczności

- zabawa twórcza - rysowanie znaczka - identyfikatora wg pomysłu dzieci -naklejenie na listę obecności obok swojego imienia

*religia

- zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej – zestaw

- zabawa integracyjna „Iskierka”

- zabawa kołowa ze śpiewem „Mało nas …”

- zabawy konstrukcyjne klockami „Nasze przedszkole”

- zabawa ruchowa „Dotknij” wg przewodnika

 

09.09

czwartek

NASZA GRUPA – PLUSZOWE MISIE

- słuchanie piosenki Podajmy sobie ręce– rozmowa nt. jej treści

- ćwiczenia rytmiczne – powtarzanie rytmów za nauczycielką

- nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu

- krąg dyskusyjny nt. naszej grupy i jej nazwy - wypowiedzi dzieci

- układanie misia z różnych figur geometrycznych – utrwalenie ich nazw

- malowanie farbami proporczyka nt „Pluszowy miś - wystawa prac

- ćwiczenia rozmachowe na dużych formatach papieru

- zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej z elementami

W. Sherborne

- ćwiczenia wspomagające artykulację - ćwiczenia podniebienia miękkiego

- zabawa ruchowa ćwicząca orientację w terenie „Ciepło – zimno”

- słuchanie bajki z płyty CD wg wyboru dzieci

 

 

10.09

piątek

„URODZINY W NASZEJ GRUPIE”

- przypomnienie nazw miesięcy i dopasowanie ich do odpowiednich pór roku

- tworzenie tablicy urodzinowej z imionami dzieci

- zabawa z elementami masażu „Pieczemy tort”

- ćwiczenia graficzne „Dekorujemy tort” - karty pracy

- zabawa ruchowo - rytmiczna „Marsz - bieg

- zabawy słowne „Życzenia urodzinowe” – układanie życzeń przez dzieci

- zabawa ruchowa do piosenki „Podajmy…”

- słuchanie wiersza „Tydzień” czytanego przez nauczyciela - utrwalenie kolejności dni tygodnia

- zabawy w liczenie „Nasze ręce” – przeliczanie w zakresie 5

- odpoczynek poobiedni – próby samodzielnego wyciszenia

 

Cele operacyjne pracy dydaktyczno – wychowawczej – chciałabym aby dziecko:

 

·         znało imiona swoich koleżanek i kolegów

·         rozpoznawało zapis graficzny swojego imienia

·         dbało o wygląd swojej Sali

·         potrafiło pełnić odpowiedzialnie funkcję dyżurnego

·         szanowało inność swoich koleżanek i kolegów

·         wycinało proste kształty

·         śpiewało piosenkę indywidualnie i zbiorowo

·         mówiło wyraźnie

·         czuło się członkiem grupy

·         przestrzegało zasad ustalonych w grupie

·         znało datę swoich urodzin

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W GR. IV „PLUSZOWE MISIE”

 

TEMATYKA TYGODNIOWA: JESTEŚMY UCZESTNIKAMI RUCHU DROGOWEGO

Realizowany w dniach:  13.09. - 17.09.2010 r.

Wychowawca: mgr Marzena Sobiech

 

DATA

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE

INNE CZYNNOSCI

 

Codziennie:

·         Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery

·         Dbanie o kąciki aktywności – wyznaczanie dyżurnych

·         Zestaw ćwiczeń porannych nr 3 /wg E. Wagner - przewodnik/

·         Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg upodobań dzieci

·         Czynności higieniczne

13.09

poniedziałek

NA SKRZYŻOWANIU

- historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania Joanny Wasilewskiej „Lekkomyślna zabawa”

– układanie obrazków do opowiadania w kolejności chronologicznej

- oglądanie ilustracji przedstawiającej przejście dla pieszych z sygnalizatorem i „zebrą” omówienie sposobu przechodzenia na każdym z nich

- globalne czytanie wyrazów: Marcin, Karol, piłka, kraksa, ulica

- wyjście na najbliższe skrzyżowanie – wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce

*religia

- puzzle „Skrzyżowanie” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – ruchowej

- ćwiczenia warg „Samochody”

- ćwiczenie zaufania do partnera „Prowadzenie ślepca”

- słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela „Jedziemy samochodem” – przypomnienie o konieczności zapinania pasów i podróży w fotelikach

- zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi „Pojazdy”

 

14.09

wtorek

POZNAJEMY ZNAKI DROGOWE

- przypomnienie nazw i kształtów figur geometrycznych płaskich

- oglądanie wybranych znaków drogowych na ilustracjach

- zabawa dydaktyczna „Segregujemy znaki” – podział wg kształtów, kolorów i rodzaju

- zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi „Pojazdy”

- malowanie znaku „Przejście dla pieszych” farbami plakatowymi

- przygotowanie wystawki prac i uprzątnięcie sali

- ćwiczenia oddechowe – dmuchanie pasków papieru

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin