rozkład materiału przedszkole czterolatka.doc

(456 KB) Pobierz
Treści programowe

Treści programowe

Dzień tygodnia. Temat dnia.

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjne

Przedszkola czterolatka,

Ćwiczenia

plastyczne,

karty pracy A, B

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

Wrzesień – tydzień pierwszy.                                                                       Temat tygodnia: Witamy w przedszkolu.

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Spłoszone wróble, Wiatr i liście, Bal lalek i misiów.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.

Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły.

To ja

Podawanie informacji o sobie:

podawanie imienia, nazwiska, adresu.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

zakładanie ubrań, butów,

korzystanie z toalety.

 

Nasza grupa

− Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.

 

(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)

1. Razem jest weselej.

Wybieranie imienia dla misia.

Tworzenie warunków

do adaptacji dzieci

i poznania przedszkola

Dziecko:

– rozpoznaje kolegów i

koleżanki w grupie i podaje

ich imiona

 

2. Przedszkolaki
z jednej paki.

 

 

Słuchanie wiersza

D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.

 

Utożsamianie się z grupą

Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego

– chętnie chodzi do

przedszkola

– rozpoznaje swój znaczek w

sali, szatni, w łazience

s. 3

3. Tworzymy
bukiety.

 

Zabawa Ile kwiatów jest w wazonie?

 

Klasyfikowanie
przedmiotów według
kolorów

 

- wybiera kwiaty jednakowego koloru

spośród innych i układa je

w wazonie 

s. 4

4. Uczymy się bawić się razem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwiedzanie przedszkola.

 

Poznanie pomieszczeń przedszkola

 

 

– nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu

B nr 1

5. Bawimy się wspólnie.

Słuchanie opowiadania

G. Szadkowskiej

W ogrodzie Króla Słońca.

 

Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat

– słucha opowiadania

i wymienia pozytywne i

negatywne cechy

zachowania postaci

B nr 2

 

 

                    Wrzesień –   tydzień drugi.                                                                     Temat tygodnia: Czym pojechaliśmy na wakacje?

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Do swojego koloru, Samochody.

Nasz kontakt z techniką

– Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;

zapoznanie ze znaczeniem pasów,

sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych,

zaznajomienie z zasadami ruchu

drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.

 

(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)

1. Poznajemy pojazdy.

Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?

Poznanie różnych środków lokomocji

 

 

Dziecko:

– wymienia różne środki lokomocji

 

 

2. Wyspa skarbów.

Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.

   

Rozwijanie aktywności twórczej

 

 

– uczestniczy w zabawach

twórczych

A nr 1

Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1

3. Liczymy
    wakacyjne skarby.

Zabawa dydaktyczna Skarby do worka.

 

 

 

 

Rozpoznawanie różnic ilościowych w zbiorze

 

 

 

– wskazuje większą liczbę elementów w zbiorze przez wskazanie dłuższego

i krótszego dywanika spośród innych

 

A nr 2

4. Cztery koła.

Słuchanie piosenki ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin