Plan WRZESIEŃ.doc

(93 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Wrzesień 2010

Zadania:

1.      Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.

2.      Wzajemne poznawanie siebie oraz swojego otoczenia.

3.      Nabywanie właściwego stosunku do kolegów oraz pracowników przedszkola, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

 

Tematyka: Witamy w przedszkolu. ( 1-3.09.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2, 5

II - 3

III -3

V - 4

- Zachęcenie do poznania kolegów i koleżanek z grupy.

 

 

 

- Zapoznanie z salą i pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.

 

- Zintegrowanie grupy podczas zabaw integracyjnych

- Zabawa dydaktyczna Poznajmy się;

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne w kole ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu„Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”; „Jestem w przedszkolu”.

 

- „Zwiedzamy przedszkole” – spacer po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczególnymi pomieszczeniami w przedszkolu; rozmowa kierowana przez nauczyciela wprowadzająca dzieci w nowe otoczenie; poznaje pracowników przedszkola.

 

- Poznaje swoich kolegów.

- Potrafi wymienić imiona kilkorga dzieci w grupie.

- Chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych.

- Nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu; wie, do czego służą.

 

 

2.

I – 2

III– 3

V – 3, 4

VI - 5

VIII – 2

IX - 2

- Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznej zabawy. Opracowanie kodeksu grupy.

 

- Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.

- Rozmowa kierowana przez nauczyciela wprowadzająca dzieci w nowe otoczenie; zapoznanie dzieci z kącikami zainteresowań, zasadami korzystania z zabawek; organizowania wspólnej zabawy.

- „Bezpiecznie jak w domu”-  nauczyciel wspólnie z dziećmi ustala kodeks przedszkolaka obowiązujący w grupie; zapisanie zasad na kolorowych chmurkach i przypięcie ich na tablicy.

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne: „Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”;

- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Skacz tak jak ja”.

 

- Zna zasady obowiązujące w przedszkolu; przestrzega ich.

- Podejmuje próby współdziałania w zespole.

- Nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

3.

I – 2

II – 5

III – 2

V – 1, 3, 4

VI – 5

VIII - 2

- Utożsamianie się z grupą.

- Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego.

 

 

- Zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie.

 

- Słuchanie wiersza D. Kręcisz „Idzie Janek do przedszkola”- rozmowa z dziećmi na temat utworu, swobodne wypowiedzi dzieci; przypomnienie o zasadzie zgodnej i bezpiecznej zabawy oraz zachowaniu porządku po zabawie;

- Zabawa „Mój znaczek”- zapamiętanie i rozpoznawanie swoje znaczka.

 

- Spacer po ogrodzie przedszkolnym  Nasz ogród- rozmowa kierowana przez nauczyciela, połączona z obserwacją; określenie zasad bezpiecznej zabawy w piaskownicy i ogrodzie przedszkolnym.

 

- Słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści.

- Chętnie chodzi do przedszkola.

- Rozpoznaje swój znaczek w szatni.

- Zna zasady bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1.   Rozwijanie współdziałania w grupie.

2.      Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców, wyrabianie u dzieci dotyku i smaku.

3.      Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Jesienne owoce. ( 13-17.09.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 1

V- 4

III -3

XIV – 5

 

- Wyrabianie umiejętności słuchania opowiadania.

 

 

- Uświadomienie dzieciom konieczności niesienia pomocy innym.

 

- Słuchanie opowiadania ilustrowanego sylwetami B. Formy Dobry uczynek – rozmowa kierowana przez nauczyciela na temat wysłuchanego utworu; uświadomienie dzieciom konieczności pomocy innym; wyjaśnienie pojęcia – dobry uczynek; swobodne wypowiedzi dzieci.

 

- Rozmowa z dziećmi na temat pomocy młodszym kolegom i koleżankom w przedszkolu: Czy trzeba pomagać innym?; Czy dzieci pomagają rodzicom w domu ?; Czy lubią pomagać innym?; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zabawa ruchowa „Podajmy sobie rączki”; „Szukam przyjaciela”;

- Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.

 

- Uważnie słucha opowiadania.

- Odpowiada na zadane pytania.

- Chętnie pomaga w różnych czynnościach swoim kolegom.

- Uczestniczy w zajęciach ruchowych.

 

 

2.

XII – 1

IV – 2

V – 1

IX - 2

- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców.

 

 

 

 

- Wzbogacenie wrażeń dotykowych.

 

- Rozmowa połączona z obserwacją zgromadzonych w kąciku przyrody owoców. Poznawanie nazw; dotykanie owoców; rozróżnianie ich po wyglądzie, poprawne ich nazywanie na podstawie ilustracji zamieszczonych na tablicy „W sadzie”.

- Ćwiczenia klasyfikacyjne „Pomieszane owoce” – segregowanie owoców według określonej cechy, porównywanie ich wielkości, kształtu i kolorystyki.

 

- Spacer po ogrodzie przedszkolnym  Drzewa owocowe w naszym  ogrodzie- rozmowa połączona z obserwacją, poszukiwanie przez dzieci owocowych drzew; odbijanie kory na kartce papieru za pomocą kredek (technika fottage) przez dzieci.

 

- Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce (jabłko, gruszka, śliwka).

- Segreguje i porównuje owoce według określonych cech.

- Dostrzega piękno w najbliższym otoczeniu.

- Odbija korę na kartce papieru.

 

 

3.

XII – 1

III - 3

II – 2

V – 1

I - 2

- Określenie smaku owoców.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin