Plan Listopad.doc

(85 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Listopad 2010

 

Zadania:

 

1. Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi w okresie jesiennym oraz ich obserwacja.

2. Dbamy o nasze zdrowie – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku; przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych.

3. Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez zabawy i ćwiczenia słowno-muzyczne.

 

Tematyka: Ubieramy się cieplej. ( 8-12.11.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

II - 4

III – 1, 3

VI – 2

V- 1, 4

VI – 2

XII - 2

- Zwrócenie uwagi na uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody i aktualnej pory roku.

 

 

 

 

- Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych.

 

- Rozmowa na temat pogody listopadowej, częstych opadów deszczu, zimna, braku słońca; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Ćwiczenia ortofoniczne „Klap, klap”- naśladowanie jesiennych odgłosów.

- Zabawa dydaktyczna „Co jest potrzebne na spacer w deszczu?”- oglądanie zgromadzonych przedmiotów w skrzyni skarbów, dzieci dokonują selekcji rzeczy do obecnej pory roku i deszczowej pogody; uzasadniają swój wybór.

- Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Omiń kałużę”.

 

- Spacer do pobliskiego parku; przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas spaceru i zabaw w parku.

Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie późnej jesieni, obserwacja drzew, słuchanie szumu wiatru, przeliczanie kałuż.

 

- Wypowiada się na określony temat.

- Naśladuje jesienne odgłosy.

- Rozpoznaje i nazywa przedmioty.

- Segreguje ubrania do odpowiedniej pory roku.

- Wie, jak należy ubrać się podczas padającego deszczu.

- Dostrzega zmiany w jesiennej pogodzie.

 

2.

I - 1

III – 1, 3

V – 1, 4

VIII – 2, 4

XI – 1

XIII 1

XIV - 2

- Rozwijanie mowy i myślenia.

 

- Łączenie tekstu piosenki z wynikami obserwacji pogody.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie kompetencji matematycznych.

 

- Obserwacja pogody panującej za oknem; dzieci wypowiadają się na ten temat; zwrócenie uwagi na wygląd nieba, drzew, krzewów oraz ubiór przechodniów.

- Słuchanie piosenki „Zła pogoda; omówienie treści utworu; wypowiedzi dzieci na temat piosenki, dzieci porównują treść piosenki z aktualnie panującą pogodą.

- Zabawa ruchowa „Dzieci i parasole- wyrabianie umiejętności prawidłowej reakcji na umówiony sygnał;

- Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Wiatr, wicher, wichura- poruszanie chustą animacyjną z różnym natężeniem tak, by odzwierciedlić siłę wiatru oraz wirujących liści.

 

- Ćwiczenia matematyczne i klasyfikacyjneKolorowe parasole- liczenie kolorowych parasoli; segregowanie ich według określonej cechy, porównywanie ich wielkości, kształtu i kolorystyki.

 

- Obserwuje pogodę za oknem, wypowiada się na jej temat.

- Porównuje treść piosenki do pogody za oknem.

- Wymienia przedmioty, które chronią nas przed deszczem.

- Porusza chustą z różnym natężeniem.

- Przelicza elementy w zakresie czterech.

- Segreguje parasole według koloru.

 

3.

III – 2, 3

VIII - 3

XI – 1

IX - 2

- Rozwijanie mowy.

 

- Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się.

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

- Ćwiczenia ortofoniczne „Jesienna aura”- naśladowanie jesiennych odgłosów (padającego deszczu, szumu drzew, szeleszczących liści).

- Słuchanie wiersza L. KrzemienieckiejIdzie Tola do przedszkola”- rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Interpretacja ruchowa do poznanego wiersza.

 

- Zabawy plastyczneParasole”- malowanie farbami plakatowymi, palcami sylwety parasola oraz przyklejanie kropel deszczu; prezentacja powstałych prac, zorganizowanie wystawy w kąciku plastycznym dla rodziców.

 

- Naśladuje jesienne odgłosy.

- Uważnie słucha wiersza.

- Wypowiada się na temat jesiennej pogody.

- Interpretuje ruchem poznany wiersz.

- Maluje palcami sylwetę parasola.

- Wykonuje pracę plastyczną.

 

 

 

5.

I – 2

III – 1, 2

V – 3, 4

VIII – 3, 4

 

 

- Podkreślenie roli ruchu i powietrza jako stymulatorów prawidłowego rozwoju.

 

 

 

 

 

- Organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych na świeżym powietrzu.

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Wielkoludy i krasnale”- reagowanie na wybrany znak; określanie wielkości poprzez naśladowanie postaci występujących na obrazkach (mały, duży); wyszukiwanie w sali małych i dużych zabawek.

- Zabawa przy piosence „Rączki do góry”; ilustracja ruchem jej treści.

- Rozmowa na temat ruchu na świeżym powietrzu i jego wpływ na zdrowie; Czy lubicie bawić się na powietrzu?, Co najczęściej robicie?, Jak czujecie się po takich zabawach?.

 

- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym:

- zabawy orientacyjno-porządkowe: Deszczyk pada”, „Wiatr i liście”, „Idą dzieci”;

- zabawa bieżna „Wiewiórki do dziupli

- zabawa ruchowa „Szukaj pary”, „Głowa, nogi, ręce”.

 

- Reaguje na wybrany znak.

- Potrafi określić wielkość przedmiotów.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Ilustruje ruchem treść piosenki.

- Wypowiada się na wybrany temat.

- Wie, o potrzebie przebywania i ruchu na świeżym powietrzu.

- Bawi się na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1.      Zaznajomienie z zasadami ruchu drogowego i pieszego (obserwowanie ruchu drogowego; wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów, znaków drogowych).

2.      Rozwijanie umiejętności i nawyków poruszania się w pobliżu jezdni.

3.      Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji (lądowej, powietrznej i wodnej).

4.      Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Bezpieczna droga do przedszkola. ( 22-26.11.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin