PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH
GRUDZIEŃ
TEMATYKA:
1. I przyszedł mikołaj.
2. Nadchodzi zima.
3. Strojnisia choinka.
4. Święta, święta.
5. Kiedy jest mi nudno.
Praca stymulacyjna:
- doskonalenie sprawności motorycznych- kinezjologia edukacyjna,
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do brania udziału w zabawach,
- doskonalenie czynności samoobsługowych- mycie rąk, korzystanie z toalety.
Współpraca z rodzicami:
- zorganizowanie spotkania przy choince, kolędowanie,
- dalsza współpraca nad ujednoliceniem metod wychowawczych rodziców i nauczyciela,
- rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,
Literatura:
· I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,
· Moje 3 lata przewodnik metodyczny,
· H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,
· J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,
· K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
I I PRZYSZEDŁ MIKOŁAJ
Zagadnienie programowe: Nasze rodziny
Zabawy ruchowe: o-p Usiądź, wstań, mówiące klocki, kolor do koloru.
DATA
OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE OPERACYJNE
TEMATYKA
UWAGI
Poniedź
29 listopad
3.3
Dziecko uważnie słucha.
● I. Dokończ- zabawa wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Mikołaj- zabawa ruchowo- naśladowcza.
● II. Mikołaj- słuchanie piosenki. Zabawa w określanie wysokości dźwięków. Jaki to prezent- zabawa dydaktyczna- doskonalenie wrażliwości dotykowej. Zabawy dowolne na dywanie.
● III. Słuchanie bajek i opowiadań związanych z tematyką tygodnia. Komin- zabawa konstrukcyjna.
3.1
8.2
Dziecko wypowiada się na określony temat.
Określa wysokość dźwięku- wysoki, niski,
14.5
Śledzi tok akcji uważnie słuchając,
10.1
Łączy klocki jednego typu w stabilną budowlę,
Wtorek
30 listopada
1.1
Porusza się do tyłu zgodnie ze wskazówkami nauczyciela,
● I. Chodzenie do tyłu- zabawa wg K. Vopel. Rysowanie na temat dowolny.
● II. Spacer w okolicy przedszkola- oglądanie dekoracji świątecznych w witrynach sklepowych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
● III. Prezent od Mikołaja- kolorowanie ilustracji przedstawiającej paczkę. Utrwalenie nazw barw podstawowych.
6.2
Przestrzega zasad bezpiecznego poruszania się podczas spaceru,
9.2
Rozróżnia, nazywa barwy podstawowe,
Środa
1grudnia
14.2
3.2
Dostrzega i nazywa przedmioty na ilustracji,
● I. Co widzę na obrazku?- zabawa dydaktyczna. Doskonalenie spostrzegania i bogacenie słownictwa. Zabawy dowolne na dywanie.
● II. Renifery- poznanie prostego układu tanecznego w parach. Spacer w okolicy przedszkola.
● III. Dzień i noc- zabawa dydaktyczna ( I. Rojewska). Układanie prostych puzzli 10 el.
Wyraźnie i poprawnie wymawia poszczególne nazwy,
Naśladuje ruchy nauczyciela podczas układu tanecznego,
Czwartek
2 grudnia
8.1
5.3
Chętnie uczestniczy w zabawie tanecznej,
● I. Renifery- zabawa rytmiczno- ruchowa ze śpiewem. Zabawy dowolne wg pomysłu dzieci.
● II. Worek z prezentami- zabawa matematyczna. Nazywanie i przeliczanie przedmiotów 1-5. szacowanie liczebności zbiorów przedmiotów.
● III. Święty, święty uśmiechnięty- zabawy przy piosence. Zabawy dowolne na dywanie.
13.1
Potrafi przeliczać przedmioty 1-5
13.3
Szacuje liczebność zbioru i stosuje określenia: dużo, mało.
6.5
Potrafi zorganizować sobie w sali przedszkolnej bezpieczną zabawę,
8.3
Inscenizuje ruchem refren piosenki,
Piątek
3 grudnia
5.4
Naśladuje proste ruchy palcami i dłońmi,
● I. Zabawy paluszkowe- Gość, Kot, Małpki. Słuchanie opowiadania nauczycielki dot tematyki tygodnia.
● II. Mikołaj- wykonanie pracy techniką łączoną ( malowanie farbami. Wysypywanie grysikiem). Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.
● III. Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne. Śpiewanie piosenek wspólnie oraz indywidualnie.
Magadan