Plan wynikowy - grudzień.odt

(29 KB) Pobierz

PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH

 

GRUDZIEŃ

 

 

TEMATYKA:

 

1.                I przyszedł mikołaj.

2.                Nadchodzi zima.

3.                Strojnisia choinka.

4.                Święta, święta.

5.                Kiedy jest mi nudno.

 

 

 

Praca stymulacyjna:

 

- doskonalenie sprawności motorycznych- kinezjologia edukacyjna,

- zachęcanie dzieci nieśmiałych do brania udziału w zabawach,

- doskonalenie czynności samoobsługowych- mycie rąk, korzystanie z toalety.

 

 

Współpraca z rodzicami:

-             zorganizowanie spotkania przy choince, kolędowanie,

-             dalsza współpraca nad ujednoliceniem metod wychowawczych rodziców i nauczyciela,

-             rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,

 

 

Literatura:

·                     I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,

·                     Moje 3 lata przewodnik metodyczny,

·                     H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,

·                     J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,

·                     K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

 

 

 

 

I I PRZYSZEDŁ MIKOŁAJ

 

Zagadnienie programowe: Nasze rodziny

 

Zabawy ruchowe: o-p Usiądź, wstań, mówiące klocki, kolor do koloru.

 

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

TEMATYKA

UWAGI

Poniedź

29 listopad

3.3

 

Dziecko uważnie słucha.

 

                   I. Dokończ- zabawa wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Mikołaj- zabawa ruchowo- naśladowcza.

                   II. Mikołaj- słuchanie piosenki. Zabawa w określanie wysokości dźwięków. Jaki to prezent- zabawa dydaktyczna- doskonalenie wrażliwości dotykowej. Zabawy dowolne na dywanie.

                   III. Słuchanie bajek i opowiadań związanych z tematyką tygodnia. Komin- zabawa konstrukcyjna.

 

 

 

3.3

3.1

 

 

8.2

Dziecko wypowiada się na określony temat.

 

 

Określa wysokość dźwięku- wysoki, niski,

 

 

 

14.5

 

Śledzi tok akcji uważnie słuchając,

 

 

 

 

 

10.1

Łączy klocki jednego typu w stabilną budowlę,

 

 

Wtorek

30 listopada

1.1

3.3

Porusza się do tyłu zgodnie ze wskazówkami nauczyciela,

 

                   I. Chodzenie do tyłu- zabawa wg K. Vopel. Rysowanie na temat dowolny.

                   II. Spacer w okolicy przedszkola- oglądanie dekoracji świątecznych w witrynach sklepowych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

                   III. Prezent od Mikołaja- kolorowanie ilustracji przedstawiającej paczkę. Utrwalenie nazw barw podstawowych.

 

 

6.2

Przestrzega zasad bezpiecznego poruszania się podczas spaceru,

 

 

 

 

9.2

3.1

Rozróżnia, nazywa barwy podstawowe,

 

 

Środa

1grudnia

14.2

3.2

Dostrzega i nazywa przedmioty na ilustracji,

 

                   I. Co widzę na obrazku?- zabawa dydaktyczna. Doskonalenie spostrzegania i bogacenie słownictwa. Zabawy dowolne na dywanie.

                   II.  Renifery- poznanie prostego układu tanecznego w parach. Spacer w okolicy przedszkola.

                   III. Dzień i noc- zabawa dydaktyczna ( I. Rojewska). Układanie prostych puzzli 10 el.

 

 

3.1

3.2

Wyraźnie i poprawnie wymawia poszczególne nazwy,

 

 

 

1.1

8.2

Naśladuje ruchy nauczyciela podczas układu tanecznego,

 

 

Czwartek

2 grudnia

8.1

5.3

Chętnie uczestniczy w zabawie tanecznej,

                   I. Renifery- zabawa rytmiczno- ruchowa ze śpiewem. Zabawy dowolne wg pomysłu dzieci.

                   II. Worek z prezentami- zabawa matematyczna. Nazywanie i przeliczanie przedmiotów 1-5. szacowanie liczebności zbiorów przedmiotów.

                   III. Święty, święty uśmiechnięty- zabawy przy piosence. Zabawy dowolne na dywanie.

 

 

13.1

Potrafi przeliczać przedmioty 1-5

 

 

 

13.3

 

 

 

 

 

Szacuje liczebność zbioru  i stosuje określenia: dużo, mało.

 

 

 

6.5

Potrafi zorganizować sobie w sali przedszkolnej bezpieczną zabawę,

 

 

 

8.3

Inscenizuje ruchem refren piosenki,

 

 

Piątek

3 grudnia

5.3

5.4

1.1

Naśladuje proste ruchy palcami i dłońmi,

                   I. Zabawy paluszkowe- Gość, Kot, Małpki. Słuchanie opowiadania nauczycielki dot tematyki tygodnia.

                   II. Mikołaj- wykonanie pracy techniką łączoną ( malowanie farbami. Wysypywanie grysikiem). Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.

                   III. Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne. Śpiewanie piosenek wspólnie oraz indywidualnie.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin