Plan wynikowy - listopad.doc

(104 KB) Pobierz

PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3i 4 - LETNICH

 

LISTOPAD

 

 

TEMATYKA:

 

1.     Domowi ulubieńcy.

2.     Pada deszcz.

3.     Dbam o zdrowie.

4.     Co robią zwierzęta jesienią.

 

 

 

 

Praca stymulacyjna:

-       doskonalenie czynności samoobsługowych,

-       zabawy kształcące skupienie uwagi,

-       zabawy integracyjne,

 

 

Współpraca z rodzicami:

-       rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,

-       prezentowanie wytworów dzieci na gazetce grupowej,

-       zachęcenie rodziców do wspólnego śpiewania z dziećmi poprzez wywieszanie na gazetce słów piosenek oraz wierszy z pokazywaniem,

 

Literatura:

  • I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,
  • Moje 3 lata przewodnik metodyczny,
  • K. Wlaźnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu.
  • K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

 

 

 

 

I DOMOWI ULUBIEŃCY

 

Zagadnienie programowe:

 

Zabawy ruchowe: o-p Kotki na spacerze, Po kole,  pieski na dywan, pieski z dywanu.

 

 

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

DZIECKO:

TEMATYKA

UWAGI

Poniedź

1 XI

 

........................................................

l     I.

l     II.       ŚWIĘTO

l     III.

 

 

......................................................

 

.........................................................

 

..........................................................

Wtorek

2XI

 

3.1

 

Mówi poprawnie pod względem gramatycznym.

 

l     I.  Kocie mruczanki- ćwiczenia artykulacyjne w formie zabawy inscenizacyjnej. Usprawnianie mięśni warg poprzez wymawianie głoski m oraz wydawanie niskich i wysokich dźwięków bez otwierania ust.

l     II. Spacer do parku. Przyglądanie się zabawom psów z ich właścicielami. Rozmowa na temat: czy można pogłaskać nieznajomego psa?

l     III. Recytacja wiersza „ Pewna pani miała psa”. Ilustracja ruchowa wiersza.

 

1.2

Ustawia się w parze na sygnał nauczyciela,

6.3

Zna zagrożenia związane ze spotkaniem z nieznajomym psem ( pogryzienie, zarażenie chorobą),

3.2

Próbuje recytować wraz z nauczycielem krótki wiersz.

Posługuje się umiarkowanym tonem głosu.

Środa

3XI

3.1

12.1

Rozpoznaje na ilustracji i nazywa czynności psów: drapanie, wąchanie, jedzenie, skakanie, itp.

 

l     I. Co robią pieski- rozmowy z całą grupą przy użyciu ilustracji. Zabawa o-p pieski i kości.

l     II. Popatrzcie na jamniczka- zabawy przy piosence. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Wędrowali szewcy”.

l     III. Miseczki dla psów- klasyfikowanie przedmiotów według koloru. Buda dla Asa- zabawa konstrukcyjna przy użyciu klocków różnego typu.

 

 

 

 

 

Czterolatek s. 94

8.1

8.2

Rozpoznaje melodię poznanej piosenki.

4.2

Klasyfikuje przedmioty ze względu na kolor. Nazywa kolory: czerwony, żółty, niebieski, zielony.

 

Czwartek

4XI

5.4

Naśladuje czynności, o których jest mowa w tekście zabawy muzycznej,

l     I. Zabawa ze śpiewem  Wędrowali szewcy. Kto przed Tobą stoi- zabawa dydaktyczna.

l     II. Zabawy z kołem- zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność rozpoznawania, wykorzystywania i przekształcania koła. Gdzie ukryły się koła?- ćwiczenie spostrzegawczości.

l     III. Komórki do wynajęcia- zabawa ruchowa ze śpiewem.  Składamy koło- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

 

Prz. s. 82

14.2

Rozpoznaje i wskazuje przedmioty mające kształt koła,

14.2

 

 

 

 

 

Odszukuje dwie połówki tego samego koła- zwraca uwagę na kolor i wielkość.

 

 

Piątek

5XI

12.1

Wskazuje na ilustracji i nazywa zwierzęta.

 

l     I. Ukryte zwierzęta- ćwiczenie spostrzegawczości.

l     II. Pimpuś- teatrzyk na podstawie opowiadania A. Świrszczyńskiej. Wyzbywanie się uprzedzeń, tolerancja, akceptacja innych. Serce dla mojego przyjaciela- zabawa dydaktyczna. Pimpuś- ułożenie głowy pieska z elementów według wzoru, kolorowanie łatki na nosie.

l     III. Pewna pani miała psa- zabawy z wykorzystaniem wiersza . Rytmizowanie tekstu z różnym natężeniem głosu

Ilustracje własne.

 

 

 

Przed. s.97

12.2

12.3

Potrafi powiedzieć w jaki sposób należy dbać o zwierzęta w domu.

9.2

Odkręca klej, smaruje powierzchnię elementu, nakleja element we wskazanym przez nauczyciela miejscu.

 

8.2

8.3

Rytmicznie wymawia tekst stosując różne natężenie siły głosu.

 

 

 

 

 

 

 

 

II PADA DESZCZ

Zagadnienie programowe:

Zabawy ruchowe: o-p Słońce świeci- deszczyk pada, Dzieci i drzewa, Uwaga- kałuże.

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

TEMATYKA

UWAGI

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin