PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3i 4 - LETNICH
LISTOPAD
TEMATYKA:
1. Domowi ulubieńcy.
2. Pada deszcz.
3. Dbam o zdrowie.
4. Co robią zwierzęta jesienią.
Praca stymulacyjna:
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- zabawy kształcące skupienie uwagi,
- zabawy integracyjne,
Współpraca z rodzicami:
- rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,
- prezentowanie wytworów dzieci na gazetce grupowej,
- zachęcenie rodziców do wspólnego śpiewania z dziećmi poprzez wywieszanie na gazetce słów piosenek oraz wierszy z pokazywaniem,
Literatura:
I DOMOWI ULUBIEŃCY
Zagadnienie programowe:
Zabawy ruchowe: o-p Kotki na spacerze, Po kole, pieski na dywan, pieski z dywanu.
DATA
OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE OPERACYJNE
DZIECKO:
TEMATYKA
UWAGI
Poniedź
1 XI
…........................................................
l I.
l II. ŚWIĘTO
l III.
…......................................................
….........................................................
…..........................................................
Wtorek
2XI
3.1
Mówi poprawnie pod względem gramatycznym.
l I. Kocie mruczanki- ćwiczenia artykulacyjne w formie zabawy inscenizacyjnej. Usprawnianie mięśni warg poprzez wymawianie głoski m oraz wydawanie niskich i wysokich dźwięków bez otwierania ust.
l II. Spacer do parku. Przyglądanie się zabawom psów z ich właścicielami. Rozmowa na temat: czy można pogłaskać nieznajomego psa?
l III. Recytacja wiersza „ Pewna pani miała psa”. Ilustracja ruchowa wiersza.
1.2
Ustawia się w parze na sygnał nauczyciela,
6.3
Zna zagrożenia związane ze spotkaniem z nieznajomym psem ( pogryzienie, zarażenie chorobą),
3.2
Próbuje recytować wraz z nauczycielem krótki wiersz.
Posługuje się umiarkowanym tonem głosu.
Środa
3XI
12.1
Rozpoznaje na ilustracji i nazywa czynności psów: drapanie, wąchanie, jedzenie, skakanie, itp.
l I. Co robią pieski- rozmowy z całą grupą przy użyciu ilustracji. Zabawa o-p pieski i kości.
l II. Popatrzcie na jamniczka- zabawy przy piosence. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Wędrowali szewcy”.
l III. Miseczki dla psów- klasyfikowanie przedmiotów według koloru. Buda dla Asa- zabawa konstrukcyjna przy użyciu klocków różnego typu.
Czterolatek s. 94
8.1
8.2
Rozpoznaje melodię poznanej piosenki.
4.2
Klasyfikuje przedmioty ze względu na kolor. Nazywa kolory: czerwony, żółty, niebieski, zielony.
Czwartek
4XI
5.4
Naśladuje czynności, o których jest mowa w tekście zabawy muzycznej,
l I. Zabawa ze śpiewem Wędrowali szewcy. Kto przed Tobą stoi- zabawa dydaktyczna.
l II. Zabawy z kołem- zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność rozpoznawania, wykorzystywania i przekształcania koła. Gdzie ukryły się koła?- ćwiczenie spostrzegawczości.
l III. Komórki do wynajęcia- zabawa ruchowa ze śpiewem. Składamy koło- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
Prz. s. 82
14.2
Rozpoznaje i wskazuje przedmioty mające kształt koła,
Odszukuje dwie połówki tego samego koła- zwraca uwagę na kolor i wielkość.
Piątek
5XI
Wskazuje na ilustracji i nazywa zwierzęta.
l I. Ukryte zwierzęta- ćwiczenie spostrzegawczości.
l II. Pimpuś- teatrzyk na podstawie opowiadania A. Świrszczyńskiej. Wyzbywanie się uprzedzeń, tolerancja, akceptacja innych. Serce dla mojego przyjaciela- zabawa dydaktyczna. Pimpuś- ułożenie głowy pieska z elementów według wzoru, kolorowanie łatki na nosie.
l III. Pewna pani miała psa- zabawy z wykorzystaniem wiersza . Rytmizowanie tekstu z różnym natężeniem głosu
Ilustracje własne.
Przed. s.97
12.2
12.3
Potrafi powiedzieć w jaki sposób należy dbać o zwierzęta w domu.
9.2
Odkręca klej, smaruje powierzchnię elementu, nakleja element we wskazanym przez nauczyciela miejscu.
8.3
Rytmicznie wymawia tekst stosując różne natężenie siły głosu.
II PADA DESZCZ
Zabawy ruchowe: o-p Słońce świeci- deszczyk pada, Dzieci i drzewa, Uwaga- kałuże.
Magadan