Diagnoza psych.doc

(26 KB) Pobierz
Diagnoza psycho-pedagogiczna nieśmiałość

Diagnoza psychopedagogiczna

 

              Utrudnione kontakty z rówieśnikami (bierność, wycofywanie się i izolowanie). Zakłócenia w sferze poznawczej – zaburzona percepcja, utrudniona               koncentracja i myślenie, uniemożliwiające wykorzystanie możliwości intelektualnych. W sferze emocji i uczuć objawy lękliwości (głównie lęku przed               negatywną oceną ze strony innych ludzi) i poczucie zagrożenia. Wykazuje obniżoną samoocenę i niski poziom samoakceptacji. Często występują
              u ucznia objawy fizjologiczne: napięcie mięśniowe (trudności mowy i oddychania, niezręczność ruchów, zmęczenie), zakłócenia naczyniowe               (bladnięcie, czerwienienie się) i wydzielnicze (pocenie się).

 

Cele: Tworzenie klimatu zaufania i poczucia bezpieczeństwa, obniżających poziom lęku i niepokoju;

o        kształtowanie właściwego stosunku do pracy własnej, budzenie szacunku do wysiłku i pracy innych, wyrabianie umiejętności współdziałania i współżycia
w zespole.

Cele szczegółowe

(Zadania, treści wychowawcze)

Procedury osiągania celów.

Przewidywane

osiągnięcia

Uwagi.

Kształcenie poczucia własnej wartości.

włączanie w życie klasy i szkoły

 

Częste stosowanie zachęty i pochwał (nawet za drobne osiągnięcia) skłaniających do aktywności i korzystnie wpływających na samoocenę ucznia.

Aranżowanie sytuacji społecznych pozwalających dziecku na gromadzenie dobrych doświadczeń i realne przeżycie sukcesu.

Wzrost poczucia własnej wartości ucznia.

Stopniowe sprostania wymaganiom.

 

Kształtowanie umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne.

nieśmiałość

 

Zachęcanie dziecka (a nawet ćwiczenie z nim) do podejmowania dialogu i kontaktów twarzą w twarz. Zwracanie przy tym uwagi na znaczenie uśmiechu i podtrzymywania kontaktu wzrokowego z rozmówcą.

Stwarzanie dziecku okazji do częstego występowania wobec innych ludzi pozwala na stopniowe przyzwyczajanie ich do takich sytuacji. Skłanianie ucznia, aby w relacjach społecznych koncentrował uwagę na innych ludziach. Wyjaśnianie, że wchodzenie w kontakty z innymi ludźmi, w sposób naturalny, niesie za sobą ryzyko odrzucenia. Takie sytuacje zdarzają się wszystkim.

Uczenie dawania i przyjmowania komplementów.

 

Pozytywne stosunki interpersonalne jako cel
w realizacji potrzeby bezpieczeństwa i stabilizacji.

 

 

Niwelowanie fizjologicznych objawów niepokoju i lęku.

Pomaganie w przezwyciężaniu objawów niepokoju, poprzez proste ćwiczenia oddechowe (głębokie wdechy i wydechy).

Zmniejszenie fizjologicznych objawów  lęku.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin