Anatomia sukcesu.pdf

(888 KB) Pobierz
120250468 UNPDF
120250468.003.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej
przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany
w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej od-sprzedaży, zgodnie z regulaminem
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 19.06.2009
Tytuł: Anatomia sukcesu — fragment utworu
Autor: Łukasz Chojnacki
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Skład: Marcin Górniakowski
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
120250468.004.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP . ..............................................................................................5
.......................................................6
.......................................................................................................................7
.......................................................................................................................8
..................................................................................................................10
...................................................................................................................10
.............................................................13
...........................................................................................13
.......................................................................................................14
....................................................................................................16
...................................................................................................................19
3. PODSTAWOWE ZALEŻNOŚCI TWOICH TRZECH FUNKCJI A
ISTOTA OKREŚLENIA CELU . ..........................................................20
..........................................................................................20
...............................................23
.......................................................................................................25
..................................................................................................................28
................................................................................31
.........................................31
..........................................................................................36
..................................................................................................................39
.............................40
...................................................................................................................47
6. PRZEWAGA POSTAWY OPTYMISTYCZNEJ NAD
.....................................................49
6.2. Mechanizm funkcjonowania optymizmu i
pesymizmu
........................................54
..................................................................................................................59
CI SUKCES . ......................................................................................61
................................................................................61
..................................................................63
..................................................................................................................65
8. O WPŁYWIE PRZEKONAŃ NA ODBIÓR SŁÓW I
KOMUNIKATÓW
...............................................................68
.....................................................................................70
...................................................................................................................72
....74
...........................................................................................74
.......................................................................78
..................................................................................................................80
.......................................83
..................................................................................................................88
11. DLACZEGO NEGATYWNE EMOCJE ODDALAJĄ CIĘ OD
SUKCESU? . ......................................................................................89
..................................................................................................................94
12. O PRZEJAWACH NAWYKÓW EMOCJONALNYCH, KTÓRE
ODDALAJĄ CIĘ OD SUKCESU . ........................................................97
................................................................................................................104
68
120250468.005.png 120250468.006.png 120250468.001.png 120250468.002.png
 
....................................................106
................................................................................................................108
................................109
.........................................................................................109
...........................................................................................113
...................................................................................115
.................................................................................................................116
..............................................................................119
ANATOMIA SUKCESU darmowy fragment – kliknij po więcej
Łukasz Chojnacki
str. 5
4. Jak myśli wywołują działanie
4.1. Myśli, przekonania, konkluzje
Nie raz już słyszałeś bądź czytałeś, że zachowanie człowieka jest po-
chodną jego myśli. Nie dziwią więc poniższe słowa:
To, czym jesteśmy, stanowi owoc wszystkich naszych myśli.
Wyrasta z myśli. Opiera się na myślach.
Budda Dhammapada
To, co myślisz, rzutuje na to, w jaki sposób odbierasz postrzeganą
rzeczywistość, a w konsekwencji – jak na nią reagujesz. Innymi sło-
wy, Twoje myśli kształtują Twoje działania. Jeśli uważasz, że pomy-
sły na milionowe interesy już się wyczerpały, z całą pewnością nie
wymyślisz nic, co uczyni Cię bogaczem. Absolutnie nic! Jeśli jednak
żywisz przekonanie, że istnieje coś, czego wymyślenie pozwoli Ci od-
nieść sukces, wcześniej czy później dowiesz się, co to jest. Będzie to
coś, do czego pojawienia się na ekranie Twojej świadomości, przy-
czynią się Twoje ukierunkowane myśli.
Psychologia społeczna odkryła zjawisko, które nosi nazwę samospeł-
niającego się proroctwa. Polega ono na tym, że przewidując jakieś
zdarzenie bądź zachowanie jakiejś osoby, będziesz się zachowywać
w taki sposób, aby je potwierdzić. Na przykład jeśli żywisz przekona-
nie, że jakaś osoba jest sympatyczna, to, podejmując z nią rozmowę,
będziesz się uśmiechać. Ta z kolei odwzajemni Twój uśmiech, a tym
samym potwierdzi Twoje przekonanie, uruchamiając myśl:
„O! Uśmiecha się do mnie. Wiedziałem, że ta osoba jest sympatycz-
na.” Jest to wprawdzie dość prosty przykład, ale świetnie oddaje isto-
tę rzeczy. Pokazuje bowiem, że nasze nastawienie uruchamia ukie-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin