11_Sp_kom_Mat_kl_5_podst.pdf

(252 KB) Pobierz
Microsoft Word - mat5ref_kunc.doc
Czesław i Łukasz Kuncewicz
matematyka
sprawdziany kompetencji
dla klasy 5 zreformowanej szkoły podstawowej
Łódź 2001
213549920.002.png
Czesław i Łukasz Kuncewicz
Korekta
Grażyna Pysznicka-Kozik
Projekt okładki
Jacek Wilk
Skład
Krzysztof Jodłowski
Copyright by Piątek Trzynastego , Łódź 2000
Wszelkie prawa autorskie i wydawnicze zastrzeżone. Wszelkiego rodzaju reprodukowanie, powielanie
(łącznie z kserokopiowaniem), przenoszenie na inne nośniki bez pisemnej zgody Wydawcy jest traktowane
jako naruszenie praw autorskich, łącznie z konsekwencjami przewidzianymi w Ustawie o prawie autorskim
i prawach pokrewnych (Dz.U. nr 24 z 23.02.1994 r., poz. 83).
ISBN 83-87735-36-1
PIĄTEK TRZYNASTEGO Wydawnictwo
Michał Koliński i Michał Wiercioch
90-009 Łódź, ul. H. Sienkiewicza 61
tel./fax (0-42) 632 78 61, tel. (0-42) 630 71 17, 0-602 34 98 02(06)
www.piatek13.com.pl; e-mail: kot@piatek13.com.pl
Łódź 2001. Wydanie I.
9 8 7 6 5 4 3 2 1
Druk:
PIĄTEK TRZYNASTEGO Drukarnia
93-345 Łódź, ul. Paradna 3
tel. 0-602 34 98 02(06)
Printed in Poland.
2
213549920.003.png
Matematyka – Sprawdziany kompetencji – klasa 5 zreformowana
S PIS TREŚCI
W STĘP.................................................................................................. 4
S YSTEM OCENIANIA........................................................................ 5
1 LICZBY CAŁKOWITE ............................................................... 6
2 LICZBY WYMIERNE............................................................... 16
3 PRZYPORZĄDKOWANIA ...................................................... 23
4 FIGURY ..................................................................................... 30
3
213549920.004.png
Czesław i Łukasz Kuncewicz
W STĘP
Zeszyt zawiera pełny i kompleksowy zbiór testów z matematyki
przeznaczony dla uczniów klasy 5 szkoły podstawowej. Testy zróżni-
cowane są zarówno tematycznie, jak i pod względem poziomu trud-
ności. Daje to możliwość dokładnego i obiektywnego sprawdzenia
swoich możliwości.
Cały materiał przygotowany został zgodnie z najnowszymi wytycz-
nymi władz oświatowych. Testy dzielą się na 5 grup: koniecznie,
podstawowe, rozszerzające, dopełniające, wykraczające. Dzięki temu
można w toku samodzielnej nauki, przechodząc od zadań najprost-
szych do najtrudniejszych, w znaczący sposób polepszyć proces ro-
zumienia i utrwalania wiadomości oraz umiejętności. Dlatego też go-
rąco zachęcamy nauczycieli do korzystania z tej formy sprawdzia-
nów, zaś uczniom życzymy jak najlepszych osiągnięć w tej najpięk-
niejszej z wszystkich dziedzin nauki.
Autorzy
4
213549920.005.png
Matematyka – Sprawdziany kompetencji – klasa 5 zreformowana
S YSTEM OCENIANIA
Podczas egzaminu (90 minut) uczeń otrzymuje do rozwiązania 21 za-
dań. Składają się na nie: po 5 zadań z zakresu umiejętności koniecz-
nych, podstawowych, rozszerzających i dopełniających. Jako dodat-
kowe 21 zadanie występuje jedno z zadań z zakresu umiejętności
wykraczających. Uczeń nie musi rozwiązać zadań w określonej ko-
lejności. To, jaką ocenę uzyska za rozwiązanie określonych zadań
ilustruje poniższa tabela:
Umiejętności
K+P
R+D
Ocena
0 – 3
0 – 3
niedostateczny
0 – 3
4 – 7
dopuszczający
0 – 3
8 – 10
dostateczny
4 – 7
0 – 3
dopuszczający
4 – 7
4 – 7
dostateczny
4 – 7
8 – 10
dobry
8 – 10
0 – 3
dostateczny
8 – 10
4 – 7
dobry
8 – 10
8 – 10
bardzo dobry
Przykład: Uczeń rozwiązał 3 zadania konieczne, 2 podstawowe, 4 roz-
szerzające i 4 dopełniające. Otrzyma więc (K+P=5, R+D=8) ocenę do-
brą.
Ocenę celującą otrzyma uczeń, który spełnił kryterium oceny bardzo
dobrej i rozwiązał zadanie z zakresu umiejętności wykraczających.
5
213549920.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin