40 POMYSŁÓW NA ZARABIANIE.doc

(174 KB) Pobierz
40 POMYSŁÓW NA ZARABIANIE

40 POMYSŁÓW NA ZARABIANIE

 

1. WYSYŁANIE REKLAM FIRM

Jedną z głównych pozycji w grupie kosztów marketingu każdej firmy zajmującej się reklamą bezpośrednią są koszty porto. Kosztów tych pragnie uniknąć każdy w tak dużym stopniu w jak to tylko jest możliwym. Kiedy zamierzamy wysłać ofertę do kilku tysięcy klientów to płacimy opłatę stałą za list 50 gramów, choć koperta i złożona kartka papieru nie waży wiele więcej niż 10. Może to nieważny detal dla osób prywatnych, że przepłacają o 80 proc., lecz dla przedsiębiorcy wysyłającego 10 000 listów to nie bagatela.

Wniosek jest prosty, za te same pieniądze można by jeszcze do tej samej koperty włożyć 3 - 4 kartki papieru. W swoim najbliższym otoczeniu masz dziesiątki firm mających ten sam problem i zainteresowanych znalezieniem rozwiązania. Wystarczy je więc odwiedzić aby znaleźć chętnych do przeprowadzenia wspólnych kampanii reklamowych. Jest to łatwe do przeprowadzenia bez względu na to czy posiadasz własne materiały reklamowe, czy też nie.

Planując wysyłkę masową można podzielić stronę A4, na np. cztery części oferując taki anons za np. 10 groszy od adresu, itd.. Jak widzisz możliwości może być wiele! W przypadku większej ilości reklam, można też wyeliminować koperty drukując jedną stronę A4 tak aby można było złożyć ją na pół, umieszczając na jednej stronie rubrykę z miejscem na etykietkę z adresem i znaczek, resztę kartki wykorzystać na wypełnienie go np. reklamą własnych usług, czy produktów. W środek włożysz pozostałe materiały reklamowe i zepniesz zszywaczem.

 

 

2. wydawanie własnej gazetki reklamowej

Zacznij wydawać własną gazetkę reklamową. Mieszkając w małych miasteczkach, na przedmieściach wielkich miast, czy też w określonej dzielnicy wielkiego miasta, możesz z łatwością wypełnić pewną lukę w rynku, oferując niezwykle ważne usługi dla biznesu z sąsiedztwa.

Wyobraź sobie właścicieli małych i większych firm, jak fryzjer na rogu, właściciel restauracji, właściciela warsztatu kaletniczego naprzeciwko, czy też zakładu fotograficznego. Jakie możliwości anonsowania swoich usług posiadają oni? Zamieszczenie anonsu w lokalnym dzienniku regionalnym mija się w 95 proc. z celem, gdyż ich usługi skierowane są do mieszkańców pewnego kręgu klientów mieszkających w pewnej geograficznej bliskości.

Dlatego też jestem pewny, że odwiedzając ich i oferując dystrybucję gazetki anonsowej z ich anonsami, dostarczając ją za darmo do np. 5000 okolicznych mieszkańców dzielnicy, przedmieścia, czy miasteczka, a trafiasz w dziesiątkę potrzeb lokalnego biznesu.

Myślę, że taka oferta z łatwością rozbudzi zainteresowanie kilku, a z czasem kilkudziesięciu okolicznych przedsiębiorców. Na początek może to być zadrukowana obustronnie i złożona kartka A4, aby z czasem powiększać format, rozszerzając go o płatne małe anonsy osób prywatnych, typu kupię / sprzedam, zamieszczanymi za symboliczną złotówkę itd..

Mogą dojść do tego wiadomości regionalne w telegraficznym skrócie, ogłoszenia organizacji, klubów, czy też administracji regionalnych informujących o nowych przepisach, regulacjach itd.. Pamiętaj jednak, że wszelkie anonsowanie musi być super tanie, a sama gazetka musi być bardzo esencjonalna, bo nikt w tego typu wydawnictwach nie czyta głupich wywodów ani polemik.

Pozostaje tylko zorganizowanie dystrybucji, to znaczy znalezienie kilku młodych, pracowitych i godnych zaufania ludzi, którzy raz w tygodniu, czy miesiącu zajmą się rozniesieniem gazetek. Alternatywą jest umowa z pocztą, która usługi takie przyjmuje co też często może być tańsze i godniejsze zaufania.

Aby rozpocząć działalność potrzebna jest jedynie dobrze opracowana oferta usług z adresem i telefonem zleceniobiorcy, którą na początku powinieneś osobiście zostawiać właścicielowi każdej firmy którą odwiedzisz, oferując swoje usługi.

Aby zacząć wydawać taką gazetkę jest potrzeba tak niewiele, na początek komputer do składania materiałów, dobra drukarka, czy porozumienie z drukarnią i chętnie rower aby być mobilnym zbierając ogłoszenia, czy ewentualnie dystrybując gazetki samemu.

 

 

3. usługi drukarskie

Większość drukarni ma przestoje i zawsze jest zainteresowana otrzymaniem zleceń. Jeśli odwiedzisz kilka z nich prosząc o pełną listę cen ich usług to je natychmiast otrzymasz. W przypadku jednak gdy im zaoferujesz większe ilości zleceń to otrzymasz znaczne zniżki od cen standardowych.

Wybierz drukarnię na bazie otrzymanych cen, oferującą najlepsze warunki, sporządź ofertę usług i zacznij odwiedzać dziesiątki okolicznych firm, oferując najlepsze warunki i ceny znacznie niższe od standardowo oferowanych przez drukarnie. Niektóre drukarnie mogą nawet zaoferować do 50 proc. zniżki, jeśli im zapewnisz stałe usługi, gdyż odpadają im całkowicie koszty reklamy i anonsowania swoich usług.

Tym sposobem możesz zaoferować swoim klientom, często do 20 proc. zniżki za usługę. Pomysł ten funkcjonuje doskonale sam w sobie, lecz może być też doskonałym uzupełnieniem własnego wydawnictwa reklamowego. Łącząc tą koncepcję z omówionymi w punktach 1 i 2 można nie tylko przyjmować zlecenia dystrybucji reklamy, lecz także jej opracowanie, drukowanie itd..

Pamiętaj, że tysiące firm w koło wydaje miliony na reklamę i swoje materiały drukowane, oferty formularze, wizytówki, ulotki, katalogi itd... To multi milionowy biznes, bez potrzeby posiadania własnej drukarni.

 

 

4. kooperacja sprzedaż wysyłkowa

To przykre, lecz najczęściej firmy z tej samej branży, traktowane są jako konkurencja, choć najczęściej nie są dla siebie zagrożeniem. Popatrz na to z innej strony i spróbuj ich widzieć jako sobie podobnych i jako sojuszników mających te same problemy i koszty, a z pewnością znajdziesz wiele wspólnych możliwości zredukowania kosztów, jak i zwiększenia poziomu sprzedaży.

Z łatwością możesz znaleźć kilka firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową, a najlepiej jak będą to produkty z tej samej niszy, nie będące jednak dla siebie zagrożeniem. Ułożenie wspólnej strategii marketingu może przynieść wszystkim doskonały rezultat sprzedaży, jednocześnie kilkakrotnie redukując koszty marketingu i wkład pracy, a więc koszty sprzedaży swoich produktów.

Przyjrzyjmy się temu bliżej na teoretycznym przykładzie. Znaleźliśmy cztery firmy, które są zainteresowane współpracą. Posiadają następujące produkty:

a) Wydania edukacyjne i językowe, oraz edukacyjne programy komputerowe dla dzieci i młodzieży.

b) Produkty dla dorosłych, takie jak gazetki i filmy erotyczne

c) Wydawnictwa na temat sztuki i muzyki klasycznej, oraz płyty kompaktowe z muzyką klasyczną i kameralną.

d) Twoja firma, wydająca serię raportów na temat inwestycji kapitałowych w sztukę, antyki, akcje i obligacje, oraz drogie kamienie.

Jak widzisz jest to idealna kombinacja. Wszystkie produkty są dla zarobkowej klasy średniej, a szczególnie wyższej, a więc idealnej grupy docelowej dla Direct Marketingu. Są tu idealne materiały dla praktycznych i zainteresowanych inwestycjami, zajęcia dla dzieci i młodzieży, podczas gdy daje to też akompaniament i rozrywki dla dorosłych.

Porozumienie ustala następujące detale: Każda z firm udostępnia 5000 swoich najlepszych adresów i opracowuje swoje własne materiały reklamowe. Ty zajmujesz się zorganizowaniem pakowania i wysyłki za symboliczną zniżkę udziału w kosztach. Korzyści dla wszystkich są nieprawdopodobne, za cenę nieznacznie wyższą niż koszty wysłania 5000 własnych listów (gdyż wspólna wysyłka była cięższa niż list standardowy). Każdy z udziałowców dostarczył swoją reklamę do 20 000 klientów docelowych.

Należy dodać, że formy współpracy mogą dotyczyć wielu innych rzeczy i aby to organizować to niekoniecznie musisz posiadać własną firmę biorącą aktywnie udział w takiej kooperacji.

Zwróć uwagę, że największe firmy świata łączą się często w kartele, czy holdingi aby móc zdominować rynek.

 

 

5. usługi mailingowe

Forma ta jest odpowiednikiem wysyłki grupowej, lecz na znacznie większą skalę. Wysyłka grupowa kojarzy się z reklamą regionalną, pozwalającą do pewnej ograniczonej liczby potencjalnych klientów, w danym regionie geograficznym. Big Mail, jest używany do taniej dystrybucji reklamy na znacznie większą skalę, często nawet ogólnokrajową. Najczęściej jest to grubaśna koperta z reklamą zbiorową od kilkudziesięciu przedsiębiorstw.

Są różne zdania na temat efektywności tej metody. Jedno jest pewne, że jest to nieprawdopodobnie tania metoda dotarcia do setek tysięcy potencjalnych klientów. I pocieszać się można, że jeśli nawet nie daje aż tak rewelacyjnego rezultatu, to jest to tak tanie, że ryzyko poniesienia strat jest znikome.

Zorganizowanie takiej kampanii, opracowanie materiałów reklamowych i wydrukowanie ich oraz zorganizowanie wysyłki dla kilkudziesięciu firm, to nie lada gratka. Dobrze zorganizowana akcja tego typu może przynieść wcale niezłą fortunkę organizatorowi.

Uwaga praktyczna! Biorąc samemu udział w takiej wysyłce, najlepszym rozwiązaniem jest dołączenie swojego ogłoszenia, lecz jedynie w formie zaproszenia do wysłania zwrotnej koperty ze znaczkiem w celu otrzymania darmowego raportu o jakimś obiecującym i krzykliwym tytule.

Tym to sposobem zwiększysz swoją szansę na bycie zauważonym i zwrócenie na siebie uwagi w tłumie. Jednocześnie mając szansę na wysłanie na koszt klienta, razem z obiecanym raportem, wszystkich swoich prezentacji, i to tym razem do grupy ludzi, którzy są wyraźnie zainteresowani tematyką.

 

 

6. składanie tekstów

Usługi te nie są tanie, dlatego też oferując je za darmo w przypadku złożenia przez klienta zlecenia na dystrybucję pewnej liczby ulotek reklamowych, czy anonsów jest niezłym pomysłem. Posiadając komputer z dobrym programem edytorsko-graficznym, umożliwia składanie wysokiej jakości tekstu i grafiki, z niezwykłą szybkością. Jest to proste i niezbyt pracochłonne, jednakże jak wiesz, fryzjer na rogu, czy barman z ''Podkowy'' nie ma komputera i zdani są na usługi.

Nie było by to złym początkiem, rozrzucić ulotki, czy zamieścić kilka małych ogłoszeń informując o oferowanych usługach, coś w stylu: '' Darmowe i profesjonalne opracowania i składanie tekstów materiałów reklamowych, w przypadku zlecenia dystrybucji reklamy do minimum 1000 adresatów. Okazja, Nie zwlekaj.. ! dzwoń do...., czy coś w tym rodzaju.

 

 

 


7. kupony

Patrząc w skrzynkę pocztową zauważyłeś z pewnością, że kupony zaczynają być coraz bardziej popularne. Dlaczego mnożą się jak króliki? Bo są doskonałym sposobem na przyciągnięcie klienta.

Jeśli prowadzisz sklep, czy oferujesz usługę obniżając cenę o 20 proc. na jakiś określony produkt, to nikt tego zbytnio nie doceni. Jeśli natomiast w sklepie zostawisz cenę w spokoju, a w miejsce tego zamieścisz w swoich anonsach kupon oferują każdemu kto go wypełni i odda w kasie 20 proc. rabatu. To będą wdzięczni, znosząc kupony garściami, traktując to jako okazję. Biorąc jednak pod uwagę to, że kupon ma pewne wymiary to zamieszczenie go razem z anonsem w gazecie, często podwaja koszty ogłoszeń. Podobnym kosztem będzie wysyłka pocztą.

Proponuję po prostu wydanie biuletynu specjalnego z kuponami. Pierwszym krokiem powinno być znalezienie przynajmniej kilkunastu zainteresowanych taką akcją. Może to być miejscowe kino, teatr, fryzjer, sklepy spożywcze, czy też myjnie samochodów i warsztaty rzemieślnicze. Po prostu wszyscy sprzedający usługi i produkty.

W chwili znalezienia 15 czy 20 zainteresowanych, można zaoferować im darmowe opracowanie materiałów reklamowych i kuponów, z dostarczeniem do wszystkich adresów w promieniu np. 3 kilometrów, za cenę x, lub licząc od tysiąca adresatów. Generalnie rzecz biorąc, tego typu dystrybucja kuponów daje od 200 do 500 proc. zysku.

Biorąc pod uwagę fakt, iż taki biuletyn z kuponami można wydawać np. co tydzień, to daje to wcale niezłe możliwości zarobku, prawda?

 

 

8. karty zniżkowe

Innym genialnym rozwinięciem tematu kuponów są karty rabatowe lub zniżkowe. Oferujące stałą lub procentową obniżkę cen na dany towar, czy usługę, np. przez najbliższe 6 miesięcy. Jest to znacznie tańsza alternatywa niż kupony, czy ulotki i jednocześnie bardziej funkcjonalna. Karta zniżkowa nie powinna być wiele większa niż karta kredytowa czy wizytówka, gdyż musi się zmieścić w portfelu, a więc max. 6 x 9 cm.

Na pierwszej stronie musi mieć nazwę, jakieś proste imię wpadające w ucho, które się kojarzy z jej funkcją, jak np. "Rabaty", "Okazje" itd.. Dobrze by było aby jej nazwa była wkomponowana w jakieś ozdobne logo. Musi też być elegancka i wydrukowana na papierze podobnym do tego jaki się używa do drukowania wizytówek. Na dole pierwszej strony zamieszczasz swoją sygnaturę firmową i ewentualnie jeszcze 5 kuponów.

Natomiast na odwrocie zamieszczasz 2 czy nawet 3 kolumny firm z adresem i rodzajem zniżki dla okaziciela karty. O ile podzielisz kartę na trzy kolumny, dając każdej firmie 1 x 3 cm to jest tam miejsce na 18 kuponów. W przypadku posiadania większej liczby zainteresowanych, można wydrukować kartę składaną na pół.

Koszt elegancko wydanej karty nie jest zbyt mały, lecz nie oszczędzaj na tym, gdyż za możliwość stałej reklamy większość sklepów i punktów usługowych dobrze zapłaci. Pozostaje tylko dystrybucja kart rabatowych do jak największej liczby potencjalnych klientów.

 

 

 

 

 

 

9. sprzedaż wysyłkowa bez towaru

Pragnąc zajmować się handlem wysyłkowym i chcąc uniknąć sytuacji gdzie kupuje się często jako agent ''na magazyn'', wiążąc swój własny kapitał. Czy też będąc w sytuacji odwrotnej, a wiec będąc producentem poszukującym sprzedawców regionalnych.

Istnieje prosty sposób na rozwiązanie kwestii finansowania ''magazynu'', czy też zlikwidowania tego problemu. Rozwiązaniem jest zaopatrzenie sprzedawcy we wszystkie niezbędne materiały reklamowe i próby towarów, oraz blankietu zamówieniowego, który klient wypełnia w przypadku zainteresowania produktem.

Blankiet wysyłany jest natychmiast (np. faxem) przez sprzedawcę do firmy macierzystej, która z kolei niezwłocznie wysyła produkt za zaliczeniem pocztowym na adres kupującego. Pieniądze natomiast powinny być wpłacane przez kupującego na konto sprzedawcy. Wtedy to sprzedawca (z zamorska dealer) wysyła np. raz w tygodniu firmie macierzystej ich należność za towar. Należy dodać, że w tym przypadku sprzedawca zostaje przedstawicielem regionalnym, otrzymując wyłączność dystrybucyjną w danym regionie geograficznym.

Ta kolejność rutyn jest sugerowana nie bez powodu, gdyż daje to sprzedawcy możliwość kontroli przepływu pieniędzy, nie oddaje po prostu klienta jakiejś firmie, która nie wiadomo czy go wypłaci. A z drugiej strony zapobiega to nieporozumieniom tego typu, że sprzedawca przekazuje adres klienta firmie macierzystej, a okazuje się że w efekcie końcowym klient produktu nie kupił, a sprzedawca myśli, że został oszukany, itd..

Powyższy system nie pozostawia żadnych niedomówień.

 

 

10. wydawanie biuletynów informacyjnych

Najczęściej widzimy je w niewielkiej formie, wydawane są przez kluby, organizacje czy większe zakłady przemysłowe lub administrację. Często są rozdawane członkom, czy zatrudnionym za darmo. A w klubach, czy organizacjach mogą być prenumerowane. Mogą zarówno być doskonałymi narzędziami marketingu, pod warunkiem, że są wysoko wyspecjalizowane, informując na bieżąco o aktualnościach branży.

Wyobraź sobie, że zaczynasz wydawać biuletyn na temat inwestycji kapitałowych, a wiec papiery wartościowe wszelkiego rodzaju i spekulacje finansowe, może to obejmować też antyki i dzieła sztuki. Biuletyn taki jest niezwykle interesujący dla bardzo szerokiej rzeszy bogatych ludzi, lecz musi być niezwykle profesjonalny. Zainteresowani tematyką, chętnie zapłacą drogi roczny abonament aby biuletyn taki otrzymać. Jednocześnie umożliwia to zamieszczanie ogłoszeń, typu sprzedam / kupię, jak i ogłoszeń firm z branży. Dział anonsów jednak nie może być zbyt obszerny, gdyż minęło by się to z celem.

Główną funkcją biuletynu musi być jego profesjonalizm i informatywność. Pomysł taki może być całkiem niezłym sposobem na bardzo zamożne życie.

 

 

11. usługi drobne

Ludzie są coraz bardziej zajęci, wręcz zaganiani i zostaje im coraz mniej czasu na rekreację i zainteresowania, czy choćby czas wolny, który chcieliby spędzić z rodziną. Jeśli gdzieś mieszkasz od dawna, gdzie ludzie cię znają i lubią to z łatwością możesz to zamienić w pieniądze.

Napisz na maszynie, czy wydrukuj małą ulotkę, oferując okolicznym mieszkańcom proste usługi, a więc pomoc w czynnościach życia codziennego. Tematów tych jest tak dużo:

* Pomoc w robieniu zakupów - dostawy do domu

* Przewieźć, zawieźć

* Drobne naprawy

* Pilnowanie dzieci, odprowadzanie do przedszkoli itd..

* Pomoc w sprzątaniu

* Prace ogrodowe, uprzątania

* Posługi w rodzaju iść na pocztę, do banku

* Opieka nad zwierzętami domowymi pod nieobecność domowników.

* Wyjść z psem, kotem

* Podlać kwiaty, itd..

Jest tego tak wiele, że jest z czego wybrać i ułożyć swój własny program usług. Może to nie wydawać się biznesem, lecz to tylko pozory. To prawda, że za usługi tego typu nie można brać wysokiego wynagrodzenia, należy jednak pamiętać o tym, że wiele usług można wykonywać grupowo, jak np. zakupy, pilnowanie zwierząt domowych, usługi typu, poczty banki, urzędy, podwożenie dzieci itd..

Nie mówiąc nawet wiele na temat przeróżnych usług jakie można wykonywać dla całej gamy firm z sąsiedztwa. Przy odrobinie zaradności i pracowitości może to być całkiem niezły biznes, z pewnością znacznie lepszy niż jakakolwiek praca od 7 do 16.

 

 

12. oferty prowizyjne

Oferty prowizyjne w wielu krajach są jednym z popularniejszych i prostszych sposobów zarabiania pieniędzy, jest to po prostu szukanie własnych alternatywnych kanałów dystrybucyjnych w swoim kręgu geograficznym na rzecz większych przedsiębiorstw.

To co sprzedawca otrzymuje to zazwyczaj jednokartkowy oryginał drukarski ofert, jednego czy kilku produktów. Wszystko co jako zainteresowany dystrybucją potrzebujesz zrobić, to postawienie pieczątki, czy druku z Twoim adresem w przygotowaną rubrykę. Następnie drukujesz czy kopiujesz taką ofertę w odpowiednich ilościach i dystrybuujesz ją sukcesywnie do jak najszerszej rzeszy klientów w Twoim okręgu geograficznym. Zamówienia przychodzą bezpośrednio na twój adres, jak i zapłata za towar.

Dostawca wysyła produkty, otrzymując od Ciebie pieniądze. Wszystko jak w punkcie 9. Różnica jest jednak zasadnicza, gdyż stały dystrybutor ma pewien rewir, do którego ma prawo wyłączności. W tym natomiast przypadku, nikt ekskluzywnego prawa dystrybucji nie posiada i oferty prowizyjne są częstokroć wysyłane do wszystkich klientów zamawiających produkt, a więc ten kto jest pierwszy, ten wygrywa.

System taki daje firmie pożądany rezultat tylko wtedy gdy sprzedawców takich są setki, czy tysiące. Pamiętaj, że system ten można modyfikować, rozwijać i przystosować go do systemu dystrybucji Twoich produktów, raportów specjalnych, biuletynów informacyjnych, usług drukarskich itd. na skalę krajową.

 

 

13. produkcja kaset video „jak”

Temat ten jest studnią pomysłów bez dna. Kasety specjalnego użytku, mogą poruszać pewne zagadnienia i okazje życiowe, od ''Jak zorganizować ślub'', do setek porad rzemieślniczych i zawodowych po czysto praktyczne. Ucząc klientów jak wypełnić formularze i blankiety urzędowe, zasad księgowości, jak posługiwać się komputerem, czy różnymi programami. Słowem pisanym wszystkiego się nie przekaże tak trafnie jak obrazem, dlatego też pokazanie jak rozwiązać praktyczne problemy dnia to rewelacyjny pomysł.

Pomysł ten jednak nie jest najtańszym do zrealizowania. Dla ludzi lubiących pracować z kamerą i filmujących często dla przyjemności, stworzenie na początek w warunkach domowych małego studia umożliwiającego nagrywanie, nie jest najgorszym pomysłem.

Znalezienie natomiast najwłaściwszej formy marketingu i rozwiązanie formy sprzedaży jest. Możliwości jednak jest wiele, od sprzedaży wysyłkowej, organizowanie klubów, sprzedaż hurtowa tylko dla wszystkich wypożyczalni kaset wideo w kraju, czy też sklepów z oprogramowaniem i sprzętem komputerowym, jeśli np. tematem są praktyczne porady komputerowe.

W przypadku jeśli tematem jest ogrodnictwo, można obstawiać wszystkie sklepy i punkty prowadzące sprzedaż sprzętu ogrodniczego. Jak widzisz możliwości jest bez liku i tylko Twój brak fantazji może stworzyć ograniczenia istniejącym możliwościom.

Sam produkt i jego jakość jest niezmiernie ważna, lecz w efekcie końcowym Ty sam decydujesz, czy będzie to fiasko, czy też genialny sposób na zarobienie fortuny.

14. Produkcja biuletynów informacyjnych na CD

Jest to pomysł nowy, pomysł ery informatyki, dający jednak nieprawdopodobne możliwości techniczne, w odróżnieniu od tradycyjnych biuletynów na papierze. Technika komputerowa daje rewelacyjne możliwości tworzenia materiałów graficznych w kolorze, ruchomych sekwencji wideo, prezentacji trójwymiarowych itd.. Dodatkowym plusem jest to, że jeden dysk CD ma tak dużą pojemność pamięci, że wydawanie wszelkiego rodzaju biuletynów specjalnych, informatorów z serii ''Jak zrobić'', książek, katalogów np. sztuki itd.. itd.. to istny sen.

Jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem komputera, czy profesjonalistą pragnącym przekazać innym jakąś wizję czy pomysł, to era informatyki wpycha Ci w ręce tak niezwykłe możliwości i narzędzia do zrobienia fortuny, że było by to wręcz niepowetowaną stratą traktować takie umiejętności i zainteresowania jako hobby. Moja rada, zostaw sobie jako hobby sklejanie zamków z zapałek, czy ''nabijanie'' statków w butelki, a na tych umiejętnościach zarób kilka pierwszych milionów.

 

 

14. produkcja biuletynów informacyjnych na cd

Jest to pomysł nowy, pomysł ery informatyki, dający jednak nieprawdopodobne możliwości techniczne, w odróżnieniu od tradycyjnych biuletynów na papierze. Technika komputerowa daje rewelacyjne możliwości tworzenia materiałów graficznych w kolorze, ruchomych sekwencji wideo, prezentacji trójwymiarowych itd.. Dodatkowym plusem jest to, że jeden dysk CD ma tak dużą pojemność pamięci, że wydawanie wszelkiego rodzaju biuletynów specjalnych, informatorów z serii ''Jak zrobić'', książek, katalogów np. sztuki itd.. itd.. to istny sen.

Jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem komputera, czy profesjonalistą pragnącym przekazać innym jakąś wizję czy pomysł, to era informatyki wpycha Ci w ręce tak niezwykłe możliwości i narzędzia do zrobienia fortuny, że było by to wręcz niepowetowaną stratą traktować takie umiejętności i zainteresowania jako hobby. Moja rada, zostaw sobie jako hobby sklejanie zamków z zapałek, czy ''nabijanie'' statków w butelki, a na tych umiejętnościach zarób kilka pierwszych milionów.

 

 

15. usługi referencyjne

Istnieje wielka ilość usług referencyjnych, które można prowadzić jako biznes sam w sobie, czy też w połączeniu z innymi usługami. Można się specjalizować w usługach hydraulicznych, samochodowych, drukarskich, czy wynajmu pokoi. Prawdę mówiąc to każda branża wysokiej konkurencyjności, dobrze zapłaci za tego typu usługi.

Jak na tym można zarobić - zapytasz? To proste, nie bierzesz żadnych opłat od klienta, oferując po prostu ekspertyzę i przysługę. Posiadając jednakże porozumienia z pewną liczbą firm z danej branży, która musi Ci być bliska, i które płacą pewną prowizję od przysłanego klienta.

Wszystko jest niezwykle proste, rekomendowany jest jedynie komputer, który jest pomocny w stworzeniu własnej bazy danych. Wybierz daną branże, którą znasz i chcesz ''obstawić'', odwiedzając pewną ilość firm aby zebrać jak najwięcej materiałów informacyjnych, na temat ich usług, profilu, cen itd.

Czym więcej będziesz wiedział na ten temat tym lepiej. W czym się specjalizują, jak są długo w branży, itd., pytając jednocześnie jaką prowizje są chętni Tobie zapłacić za referowanie nowych klientów, czy zleceniodawców pewnych usług.

Następnie sporządzasz materiały reklamowe, dystrybuując je sukcesywnie do setek, czy tysięcy skrzynek pocztowych w danym regionie geograficznym, wieszając ulotki na tablicach ogłoszeń, w blokach, pralniach, sklepach, czy przystankach autobusowych itd.

Oferuj darmową ekspertyzę i wycenę usługi oraz wskazanie najbardziej optymalnych rozwiązań i przedsiębiorstw, które dany problem najlepiej i najtaniej rozwiążą. Dla tysięcy ludzi w koło jest to prostsze niż przeczesywać żółte strony, gdy się coś niemiłego wydarzy, rozmawiać i negocjować z kupą cwaniaków, o których nic się nie wie, a których ryzykują wpuścić za duże pieniądze do własnego domu.

I tu zaczyna się Twoja cenna rola. Wpadasz, oglądasz, oceniasz, dowiadujesz się detali i rekomendujesz najtańszych, najlepszych i najbardziej godnych zaufania rzemieślników, NIC ZA TO NIE BIORĄC, czy to nie wspaniałe?

Funkcjonuje to doskonale, wszędzie tam gdzie wchodzą w grę wszelkie usługi rzemieślnicze, hydraulicy, stolarze, malarze, murarze, drukarze. Wskazanym jest aby do zagadnienia się profesjonalnie przygotować, móc posłużyć się przykładami, dać referencje i numery telefonów do ludzi, którym dana firma tego typu usługi już wykonywała itd. Są to niezwykle przydatne i cenione, tym niemniej deficytowe usługi na których można doskonale zarobić.

 

 

16. JAK ZAROBIĆ MYJĄC AUTA

Kto z nas lubi myć auto, woskować, polerować, prać tapicerkę i obicia? Większość ludzi robi to raz, czy dwa do roku i zazwyczaj też niezbyt gruntownie. Najczęściej jedynie spłukując błoto z auta, aby było wiadomo w jakim jest kolorze. Myjnie samochodów też w zasadzie zmywają jedynie bród z wierzchu.

Aby się tym zająć potrzebne jest większe auto, chętnie bagażówka, którą należy wyposażyć w zbiornik na wodę i kompresor, jak też miejsce na szczotki, gąbki, odkurzacze, szampony, woski, pianki itd.. Należy sporządzić ofertę usług, z pełną listą cen od usługi, jak :

* Mycie standardowe

* Woskowanie / polerowanie

* Mycie załamań, framug

* Wycieraczek wykładzin

* Obić, tapicerki itd..

Są to nietypowe usługi, których nikt nie lubi robić. Należy tylko wybrać metodę i właściwą grupę klientów docelowych. Należy zająć się dystrybucją ulotek / ofert do firm w promieniu wielu kilometrów, bogatych dzielnic willowych, itd.. czekając potem na zlecenia telefoniczne. Czy też robiąc codziennie rundkę odwiedzając parkingi firm samochodowych, gdzie stoją przecież tysiące samochodów, które powinny lśnić aby uzyskały odpowiednią cenę, lub objeżdżać bogate dzielnice willowe oferując swoje usługi na poczekaniu.

Oferując dobry serwis i niedrogi można zarobić 2 do 4 normalnych pensji, jakie daje przeciętna praca zatrudnionego. Pamiętaj, że wiele usług można wykonywać na stałej bazie, np. raz w miesiącu, oferując pewnego rodzaju rabat dla stałych klientów, firm itd..

 

 

 

 

 

17. JAK ZAROBIĆ PLANUJĄC PRZYJĘCIA

Większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy jak te usługi są cenne i potrzebne. Pomyśl tylko ile uroczystości rodzinnych, wesel, party, firmowych przyjęć itd., jest organizowanych wokół Ciebie. Dla ludzi zamożnych nie jest to często przyjemnością, lecz bardzo, bardzo pracochłonnym obowiązkiem, organizowanie takich imprez.

Pomyśl sam, zorganizować jedzenie, napoje, często orkiestrę, suknie, smokingi, limuzyny, zastawy stołowe, stoły / krzesła, itd.. itd.. To może przyprawić o ból głowy. I tu zjawia się organizator, mogący dostarczyć wszystko, poczynając od bielizny osobistej po fotografów. Prezentując pełne katalogi opcji i kosztów, włącznie z pełną obsługą kelnerów, kucharzy, czy panienek do... '' rozmów towarzyskich'' oraz uprzątnięciem całego bajzlu na zakończenie imprezy.

Wyobraź sobie ile imprez i jubileuszów jest organizowanych wokół, a zrozumiesz jaka to kopalnia złota dla zaradnego i profesjonalnego organizatora imprez. Pomimo pozorów nie musi to być zbyt kosztowne zajęcie, gdyż można przynajmniej na początek korzystać z usług innych firm oferujących różnego rodzaju sługi. Należy mieć z nimi porozumienia i dokładnie znać ich ceny. Dopiero z czasem można inwestować zarobione pieniądze we własny sprzęt i wyposażenie, sukcesywnie eliminując tym sposobem koszty wynajmu usług innych firm.

 

Tymczasowe agencje pracy

Coraz wyższe koszty zatrudnienia pracownika stałego przyczyniają się do powstawania nowego biznesu, podnajmu fachowej siły roboczej. Wiele przedsiębiorstw przechodzi przez wewnętrzne okresy zwiększonej produktywności, związanej często z sezonem, ekstra zamówieniami itd..

Potrzeba pracowników na kilkudniowe, czy nawet kilkumiesięczne zlecenia jest bardzo duża i trend ten ciągle wzrasta. Usługi podnajmu pracowników funkcjonują na zasadzie prowizyjnej, gdzie pracodawca płaci agencji 10 do 15 proc. więcej niż agencja płaci pracownikowi. Najczęściej poszukiwani są pracownicy wykwalifikowani z dobrym doświadczeniem zawodowym oraz specjaliści, którzy często są zbyt drodzy aby ich zatrudniać na stałe.

Pracownicy niewykwalifikowani i z niskimi kwalifikacjami to najwyżej 30 proc. poszukiwanych pracowników. Istnieją dwa sposoby finansowania takiego przedsięwzięcia. Pierwszy to gdy agencja bezpośrednio płaci, np. co tydzień wynajętym pracownikom. Tu marginesy zysku są większe, lecz potrzebny jest znacznie większy kapitał początkowy aby móc zapewnić wypłaty pracownikom przez kilka tygodni.

Drugi natomiast sposób jest tańszy i tu agencja funkcjonuje jedynie jako pośrednik. Pracodawca płaci uzgodnioną należność pracownikowi i osobno uzgodnioną prowizje agencji za znalezienie pracownika.

 

 

18. JAK URUCHOMIĆ KLUB KORESPONDENCYJNY

W całym kraju, na całym świecie, jest pełno samotnych ludzi pragnących w konfidencjonalny sposób nawiązać kontakt z innymi znajdującymi się w podobnej sytuacji. Nawiązać kontakt dla przyjaźni, towarzystwa, małżeństwa, czy też jedynie do korespondowania. Tacy są w każdej miejscowości, ulicy, czy często domu, wszędzie na każdym kroku.

Można pomóc tym ludziom w ich samotności, jednocześnie nieźle na tym zarabiając. Jedyny warunek jaki trzeba spełnić to musisz lubić ludzi, mieć kontakty z nimi, rozumieć ich problemy, i potrafić się zaangażować w ich życie. Pierwszym krokiem, który musisz zrobić to znalezienie jak największej liczby klubów korespondencyjnych, matrymonialnych itd.. Prosząc ich o pełną ofertę ich usług, zasad funkcjonowania, wysokości opłat itd.., następnie zostań członkiem kilku z nich aby mieć dostęp do pełnych materiałów informacyjnych, gazetek które wydają itd.. Celem tego jest dokładne przyjrzenie się ich działalności, zasad koncepcji ekonomicznej itd..

Im więcej się nauczysz na ten temat tym lepiej, gdyż pozwoli Ci to dokonać analizy, porównać i spróbować znaleźć własny model, wprowadzić własne rozwiązania. Zwracając się do nich pisz od ręki, na papierze listowym. Większość z nich odpowiada natychmiast węsząc nowego klienta.

W chwili gdy opracujesz swój własny plan działania, strukturę organizacyjną i plan opłat, zacznij powoli zamieszczać małe anonsy aby móc sukcesywnie nadążyć z budowaniem swoich baz danych. Niewątpliwie wspaniałą pomocą w tym wszystkim jest dobry komputer, gdyż materiałów do archiwum w tej branży jest bardzo dużo, jak i nawał korespondencji od i do klientów. Pierwsze anonsy, które zaczniesz zamieszczać to małe, tanie lub darmowe w dziale ogłoszeń prywatnych, typu : ''Młoda atrakcyjna Pani, rozwódka lat 28 pozna Panów ...'', ''Pani lat 45, dzieci dorosłe, pozna Pana..'' zmień płeć pisząc : ''Zamożny 50-cio letni wdowiec, bezdzietny...pozna Panią ....'', ''Młody 35-cio letni biznesmen, troszkę nieśmiały, pozna...'' itd.., itd..

Zmieniaj postacie i style zbierając wszystkie odpowiedzi przez kilka miesięcy. Jednocześnie zbieraj adresy osób dających ogłoszenia (o ile są dostępne), tak abyś miał jak najwięcej własnych materiałów.

W tej fazie zacznij zamieszczać ogłoszenia oferując usługi matrymonialne itd.. a w odpowiedzi na nadesłane listy możesz automatycznie zacząć wysyłać zebrane materiały, gdyż inaczej nie dając natychmiast odpowiedzi, tracisz wiarygodność i klientów. Jednocześnie należy zacząć wydawać miesięcznik, czy kwartalnik, który musi być wysyłany bezpłatnie do wszystkich członków klubu itd..

Możliwości jakie taka działalność daje są nieograniczone, część działalności można przenieść w Internet. Nawiązać kontakty z podobnymi organizacjami w innych krajach i na innych kontynentach.

 

 

19. JAK ZOSTAĆ BROKEREM FINANSOWYM BEZ FINANSÓW

Zostanie brokerem finansowym to jedno z najbardziej dochodowych zajęć, które pomimo pozorów można prowadzić bez posiadania własnego kapitału. Działalność taką można prowadzić jako hobby, na pół etatu, czy też działać na regularnej bazie jako broker z nieograniczo...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin