www.student.e-tools.pl
Przedstawiony poniżej plan opisuje działania związane z założeniem i dalszą działalnością Firmy BUD-CEG, która zamierza zająć się produkcją i dystrybucją materiałów dwóch rodzajów :
- cegły pełnej
- cegły dziurawki
Firma BUD-CEG powstała w listopadzie 1994 r. jako Sp. Z O.O. trzech wspólników, którzy zakupili Zakład Ceramiki Budowlanej, zlokalizowany w jednym z województw Polski południowo-wschodniej. Majątek trwały firmy szacuje się na 345.000 zł. Do ponownego uruchomienia produkcji niezbędna jest jednak modernizacja składników majątku trwałego, a przede wszystkim wielu maszyn i urządzeń. Koszty modernizacji oszacowano na 155.000 zł. Niezbędne będą również środki obrotowe, przeznaczone głównie na sfinansowanie zapasów wyrobów gotówkowych, towarów oraz zakup materiałów i surowców. Ponieważ wspólnicy dysponują obecnie wolnymi środkami własnymi w kwocie 60.000 zł. Niezbędne będzie zaciągnięcie kredytu w wysokości 100.000 zł.
STRUKTURA MAJĄTKU TRWAŁEGO FIRMY BUD-CEG ( w zł. )
Wyszczególnienie
Stan po realizacji inwestycji
Aport
Inwestycja
500000
345000
155000
Grunty
20000
0
Budynki i budowle
100000
Maszyny i urządzenia
Środki transportu
Inne środki trwałe
80000
25000
55000
Firma chce zaspokajać zapotrzebowanie na szeroko rozumianą produkcję, ceramiczną, ze szczególnym uwzględnieniem cegły pełnej oraz cegły dziurawki. W związku z tym firma będzie dostarczać wyrobów gotowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców, dbając o ich wysoką jakość.
Firma posiada odpowiednie zasoby, doświadczenie, kontakty i rozeznanie w branży, a także prowadzić będzie działania zmierzające do dalszego , ciągłego udoskonalania swych wyrobów.
PODSTAWOWY CEL – podstawowym celem działania firmy jest zapewnienie stabilności , dostarczającej wyrobów satysfakcjonujących klientów, a tym samym zapewnienie długotrwałych zysków w przyszłości. Firma będzie starać się również dokonywać dalszych inwestycji w celu uatrakcyjnienia swych wyrobów.
ZAŁOŻENIA PLANU STRATEGICZNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
ANALIZA STRATEGICZNA ( metodą SWOT )
Ocena w skali ( 0-10 )
Wykorzystanie „image” starej firmy
10
Poziom wzajemnych relacji z bankiem
8
Nowe segmenty rynku
Elastyczność reakcji na sygnały rynkowe
5
Średnia
7,75
Załamanie rozwoju budownictwa
Siła przetargowa nabywców
7,50
Kultura obsługi klientów
Stopień realizacji dotyczący planów
Ocena produktu przez klientów
9
Poziom jakości produktów (w porównaniu z innymi )
Umiejętności menedżerskie właścicieli
9,00
Działania marketingowe
7
Niewystarczające własne środki finansowe
6
Poziom kwalifikacji dostępnej siły roboczej
Poziom technologii
4
5,75
Wysoko oceniamy zasoby firmy i to zarówno zasoby fizyczne jak i poziom kadry menedżerskiej, zasoby finansowe oraz korzystne cechy jakościowe produktów firmy. W połączeniu ze szczegółową analizą szans i zagrożeń , można więc stwierdzić, że firma ma bardzo silna pozycję na rynku.
Firma BUD-CEG zajmuje się szeroko rozumianą produkcją i dystrybucja wyrobów ceramicznych. Przebieg całego procesu świadczenia usług, począwszy od założenia zamówienia, a skończywszy na dostarczeniu gotowego wyrobu, zależy wyłącznie od klienta. Najszerszy zakres usług świadczonych przez firmę, może przy tym przebiegać w następujących etapach.
ETAP
ggrafiki