182331biznes plan.doc

(94 KB) Pobierz
Przedstawiony poniżej plan opisuje działania związane z założeniem i dalszą działalnością Firmy CEGBUD, która zamierza zająć się produkcją i dystrybucją materiałów dwóch rodzajów :

www.student.e-tools.pl

Przedstawiony poniżej plan opisuje działania związane z założeniem i dalszą działalnością Firmy BUD-CEG, która zamierza zająć się produkcją i dystrybucją materiałów dwóch rodzajów :

-          cegły pełnej

-          cegły dziurawki

Firma BUD-CEG powstała w listopadzie 1994 r. jako Sp. Z O.O. trzech wspólników, którzy zakupili Zakład Ceramiki Budowlanej, zlokalizowany w jednym z województw Polski południowo-wschodniej. Majątek trwały firmy szacuje się na 345.000 zł. Do ponownego uruchomienia produkcji niezbędna jest jednak modernizacja składników majątku trwałego, a przede wszystkim wielu maszyn i urządzeń. Koszty modernizacji oszacowano na 155.000 zł. Niezbędne będą również środki obrotowe, przeznaczone głównie na sfinansowanie zapasów wyrobów gotówkowych, towarów oraz zakup materiałów i surowców. Ponieważ wspólnicy dysponują obecnie wolnymi środkami własnymi w kwocie 60.000 zł. Niezbędne będzie zaciągnięcie kredytu w wysokości 100.000 zł.

 

STRUKTURA MAJĄTKU TRWAŁEGO FIRMY BUD-CEG ( w zł. )

 

Wyszczególnienie

Stan po realizacji inwestycji

Aport

Inwestycja

KOSZTY URUCHOMINEINIA/APORT

500000

345000

155000

Grunty

20000

20000

0

Budynki i budowle

100000

100000

0

Maszyny i urządzenia

20000

100000

100000

Środki transportu

100000

100000

0

Inne środki trwałe

80000

25000

55000

 

Firma chce zaspokajać zapotrzebowanie na szeroko rozumianą  produkcję, ceramiczną, ze szczególnym uwzględnieniem cegły pełnej oraz cegły dziurawki. W związku z tym firma będzie dostarczać wyrobów gotowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców, dbając o ich wysoką jakość.

Firma posiada odpowiednie zasoby, doświadczenie, kontakty i rozeznanie w branży, a także prowadzić będzie działania zmierzające do dalszego , ciągłego udoskonalania swych wyrobów.

 

PODSTAWOWY CEL – podstawowym celem działania firmy jest zapewnienie stabilności , dostarczającej wyrobów satysfakcjonujących klientów, a tym samym zapewnienie długotrwałych zysków w przyszłości. Firma będzie starać się również dokonywać dalszych inwestycji w celu uatrakcyjnienia swych wyrobów.

 

ZAŁOŻENIA PLANU STRATEGICZNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

ANALIZA STRATEGICZNA ( metodą SWOT )

 

Możliwości

 

Wyszczególnienie

Ocena w skali ( 0-10 )

Wykorzystanie „image” starej firmy

10

Poziom wzajemnych relacji z bankiem

8

Nowe segmenty rynku

8

Elastyczność reakcji na sygnały rynkowe

5

Średnia

7,75

 

 

Zagrożenia

 

Wyszczególnienie

Ocena w skali ( 0-10 )

Załamanie rozwoju budownictwa

10

Siła przetargowa nabywców

5

Średnia

7,50

 

 

 

 

Silne Strony

 

Wyszczególnienie

Ocena w skali ( 0-10 )

Kultura obsługi klientów

10

Stopień realizacji dotyczący planów

10

Ocena produktu przez klientów

9

Poziom jakości produktów (w porównaniu z innymi )

8

Umiejętności menedżerskie właścicieli

8

Średnia

9,00

 

Słabe strony

 

Wyszczególnienie

Ocena w skali ( 0-10 )

Działania marketingowe

7

Niewystarczające własne środki finansowe

6

Poziom kwalifikacji dostępnej siły roboczej

6

Poziom technologii

4

Średnia

5,75

 

 

STRATEGICZNA POZYCJA FIRMY

Wysoko oceniamy zasoby firmy i to zarówno zasoby fizyczne jak i poziom kadry menedżerskiej, zasoby finansowe oraz korzystne cechy jakościowe produktów firmy. W połączeniu ze szczegółową  analizą szans i zagrożeń , można więc stwierdzić, że firma ma bardzo silna pozycję na rynku.

 

OPIS WYROBU I PROCESY PRODUKCJI

Firma BUD-CEG zajmuje się szeroko rozumianą produkcją i dystrybucja wyrobów ceramicznych. Przebieg całego procesu świadczenia usług, począwszy od założenia zamówienia, a skończywszy na dostarczeniu gotowego wyrobu, zależy wyłącznie od klienta. Najszerszy zakres usług świadczonych przez firmę, może przy tym przebiegać w następujących etapach.

 

ETAP

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin