2
dr Krzysztof Zymonik
tel. służbowy (071) 320-42-06
e-mail: krzysztof.zymonik @ pwr.wroc.pl
www.ioz.pwr.wroc.pl/Pracownicy/k_zymonik
Wydział Informatyki i Zarządzania
Instytut Organizacji i Zarządzania
Zakład Ekonomii i Prawa gospodarczego
Bud. B4, pok. 507
SKP
Studia Stacjonarne
1. Hierarchia źródeł prawa w Polsce i ich krótka charakterystyka
2. Pojęcie i budowa normy prawnej
3. Podstawowe różnice pomiędzy dyrektywą a rozporządzeniem unijnym
4. Gałęzie prawa – pojęcie i podstawowy podział
5. Organy upoważnione do wydawania w Polsce ustaw i rozporządzeń
6. Podmioty posiadające w Polsce inicjatywę ustawodawczą (proszę wymienić)
7. Podstawowe zadania Sejmu i Senatu
8. Organy Sejmu i Senatu oraz ich najważniejsze funkcje
9. Wymogi podmiotowe ubiegania się o mandat posła, senatora i prezydenta RP
10. Funkcje Prezydenta RP
11. Podstawowe funkcje Rady Ministrów
12. Przyczyny dymisji Rady Ministrów
13. Podstawowa struktura sądów powszechnych
14. Podstawowe elementy pozwu sądowego
15. Środki odwoławcze w postępowaniu przed sądami powszechnymi
16. Podstawowa różnica pomiędzy adwokatami a radcami prawnymi
17. Podstawowe funkcje notariuszy
18. Pojęcie obywatelstwa europejskiego i uprawnienia z tym związane
19. Państwa tworzące obecnie Unię Europejską (stan na 1.1.2011) – proszę wymienić
20. Charakterystyka podmiotów prawa cywilnego – osoby fizyczne i osoby prawne (zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych, nazwisko)
21. Uznanie osoby fizycznej za zmarłą (podstawowe reguły z tym związane)
22. Sposoby nabycia i utraty obywatelstwa polskiego
23. Pojęcie osoby prawnej i przedsiębiorcy
24. Podstawowe cechy osób prawnych
25. Pojęcie konsumenta
26. Podstawowe prawa konsumenta
27. Pojęcie rękojmi, gwarancji producenckiej i gwarancji ustawowej
28. Które podmioty mogą składać reklamację na podstawie rękojmi a które na podstawie gwarancji ustawowej (ustawy konsumenckiej) ?
29. Tryb reklamacyjny produktu bez dołączonej gwarancji producenckiej i tryb reklamacyjny z dołączoną gwarancją (czas reklamacji, uprawnienia konsumentów z tytułu reklamacji)
30. W jakich sytuacjach sprzedawca nie odpowiada za wadliwy towar?
31. Terminy reklamacji artykułów spożywczych
32. Znaczenie polubownych sądów konsumenckich w rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami a sprzedawcami
33. Reklamacje usług – ogólne zasady z kodeksu cywilnego
34. Różnice pomiędzy zadatkiem a zaliczką
35. Reklamacje usług turystycznych – sytuacje w których biuro podróży może podnieść cenę imprezy, obowiązkowe ubezpieczenia, które wykupić dla konsumenta organizator imprezy)
36. Podstawowe uprawnienia konsumentów z tytułu umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i umów internetowych
37. Przedmioty, których nie można zwrócić bez podawania przyczyn przy sprzedaży internetowej
38. Znaczenie prawne przedawnienia roszczeń (pojęcie, przykładowe terminy – przedawnienie w umowach przewozu, przedawnienie mandatów policyjnych i przedawnienie w świadczeniach okresowych)
39. Pojęcie szkody wyrządzonej przez produkt niebezpieczny
40. Rodzaje rzeczy, które można uznać za produkty niebezpieczne
41. Podmioty, odpowiedzialne za szkodę spowodowaną produktem niebezpiecznym
42. Podmioty poszkodowane produktem niebezpiecznym
43. Terminy dochodzenia roszczeń z tytułu szkody spowodowanej produktem niebezpiecznym
44. Pojęcie zakazanych klauzul umownych
45. Kto może być spadkodawcą i spadkobiercą w prawie spadkowym?
46. Uznanie za niegodnego dziedziczenia
47. Rola zachowku w prawie spadkowym
48. Sposoby przejęcia spadku
49. Rodzaje testamentów
50. Ogólne zasady dziedziczenia ustawowego
51. Forma i elementy umowy o pracę
52. Krótka charakterystyka podstawowych umów o pracę
53. Główne sposoby rozwiązywania umów o pracę
54. Wymiar urlopów wypoczynkowych
butrather171