Public RelationsWarsztaty 1 (21.02.13r.)OCENA:50% - kampania PR’owska,50% - aktywnośćNA 2 WARSZTATY:Książka: Public Relations w samorządzie. Dobre praktyki, 2010, Wyd. Comernet, str. 57-78 – opracować.6 punktów do opracowania ze str. 57-78:1) Analiza sytuacji, str. 59 (zweryfikowanie problemu)2) Zdefiniowanie celów kampanii PR’owskiej (rozróżnienie celów strategicznych, praktycznych i operacyjnych)3) Definicja grup docelowych (do kogo chcemy dotrzeć, kto będzie głównym adresatem)* PRIME TIME – najdroższy czas antenowy, występuje przed wiadomościami lub filmem. Podnosi sprzedaż produktu o 10-20%. W czasach PRLu reklama podnosiła sprzedaż o 60-80%.* Macierz zainteresowania i wpływy (służy segmentowaniu grup docelowych)* Mapa mediów (za pomocą jakich mediów dotrzeć do naszej grupy docelowej, przykład znajduje się na str. 69)4) Strategia wyróżnienia (pozycjonowanie, rozróżnianie co powiedzieć naszej grupie docelowej, by do niej dotrzeć – str. 70)5) Formułowanie kluczowych przesłań (jaką informację chcemy przekazać)6) Dobór technik i narzędzi dla naszej kampaniiNA 3 WARSZTATY:Rozwiązywanie problemów z ostatnich lat – kampania. Projekty te muszą być SMART, czyliS – Simple – proste, konkretneM - Measurable – mierzalneA – Achievable – osiągalne, jakościowo mierzalneR – Relevant – istotne, realneT - Timely Defined – o kreślone w czasieNA 4 WARSZTATY: Informacja prasowa. Około 200 wiadomości z informacją prasową znajduje się na poczcie dziennikarza Kuriera Lubelskiego. Otworzy on od 1 do 5.Najskuteczniejszym narzędziem PR’owskim, promocyjnym jest rozmowa osobista, komunikacja bezpośrednia.NA 5 WARSZTATY:Komunikacja kryzysowaNA 6 WARSZTATY:Komunikacja wewnętrzna.NA 7 WARSZTATY: Media RelationsSymulacja konferencji prasowej, przygotowywanie argumentów za i przeciw na temat danego problemu. 2 grupy: pierwsza broni firmy, a druga to dziennikarze mający coś tej firmie do zarzucenia.
izabela_kubis