Plan pracy świetlicy szkolnej 2009-2010.doc

(126 KB) Pobierz

 

 

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

I i II PÓŁROCZE ROKU SZKOLNEGO

2009/2010

 

 

Ø     Liczba godzin w tygodniu: 26

Ø     Opracowała:

 

 

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ – I PÓŁROCZE ROKU SZKOLNEGO 2009/2010

 

MIESIĄC

TYDZIEŃ

CYKL TEAMTYCZNY

ZAJĘCIA UMYSŁOWE, POSZERZAJĄCE I ROZWIJAJĄCE WIEDZĘ UCZNIÓW,

IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE

ZAJĘCIA PLASTYCZNO –TECHNICZNE

ZAJĘCIA MUZYCZNE

WYCIECZKI, SPACERY, GRY
I ZABAWY DYDAKTYCZNE ORAZ REKREACYJNO – RUCHOWE

WRZESIEŃ

I

01. 09 – 04. 09. 09

 

WITAMY
W SZKOLE! POZNAJMY SIĘ!

Powitanie nowych członków świetlicy.

Zapoznanie najmłodszych uczniów z nowym miejscem, jakim jest świetlica.

Zapoznanie
z planem dnia i formami pracy
w świetlicy.

Wykonanie „Drzewka świetlicowego” – przyczepianie na drzewie listek ze swoim imieniem
i nazwiskiem.

Zabawa ze śpiewem „Nasza klasa”.

 

Zabawy integracyjne:

„Złap moje imię”,

„Imię i gest”,

„Powiedz mi coś miłego”.

Wędrówka po szkole – omówienie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po budynku szkolnym.

II

07. 09 – 11. 09. 09

PRAWA
I OBOWIĄZKI UCZNIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Zapoznanie z tradycjami
i obyczajami świetlicy szkolnej.

Analiza regulaminu świetlicy.

Zapoznanie z prawami
i obowiązkami ucznia świetlicy szkolnej.

Pogadanka n/t poszanowania gier i zabawek świetlicowych.

„Widokówka” – domalowywanie farbami tła
i poszerzanie krajobrazu
z widokówki naklejonej na kartkę (collage).

Pląs
„Chodźcie do koła”.

Zabawy i gry rekreacyjne na świeżym powietrzu.

Gry stolikowe.

Zabawa integracyjna „Moje prawe miejsce…”.

III

14. 09 – 18. 09. 09

SPRZĄTAMY ŚWIAT!

Wyjaśnienie terminów: „ekologia”, „ziemia”, „środowisko”,
„ochrona przyrody”.

Rozmowa na temat zanieczyszczeń
i ochrony środowiska.

Czytanie „Historii o całkiem zwykłych butelkach połączone
z pokazywaniem przygotowanych obrazków.

Rozwiązywanie zagadek
o tematyce ekologicznej.

„Pałac z niczego” – wykonanie pałacu
z kartonów, pudełek, rolek, opakowaniach
po jogurtach.

Taniec integracyjny „Idąc przez świat”.

Gra rysunkowa „Łączenie punktów”.

Zabawa ruchowa „Przeprawa przez rzekę”.

Spacer połączony ze zbieraniem śmieci.

 

IV

21. 09 – 25. 09. 09

Z PRZEPISAMI DROGOWYMI ZA PAN BRAT

Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po chodniku, przechodzenia przez ulicę.

Poznanie podstawowych znaków drogowych (zakazu, nakazu, informacyjne, ostrzegawcze).

Nauka na pamięć wiersza
W. Chotomskiej pt. „Gdy zamierzasz przejść ulicę”.

Sygnalizator świetlny” – wycinanie
wg szablonu, naklejanie kolorowych świateł.

Słuchanie
i nauka słów piosenki „Drogowe znaki”.

Zabawa ruchowa:
„Mijanie”.

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kolory”.

„Jak bezpiecznie przejść przez jezdnię” – prezentacja w terenie.

V

28. 09 – 02. 10. 09

ZŁOTA POLSKA JESIEŃ

Rozmowa na temat zmian zachodzących jesienią
w przyrodzie w oparciu o wiersz Z. Dąbrowskiej pt. „Pani jesień” oraz fragmenty książki
M. Kownackiej
pt. „Razem ze słonkiem” („Jesień”).

Rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew po kształcie liści i owocach.

„Barwy jesieni” – odbijanki symetryczne.

 

Zabawa muzyczno – ruchowa „Echo”.

Spacer w okolicach szkoły – poszukiwanie oznak jesieni, zbieranie kolorowych liści.

 

Zabawa ruchowa „Jarzębinka
w pułapce”.

Gra dydaktyczna „Dobierz listek do owocu”.

PAŹDZIERNIK

I

05. 10 – 09. 10. 09

JESIENNE SKARBY

Słuchanie wiersza
H. Zdzitowiekiej
pt. „Skarby jesieni”.

Udzielanie odpowiedzi na pytanie: „Co jesień daje nam
w darze?”.

Przypomnienie nazw i wyglądu najbardziej znanych owoców
i warzyw. Zwrócenie uwagi na konieczność ich spożywania ze względu na walory odżywcze.

Słuchanie, a następnie czytanie
z podziałem na role wiersza
J. Brzechwy pt.: Na straganie”.

Wydzieranka
z kolorowego papieru
„Warzywa i owoce jesieni”.

Słuchanie
i nauka słów piosenki „Ogórek”.

Zabawa towarzyska „Pomidor”.

Zabawa ruchowa
z elementami równowagi
„Rozsypane warzywa”.

Zabawa dydaktyczna „Czarodziejski worek”.

 

II

12. 10 – 16. 10. 09

STO LAT NAUCZYCIE – LE

Pogadanka na temat pracy różnych pracowników oświaty.

Rozmowy ukierunkowane na temat: „Moja Pani” – opis wyglądu zewnętrznego, cech charakteru.

Formułowanie odpowiedzi na pytanie: „Czego uczniowie życzą nauczycielom z okazji ich święta na podstawie wiersza
Cz. Kuriaty „Ile…?”.

Układanie treści życzeń dla Pani.

Laurka dla nauczyciela wykonana techniką quilling.

Pląs
„La pi – la cza”.

Zabawa towarzyska „Bum liczbowe”.

Zabawa ortofoniczna „Powiedz o jakim zawodzie mówię”.

Zabawa ruchowa
Oczko”.

III

19. 10 – 23. 10. 09

KASZTANOWY CZAS

Jesienne łamigłówki, rebusy
i krzyżówki.

„Jakie znamy grzyby?” – rozmowa w oparciu o atlas grzybów i wiersz J. Brzechwy pt. „Grzyby”.

Wykonanie prac plastycznych: kasztanowe ludki, korale z jarzębiny.

Zabawa muzycz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin