inbound-marketing-w-praktyce.pdf

(2075 KB) Pobierz
INBOUND
MARKETING
W PRAKTYCE
EBOOK OPISUJĄCY NOWOCZESNE STRATEGIE MARKETINGU W INTERNECIE,
CZYLI WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ O INBOUND MARKETINGU
994528819.051.png
1
INBOUND MARKETING W PRAKTYCE
1. CZYM JEST INBOUND MARKETING? ...................................... 2
· CZYM NIE JEST INBOUND MARKETING? ............................................ 3
· DLACZEGO INBOUND MARKETING DZIAŁA? ........................................ 4
2. BUDOWANIE SKUTECZNEJ STRATEGII MARKETINGOWEJ ..… 5
· UDOSKONALANIE STRONY INTERNETOWEJ …….............................…… 5
3. NARZĘDZIA INBOUND MARKETINGU …..….......................……. 6
· BLOGOWANIE ……...........................….................................................. 6
· OPTYMALIZACJA DLA WYSZUKIWAREK INTERNETOWYCH ..........……. 6
· MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY ...........................................…….……. 7
· KONWERTUJ ODWIEDZAJĄCYCH NA LEADY ..........................………….. 8
· TWORZENIE ATRAKCYJNYCH TREŚCI (CONTENT MARKETING) ..…..…. 8
· STRONY DOCELOWE I WYPEŁNIANE FORMULARZE …….............………. 8
· WEZWANIE DO DZIAŁANIA (CALL TO ACTION) …..........................……. 8
· DOJRZEWANIE LEADÓW (LEAD NURTURING) .......................…………… 9
· CLOSED LOOP MARKETING ………………….......................................…… 9
4. NARZĘDZIA, Z JAKICH KORZYSTAMY
I KTÓRYCH UŻYWAMY ......................................................... 10
· OCZEKIWANIA WOBEC INBOUND MARKETINGU …………………….......... 10
SHARE THIS EBOOK
994528819.062.png 994528819.073.png 994528819.083.png 994528819.001.png
2
INBOUND MARKETING W PRAKTYCE
CZYM JEST INBOUND MARKETING?
MARKETING OPARTY NA PRZYZWOLENIU
Inbound Markeing jest strategią markeingową opartą na przyzwoleniu odbiorcy,
polegającą na zwiększeniu ilości wejść na Twoją stronę użytkownikom o ściśle
sprecyzowanych proilach, a następnie konwertowaniu ich na potencjalnych
klientów, czyli tzw. leadów.
Zwrócenie uwagi ściśle określonej grupy docelowej jest możliwe dzięki publikowaniu
ciekawych artykułów na blogach, korzystaniu z portali społecznościowych oraz
stosowaniu technik efektywnego pozycjonowania stron www (SEO).
Wspomniane metody generowania dokładnie sprecyzowanych zainteresowań
i oczekiwań użytkowników odwiedzających stronę są zdecydowanie bardziej
skuteczne niż tradycyjne rozwiązania, takie jak rozsyłanie wiadomości do tysięcy
przypadkowych, niezainteresowanych Twoją ofertą osób w nadziei, że uzyskasz
w ten sposób chociaż 2-procentowy zwrot z inwestycji. Reasumując, Inbound
Markeing jest to innowacyjna forma reklamy internetowej.
OUTBOUND MARKETING KOSZTUJE WIĘCEJ
SHARE THIS EBOOK
994528819.002.png 994528819.003.png 994528819.004.png 994528819.005.png 994528819.006.png 994528819.007.png 994528819.008.png 994528819.009.png 994528819.010.png 994528819.011.png 994528819.012.png 994528819.013.png 994528819.014.png 994528819.015.png 994528819.016.png 994528819.017.png 994528819.018.png 994528819.019.png 994528819.020.png 994528819.021.png 994528819.022.png 994528819.023.png 994528819.024.png 994528819.025.png 994528819.026.png 994528819.027.png 994528819.028.png 994528819.029.png 994528819.030.png 994528819.031.png 994528819.032.png 994528819.033.png 994528819.034.png 994528819.035.png 994528819.036.png 994528819.037.png 994528819.038.png 994528819.039.png 994528819.040.png 994528819.041.png 994528819.042.png 994528819.043.png 994528819.044.png 994528819.045.png 994528819.046.png 994528819.047.png 994528819.048.png 994528819.049.png 994528819.050.png 994528819.052.png 994528819.053.png 994528819.054.png 994528819.055.png 994528819.056.png 994528819.057.png 994528819.058.png 994528819.059.png 994528819.060.png 994528819.061.png 994528819.063.png 994528819.064.png 994528819.065.png 994528819.066.png 994528819.067.png 994528819.068.png 994528819.069.png 994528819.070.png 994528819.071.png 994528819.072.png 994528819.074.png 994528819.075.png 994528819.076.png 994528819.077.png 994528819.078.png 994528819.079.png 994528819.080.png 994528819.081.png 994528819.082.png
 
3
INBOUND MARKETING W PRAKTYCE
Kiedy już pożądani odbiorcy znajdą się na Twojej stronie internetowej, narzędzia
Inbound Markeingu umożliwią pokierowanie ich bezpośrednio do najciekawszych
propozycji, takich jak interesujące video czy e-booki. W zamian za dostęp do takich
materiałów odwiedzający stronę pozostawią swoje dane kontaktowe. Taka metoda
wymiany danych pomiędzy potencjalnymi klientami a irmami, dużo skuteczniej
generuje leady i ułatwia ułożenie odpowiedniego planu sprzedaży niż tradycyjny
link: ‘skontaktuj się z nami’ na pasku nawigacyjnym. Efektem jest usprawnienie
i zwiększenie popytu na Twoje usługi.
Oczywistym, następnym krokiem w procesie sprzedaży będzie przekształcenie
potencjalnych klientów (leadów) w faktycznych nabywców. Inbound Markeing
wykorzystuje automatyzację markeingu do pozyskiwania informacji na temat Twoich
leadów przy pomocy mediów społecznościowych, a następnie do wyodrębnienia
sprecyzowanych grup docelowych oraz do podjęcia odpowiednich działań typu
follow-up, czyli do kontynuowania komunikacji markeingowej z klientem. Narzędzia
takie jak lead nurturing (dojrzewanie leadów) czy e-mail markeing pozwalają na
pozyskiwanie do 50% więcej potencjalnych klientów.
Kompleksowe oprogramowanie do automatyzacji działań markeingowych HubSpot
umożliwia szybsze i bardziej efektywne osiągnięcie tych wyników sprzedaży.
Procesem sprzedażowym w postaci lejka (sale funnel) zajmujemy się w osobnym,
poświęconym tej kwesii opracowaniu.
CZYM NIE JEST INBOUND MARKETING?
Najprościej ujmując, Inbound Marketing nie jest
markeingiem tradycyjnym (Outbound Markeing). Może
wydawać się to truizmem, ale różnica między tymi dwiema
strategiami jest diametralna.
Outbound Marketing stosuje metody takie jak
organizowanie targów, rozsyłanie wiadomości w oparciu
o listy mailingowe, zlecanie działań telemarkeingowych
oraz reklamę telewizyjną i radiowa. Kiedyś uznawano
je za standardowe i efektywne sposoby rozpowszechniania
przekazów reklamowych.
SHARE THIS EBOOK
994528819.084.png 994528819.085.png 994528819.086.png 994528819.087.png
4
INBOUND MARKETING W PRAKTYCE
Nastały nowe czasy, a technologia ewoluowała. Ludzie nie korzystają już z książek
telefonicznych, a przed niepożądanymi reklamami można się łatwo bronić za pomocą
specjalnych blokad – DVR czy iltrów spamu. Dodatkowo warto wspomnieć, że nikt
dzisiaj nie ma czasu na spotkanie z akwizytorem czy wybranie się na targi. Czasy się
zmieniły, ale nie zapotrzebowanie na Twój produkt bądź usługę. Pytanie tylko, czy
kierujesz swoje działania markeingowe do właściwych odbiorców, faktycznie
zainteresowanych Twoim produktem?
Metoda w stylu: „Wyślijmy informację do jak największej liczby osób i miejmy
nadzieję, że wskaźnik odpowiedzi osiągnie poziom przynajmniej 2-5%”, dawno temu
przestała być skuteczna.
DLACZEGO INBOUND MARKETING DZIAŁA?
Strategia Inbound Markeingu polega na zwiększeniu ilości wejść na Twoją stronę
przez użytkowników o ściśle sprecyzowanym proilu, dzięki czemu z łatwością możesz
przekształcać odwiedzających w leadów. Badania HubSpot pokazują, że koszt CPL (Cost
Per Lead – stawka pozyskanie leada) jest aż o 61% niższy niż w przypadku stosowania
tradycyjnych metod markeingowych.
To dość proste: jeżeli Twoja strona przyciąga klientów faktycznie zainteresowanych
konkretnym rodzajem produktów lub świadczonych przez Ciebie usług,
prawdopodobieństwo konwertowania ich na leady, a później na klientów, jest znacznie
większe.
SHARE THIS EBOOK
994528819.088.png 994528819.089.png 994528819.090.png 994528819.091.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin