51 Stan solo.pdf

(742 KB) Pobierz
522466460 UNPDF
Gry Planszowe
W końcu gracz bierze na rękę ostatnią kartę.
Ciągnie kartę ze stosu kart i w tym wypadku
nie ma już wyboru i nie może jej odrzucić.
Łącznie w turze wypatrywania gracz zdobył 3
karty.
Reguly
Przykład: W fazie Wypatrywania gracz od-
krywa wierzchnią kartę ze stosu kart. Jest to
Nitro Belle. Graczowi bardzo ta karta pasuje
i bierze ją na rękę. Następnie gracz odkrywa
drugą kartę z talii. Jest to Stara zajezdnia.
Ta karta nie pasuje mu do układu – odrzuca
ją. Ciągnie kolejną kartę – tę będzie już mu-
siał obowiązkowo wziąć na rękę. Jest to Sta-
ry parking. I w końcu ostatnia, trzecia karta
w tej fazie wypatrywania, to Cegielnia. Gracz
bierze ją na rękę.
gry jednoosobowej
Niniejszy wariant to zestaw reguł do gry w 51. Stan
dla jednego gracza. Pozwala cieszyć się rozbudową
swojej osady, nawet jeśli nie znalazł się żaden chęt-
ny do gry przeciwnik.
z otwartą produkcją. Gracz przerywa odkry-
wanie kart. Bierze karty z produkcją otwartą –
są to: Ciężki sprzęt, Szkoła, Strażnica, tasuje i
ustawia zakryte w mini stosie. Pozostałe karty
z powrotem tasuje z resztą talii i ustawia na
środku stołu.
Następnie gracz ciągnie trzy karty z wierzchu. Jeśli
wśród nich znajdują się jakieś karty z produkcją
otwartą, wtasowuje je w mini stos przeciwnika. Po-
zostałe odrzuca.
Cel gry
W wariancie solo gra trwa sześć tur. Po sześciu tu-
rach gracz sprawdza, ile punktów udało mu się zdo-
być. Pozwala to na próby bicia rekordów i spraw-
dzenie możliwości poszczególnych układów kart.
Następnie ciągnie 4 karty na początek. Rozpoczyna
się gra.
Następnie gracz odkrywa wierzchnią kartę ze
stosu przeciwnika – ta karta jest wprowadzo-
na do gry – można wysyłać tam Pracownika,
by z niej korzystać.
Przygotowanie do gry
Nim rozpocznie się gra, gracz przygotowuje
talię dla wyimaginowanego przeciwnika. Od-
krywa z talii karty tak długo, aż wylosuje trzy
karty z produkcją otwartą. Te trzy karty tasuje
i ustawia w zakrytym mini stosie naprzeciwko
swojej części stołu (czyli w miejscu, gdzie sie-
dzi wyimaginowany przeciwnik). Pozostałe kar-
ty tasuje i ustawia w zakryty stos na środku
stołu.
wyPatrywanie
W wariancie solo w fazie Wypatrywania gracz
otrzyma 3 karty. Procedura przebiega nastę-
pująco: gracz ciągnie kartę ze stosu kart le-
żących na środku stołu. Jeśli karta mu odpo-
wiada, bierze ją na rękę. Jeśli karta mu nie
odpowiada, odrzuca ją i bierze na rękę kolej-
ną kartę z talii. Tę musi już zatrzymać – nie
ma wyboru.
Pozostałe fazy
Pozostałe fazy gry pozostają bez zmian.
zmiany działania kart w warianCie solo
Złodziejska karawana (przyłączenie) – pozwa-
la zdobyć dowolny surowiec.
Pub (przyłączenie) – dobierz dodatkową kartę
w fazie Wypatrywania.
Pub (kontrakt) – wybierając trzecią kartę
w fazie Wypatrywania, gracz może ją odrzucić
i pociągnąć nową kartę.
Stara biblioteka (przyłączenie) – jw.
Następnie procedura jest powtarzana. Gracz
ponownie ciągnie kartę ze stosu kart leżących
na środku stołu. Jeśli karta mu odpowiada,
zatrzymuje ją. Jeśli nie odpowiada, odrzuca
ją, lecz musi wziąć na rękę następną kartę.
Przykład: Gracz bierze talię i odkrywa z niej
karty. Są to: Najemnicy, Ciężki sprzęt, Szkoła,
Rynek, Stara fabryka, Wrak samolotu, Market,
Strażnica. Karta Strażnica jest trzecią kartą
Gwiezdny
45
Pirat
Ignacy Trzewiczek
522466460.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin