Rebel-Times-03.pdf

(7796 KB) Pobierz
Rebel Times
8627161.010.png
Rebel Times
Wstępniak
Wydawca: REBEL.pl
Witajcie po raz trzeci! Grudniowy, przedświąteczny
Rebel Times powstawał w wyjątkowym pośpiechu i
stresie, ale udało się na szczęście bez większych
poślizgów. Nie znalazło się w tym numerze niestety
wszystko, co zaplanowaliśmy dla Was, część planów musi
zaczekać na styczeń. Niemniej dla mnie osobiście ten
numer wypełniony jest po brzegi samymi ciekawymi
propozycjami. Tym razem znajdziecie recenzje dwóch
świetnych gier fabularnych, dwóch uznanych już na
rynku planszówek wiodących producentów (Days of
Wonder i Fantasy Flight Games), oraz dwóch gier
karcianych (tak jak poprzednio: jedna polska, jedna
zagraniczna). Do tego recenzja dodatku do planszówki
kończąca cykl opisujący serię Game of Thrones.
Mam szczerą nadzieję, że grudniowy Rebel Times będzie
się Wam przyjemnie czytał. W imieniu redakcji i
własnym – życzę wszystkim naszym Czytelnikom
podczas przerwy świątecznej i w Nowym Roku wielu
niezapomnianych wrażeń podczas planszowych i
karcianych rozgrywek, jak również erpegowych sesji. Do
zobaczenia w następnym RT, już w 2008 roku.
Redaktor naczelny: Tomasz 'Sting' Chmielik
Zespół: Tomasz 'Sting' Chmielik, Marcin 'ajfel' Zawiślak,
Łukasz 'Fedor' Fedorowicz
Współpracownicy: Dominika 'jestem_wredna' Rycerz,
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Korekta: Tomasz „Sting” Chmielik
Grafika, skład: Marcin 'ajfel' Zawiślak
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
ajfel
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Po lewej stronie znajduje się okładka produktu, po prawej informacje o autorze recenzji. Ocena Wykonania w skali od 1 do 10
obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej
w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić.
Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać
się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
Nazwa gry
Wykonanie: 9/10
Miodność: 8/10
Cena: 10/10 (169.95 zł)
zrecenzował: ajfel
2
8627161.011.png 8627161.012.png 8627161.013.png 8627161.001.png 8627161.002.png
Grudzień 2007
Nr 3, Grudzień 2007
Spis treści
2 Wstępniak
czyli: Witajcie ponownie!
4 Cienie nad Arkham..
Arkham Horror
10 Panem et circenses!
Colosseum
15 Nawałnica Mieczy
Storm of Swords Expansion
20 Zmagania o Afrykę
Lis pustyni
23 Dracula kontra Lestat
Vampire Dark Influences
26 Cyberwszczepy i magia
Shadowrun 4 th Edition
32
Cimmerianin na d20
Conan the Roleplaying Game
35
Plany na styczeń
czyli: co w następnym numerze?
3
8627161.003.png 8627161.004.png 8627161.005.png
Rebel Times
Arkham Horror
Cienie nad
Arkham...
Arkham Horror to gra przygodowa w konwencji
horroru, oparta na twórczości amerykańskiego
pisarza Howarda Phillipsa Lovecrafta, autora tzw.
mitów Cthulhu. Wydanie Fantasy Flight Games jest
reedycją wersji wydanej w 1987 roku przez
Chaosium . Gracze przenoszą się do Arkham, fikcyjnej
miejscowości znanej z prozy Lovecrafta, gdzie jako
badacze starają się ocalić świat przed zagładą z rąk
(macek?) Przedwiecznych – starożytnych, potężnych
pozaziemskich bogów.
Arkham, gdzieś w stanie Massachusetts. Parę sklepów,
siedziba lokalnej gazety, dworzec kolejowy, uniwersytet.
Wydawałoby się – miasteczko jakich wiele. Jednak
Arkham nie jest tak spokojne i leniwe, za jakie na
pierwszy rzut oka mogłoby uchodzić. Ludzie znikają w
niewyjaśnionych okolicznościach, na ulicach grasują
potwory, a atmosfera przesycona jest wszechobecną grozą.
Jednak wszystko to stanowi jedynie preludium do
wydarzeń rodem z koszmarów sennych. Nie ulega
wątpliwości – coś wisi nad Arkham. I nie jest to nic
dobrego.
Warto już na wstępie nadmienić, że gra jest jedną z
niewielu pozycji wymagających współpracy między
uczestnikami.
Elementy gry
Co tu dużo mówić – składowych gry jest po prostu
mnóstwo. W pudełku znajdziesz:
dużą kolorową instrukcję
planszę do gry
znacznik pierwszego gracza
4
8627161.006.png 8627161.007.png
Grudzień 2007
5 sześciennych kości
49 kart bram
16 kart badaczy
16 znaczników badaczy wraz z podstawkami
60 znaczników potworów
16 znaczników bram
56 żetonów pieniędzy
3 znaczniki aktywności
34 żetony poczytalności
3 znaczniki eksploracji
34 żetony wytrzymałości
48 żetonów wskazówek
1 znacznik terroru
6 znaczników zamknięcia
24 suwaki umiejętności
44 karty przedmiotów zwykłych
39 kart przedmiotów unikatowych
Pudełko, jak w przypadku innych gier FFG , nie
posiada niestety wydzielonych przegródek, więc już
na wstępie warto zaopatrzyć się w woreczki
strunowe by zaprowadzić porządek wśród mnóstwa
elementów i ułatwić przygotowania do rozgrywki.
Na plus trzeba zapisać natomiast jego stosunkowo
niewielkie rozmiary (30cm x 30cm x 7cm).
40 kart zaklęć
20 kart umiejętności
11 kart sprzymierzeńców
35 kart specjalnych
8 kart Przedwiecznych
Plansza, podobnie jak żetony, wykonana jest z
grubej tektury, więc nawet częste użytkowanie
powinno być jej niestraszne. Gracze poruszają się po
„mapie” Arkham, z zaznaczonymi głównymi
ulicami i najważniejszymi lokacjami. Poszczególne
20 żetonów zagłady
63 karty lokacji
67 kart mitów
5
8627161.008.png 8627161.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin