INDYWIDUALNY
PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY
(IPET)
opracowany przez Zespół w składzie:
Koordynator Zespołu: -------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
na okres: …………………………………………………………………………………….
Metryczka dziecka/ ucznia:
Imię i nazwisko:
Data urodzenia:
Rodzice:
Klasa/oddział:
Wychowawca:
Kontakt z rodzicami:
Adres:
Nr pesel:
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
nr .154/11 z dnia 07.01.2011r wydane przez Publiczną(Powiatową)Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 6 w Krakowie
z uwagi na :
na okres etap przedszkolny
Zasadnicze informacje o uczniu, wynikające z
a) z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
b)wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia,
z których wynika konieczność zastosowania właściwych warunków realizacji potrzeb rozwojowych / edukacyjnych, form stymulacji, rewalidacji, terapii, usprawniania, rozwijania potencjalnych możliwości i mocnych stron dziecka oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej .
Cele ogólne IPET
(wynikające z podstawy programowej)
a)……………………………………………….
…………………………………………………..
………………………………………………….
b)
1) cechy ucznia sprzyjające rozwojowi (mocne strony) np. umiejętności, pozytywne cechy ucznia, zainteresowania;
2) informacje o trudnościach ucznia (pierwotne i wtórne skutki niepełnosprawności)
3) informacje o nie wymienionych w orzeczeniu przyczynach trudności;
4) informacje o funkcjonowaniu ucznia w grupie
1.
1) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
2. 2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
3. 3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
4. 4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
5. 5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
6. 6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
7. 7) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
8. 8) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
9. 9) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
10. z10) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Cele szczegółowe :
edukacyjne
terapeutyczne
(umiejętności i wiadomości którymi powinny wykazywać się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego)
Poszczególnych obszarach z podstawy programowej:
1) Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zabawowych
2) Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do
utrzymania ładu i porządku itd.
3)
4)
…
- np.
- dziecko używa zwrotu grzecznościowego „Dziękuję”
- umie się przedstawić- podaje swoje imię;
Np.
- umie samodzielnie skorzystać z toalety;
Procedury osiągania celów :
a) określenie metod pracy
b) form pracy
c) środków dydaktycznych
(ewentualnych specjalistycznych pomocy dydaktycznych mających zastosowanie do :
- przekazywania trudnych dla ucznia treści
- realizacji wskazań terapeutycznych
d) określenie rodzaju pomocy i wsparcia w trakcie zajęć
- Metody:
- aktywizujące;
-problemowe;
...
m.muca