chłopiec_czy_dziewczynk.pdf

(1135 KB) Pobierz
18656948 UNPDF
This watermark does not appear in the registered version - http://www.clicktoconvert.com
Gdybymy mogli najpierw wiedzieä,...
moglibymy lepiej oceniä, co robiä i jak to robiä
Abraham Lincoln
Matko Mario wierzè, ¾e zasz²a w ci¸¾è bez grzechu.
Matko Mario, pozwðl mi grzeszyä bez zajcia w ci¸¾è.
Byron
Opracowanie to dedykujè wszystkim przysz²ym i obecnym rodzicom,
g²ðwnie m²odym ludziom, a szczegðlnie kobietom, ktðre pragn¸
wyjä z ciemnoty i zacofania i zdobyä dostèpn¸, naukow¸
wiedzè na tak wa¾ny dla nich temat p²odzenia dzieci.
Mylè droga czytelniczko, ¾e jeste osob¸ odpowiedzialn¸ i przy
podejmowaniu decyzji dotycz¸cych posiadania w²asnych dzieci,
chcia²aby mieä wiadomoä, ¾e uczyni²a wszystko , aby
by²y one zdrowe i kochane. Mam zamiar przekonaä Ciebie, ¾e
planowanie p²ci jest mo¾liwe a zalecenia tutaj zawarte, bez
wzglèdu na wynik (p²eä), pozwol¸ Ci posiadaä potomstwo zdrowe
oraz czasami, wytèsknione.
Bez wzglèdu na to szanowny czytelniku, czy skorzystasz z informacji
tutaj zawartych, powiniene jak powiedzia² Lincoln najpierw
wiedzieä . Tylko wiedza pozwoli Tobie wyraziä swoje zdanie na
ten temat i tak¸ wiedzè postaram siè Tobie przybli¾yä.
Mgr Wðjek Autor
SPIS TRECI
PRZEDMOWA DO WYDANIA TRZECIEGO ...............................6
CZ Å PIERWSZA TEORETYCZNA ..........................................9
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy .................................9
1.1. STARO®YTNOÅ ..............................................................................9
1.2. REDNIOWIECZE .........................................................................14
1.3. CZASY WSPÑ¢CZESNE .................................................................15
1.4. GENEZA POWSTAWANIA I DOSKONALENIA NAUKOWEJ
METODY DR SHETTLESA ....................................................................17
2. Inne aktualnie wystèpuj¸ce metody ................................21
2.1. METODA DIETETYCZNA ..............................................................21
2.2. METODA ERICSSONA .................................................................24
2.3. STARO®YTNA METODA CHIÏSKA ............................................26
2.4. METODA SELNAS ........................................................................29
2.5. INNE WYST PUJ¤CE NIEPOWA®NE METODY .......................33
2.5.1. METODA PANI WHELAN?? ..................................................................33
2.5.2. METODA DOMINACJI V. GRANT ........................................................35
3. Przysz²oä planowania p²ci .............................................37
3.1. METODY NATURALNE ................................................................38
3.2. ROZDZIELANIE PLEMNIKÑW ...................................................39
3.3. ZAP¢ODNIENIE IN-VITRO .........................................................40
4. Listy od rodzin do Dra Settlesa .......................................42
5. Aspekt spo²eczny, moralny i etyczny planowania p²ci ......46
 
This watermark does not appear in the registered version - http://www.clicktoconvert.com
5.1. Opinia na temat metod naukowego wyboru p²ci dziecka. .............51
CZ Å DRUGA PRAKTYCZNA ................................................53
6. Wstèp do czèci praktycznej ...........................................53
7. Mè¾czyzna ......................................................................55
8. Kobieta ..........................................................................60
8.1. DROGI RODNE KOBIETY ............................................................60
POCHWA . ............................................................................................................60
MACICA. .............................................................................................................61
JAJOWODY . ........................................................................................................61
8.2. CI¤®A A ZDROWIE DZIECKA .....................................................62
8.3. PRZEBIEG I ROZWÑJ CI¤®Y ......................................................70
8.4. FAZY CYKLU MIESI¤CZKOWEGO .............................................75
FAZA MIESI¤CZKOWA . ..................................................................................76
FAZA FOLIKULINOWA. ..................................................................................76
FAZA OWULACYJNA . ......................................................................................77
FAZA LUTEALNA. ............................................................................................78
8.5. RѮNE SPOSOBY ROZPOZNAWANIA MOMENTU OWULACJI
................................................................................................................79
9. Podsumowanie ...............................................................82
9.1. Gdy chcemy ch²opca .....................................................85
9.2. Gdy chcemy dziewczynkè .............................................88
9.3. Typowe zale¾noci prowadz¸ce do potomstwa jednej p²ci
............................................................................................91
10. PROPOZYCJE POMOCY NIEZDECYDOWANYM ...........92
11. Na zakoîczenie ..............................................................93
11.1. ANKIETA DO PROPOZYCJI nr 1. ................................................95
11.2. OBJANIENIA DO PUNKTU 9 ANKIETY ..................................98
11.3. JAK ZAMAWIAÅ INDYWIDUALN¤ PORAD . ........................101
WYKAZ LITERATURY UZUPE¢NIAJ¤CEJ ...........................103
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str. 6
PRZEDMOWA DO WYDANIA TRZECIEGO
Wyposa¾ony w wiedzè zdobyt¸ podczas studiðw, w latach 1974
1979 od roku 1980 zacz¸²em nieoficjalnie udzielaä porad,
dotycz¸cych planowania p²ci dzieci, oraz niekiedy w przypadku
trudnoci z zajciem w ci¸¾è.
Wiele osðb po prostu krèpowa²o siè rozmawiaä na intymne tematy
i wola²yby co na ten temat przeczytaä. W tym czasie w Polsce nie
by²o ¾adnej dostèpnej literatury, do ktðrej mo¾na by ich skierowaä.
Opracowa²em krðtki poradnik, w ktðrym podawa²em skrðt
informacji na tej podstawie, mo¾na by²o samemu zaplanowaä p²eä
dziecka.
Wydanie pierwsze poradnika wydanego w 1982 roku napisane
zosta²o na podstawie mojej wiedzy zdobytej g²ðwnie z czasopism
medycznych polskich i zagranicznych, dostèpnych w bibliotece
 
This watermark does not appear in the registered version - http://www.clicktoconvert.com
Akademii Medycznej w Szczecinie w latach 1975 do 1980 i zawiera²o
suche wskazðwki postèpowania, bez szerszego podawania przyczyn,
na zasadzie: chcecie to wierzcie, je¾eli nie macie odwagi
porozmawiaä na ten temat podczas porady indywidualnej.
Wydanie drugie z roku 1993 poszerzone zosta²o o rozdzia² Przebieg
i rozwðj ci¸¾y oraz wzðr ankiety, ktðr¸ nale¾a²o przygotowaä, aby
skorzystaä z porady indywidualnej. By²o to konieczne, poniewa¾
osoby zg²aszaj¸ce siè do mnie, dopiero po pierwszym kontakcie
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str. 7
mog²y zacz¸ä prowadziä, tak szerokie zapiski w kalendarzyku
zdarzeî. Po przeczytaniu drugiego wydania, zg²aszaj¸ce siè po
poradè indywidualn¸ ma²¾eîstwa, lub czèciej kobiety, mia²y ju¾
ankietè przygotowan¸.
Obecne trzecie wydanie w postaci ebooka zosta²o znacznie
rozszerzone. Stare wydania to z niewielkimi zmianami czèä
druga praktyczna.
Do²o¾y²em czèä pierwsz¸ teoretyczn¸, w ktðrej poza rysem
historycznym, przedstawiam inne aktualnie wystèpuj¸ce, najnowsze
metody planowania p²ci, rozwa¾ania na temat etyki i aspektðw
spo²ecznych stosowania metod, oraz kilka wypowiedzi osðb, ktðre
zastosowa²y opisywan¸ przeze mnie metodè, a skierowane
bezporednio do autora metody.
Wystarczy²oby przeczytaä tylko czèä drug¸, aby skutecznie
zaplanowaä p²eä dziecka, ale informacje podane w czèci pierwszej,
bardzo poszerzaj¸ horyzonty wiedzy, pozwalaj¸c zrozumieä ca²oä
materia²u.
Jakkolwiek nie mam pe²nej orientacji w sprawdzalnoci udzielanych
przeze mnie porad, (niektðrzy tylko zawiadamiali mnie o wynikach),
to z tych, co wiem, skutecznoä w wypadku dziewczynek by²a oko²o
90%, natomiast przy planowaniu ch²opca dochodzi²a do 95%.
Czasami wynik nieudany by² spowodowany przez b²èdy osðb,
w wype²nianiu zaleceî, co uwypukli²em ju¾ w drugim wydaniu
poradnika.
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
Przedmowa do wydania trzeciego
str. 8
Pragnè dodaä, ¾e w swoim prywatnym po¾yciu uzyska²em 100%
skutecznoä, po prostu wszystkie moje dzieci s¸ takiej p²ci, jak¸ wraz
z ¾on¸ zaplanowalimy.
Jako, ¾e tylko zebra²em w jednym miejscu, ca²¸ dostèpn¸ wiedzè na
temat planowania p²ci, nie ponoszè ¾adnej odpowiedzialnoci, za
 
This watermark does not appear in the registered version - http://www.clicktoconvert.com
ewentualny wynik niezgodny z oczekiwaniami. Ka¾dy na w²asn¸
odpowiedzialnoä, musi podj¸ä ryzyko, ewentualnego nie
sprawdzenia siè planðw.
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
Czèä pierwsza teoretyczna
str. 9
CZ Å PIERWSZA TEORETYCZNA
1. PRZEGL¤D HISTORYCZNY D¤®EÏ I WIEDZY
NA TEMAT P¢CI PRZYSZ¢YCH DZIECI.
1.1. STARO®YTNOÅ
Ju¾ u ludzi pierwotnych , istnia²o naturalne
zapotrzebowanie na dzieci p²ci mèskiej . To mè¾czyzna
polowa², to mè¾czyzna walczy² w obronie swojego plemienia, lub te¾
wyrusza² na wojny i podboje nowych terenðw, on tak¾e najczèciej
ponosi² mierä. Aby mè¾czyzn nie zabrak²o, musia²o siè ich rodziä
wiècej.
Na podstawie dzisiejszej wiedzy muszè uznaä, ¾e pierwszy
naprawdè naukowy przepis na rodzenie synðw zosta²
opisany ju¾ w Biblii tj. w Starym Testamencie. Je¾eli czyta²e
Pismo wiète, to czy nie zastanowi²a Ciebie du¾a iloä synðw
rodz¸cych siè w narodzie izraelskim. To nie jest przypadek, ¾e
rodzi²o siè dwa razy wiècej synðw ni¾ cðrek. To wynik zaleceî tam¾e
obecnych. Do dzisiaj wrðd ortodoksyjnych ®ydðw,
przestrzegaj¸cych zaleceî czystoci, stworzonej przed
wiekami w Talmudzie , jako niddab, rodzi siè du¾o wiècej
synðw.
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str. 10
Zacytujè Tobie kilka fragmentðw a nastèpnie je skomentujè.
Rachela za widz¸c, ¾e nie mo¾e daä Jakubowi potomstwa,[...]
rzek²a do mè¾a Spraw, abym mia²a dzieci, bo inaczej przyjdzie mi
umrzeä! Jakub [...] odpar² Czy¾ to ja, a nie Bðg, odmawiam ci
potomstwa? Wtedy ona powiedzia²a: Mam niewolnicè Bilhè.
Zbli¾ siè do niej[...]. [...] Bilha poczè²a i urodzi²a Jakubowi syna,
[...] Bilha, znowu poczè²a i urodzi²a Jakubowi drugiego syna. [...]
Obdarowa² mnie Bðg wspania²ym darem, [...] gdy¾ urodzi²am mu
szeciu synðw! Biblia, ksièga Rodzaju 30, 1 7 i 20
Je¾eli kobieta ma up²awy, to jest krwawienie miesièczne ze swojego
cia²a, to pozostanie siedem dni w swojej nieczystoci. Ka¾dy, kto jej
dotknie, bèdzie nieczysty. ( Kp².15,19 )[...] Je¾eli ju¾ zostanie ona
oczyszczona ze swojego up²ywu krwi, to odliczy sobie (nastèpne)
 
This watermark does not appear in the registered version - http://www.clicktoconvert.com
siedem dni i potem bèdzie czysta. ( Kp².15,28 )
Przestrzegajcie wièc Izraelitðw przed nieczystoci¸, aby nie
pomarli wskutek swojej nieczystoci, bezczeszcz¸c moje mieszkanie,
ktðre jest wrðd nich. ( Kp².15,31 ) [...] jak rðwnie¾ mè¾czyzn,
ktðrzy obcuj¸ z kobiet¸ nieczyst¸. ( Kp².15, 33 ). Biblia Ksièga
Kap²aîska 15, 19 i 28 i 31 i 33
Znaczy to, ¾e zosta²o zabronione obcowanie z kobiet¸ przez pierwsze
dwa tygodnie (7 +7 = 14 dni) od rozpoczècia cyklu miesi¸czkowego.
Jaki to mia²o skutek, wyjaniä mo¾na przy pomocy opisywanej
przeze mnie metody dr Shettlesa?
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str. 11
1. Wstrzemièliwoä mè¾czyzn przez 14 dni wzmacnia²a
spermiogram nasienia, przez co sprzyja²o to narodzinom
ch²opca.
2. Wystèpuj¸cy najczèciej po tak d²ugim wyczekiwaniu na
pieszczoty mè¾a, orgazm u kobiety zwièksza² zasadowoä
w pobli¾u szyjki macicy, przez co sprzyja² plemnikom mèskim.
3. Przy najczèciej wystèpuj¸cym cyklu 28-dniowym, pierwszy
dzieî dozwolony przypada² na dzieî owulacji tzn. dzieî, kiedy
w ponad 90% jest mo¾liwe zap²odnienie na ch²opca.
Bior¸c te punkty pod uwagè trzeba powiedzieä, ¾e w zdecydowanej
wièkszoci, kiedy ma²¾eîstwa wspð²¾y²y w pierwszy dozwolony
dzieî, musia²y mieä potomstwo p²ci mèskiej.
Kiedy wièc rodzi²y siè cðrki?
1. Zawsze, gdy cykl by² d²u¾szy ni¾ 28 dni.
2. Zawsze, gdy dopuszczono siè grzechu i podjèto wspð²¾ycie
trochè wczeniej (czasami niewiadomie, jako, ¾e odmierzanie
czasu i liczenie dni nie by²o zbyt mocn¸ stron¸ pospolitego
cz²owieka. Przy krwawieniu krðtszym ni¾ 7 dni b²èdem by²o
odliczenie tylko 7 dni po jego zakoîczeniu)
3. Cykle krðtsze ni¾ 28 dni dawa²y efekt pozornej niep²odnoci
(wspð²¾ycie dozwolone by²o dopiero w dniach ca²kowicie
bezp²odnych). wiadczyä o tym mo¾e cytowany przypadek
Racheli. W starszym wieku, gdy najprawdopodobniej cykl siè
unormowa² czytamy:
Copyright by Wydawnictwo Z²ote Myli & Karol Wðjcik
CH¢OPIEC CZY DZIEWCZYNKA Karol Wðjcik
1. Przegl¸d historyczny d¸¾eî i wiedzy
str. 12
A Bðg zlitowa² siè i nad Rachel¸; wys²ucha² j¸ Bðg i otworzy² jej
²ono. Gdy wièc poczè²a i urodzi²a syna, rzek²a: Zdj¸² Bðg ze mnie
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin