Schabowski Sebastian - Potęga jednego e-maila. Sztuka pisania ofert!.pdf
(
939 KB
)
Pobierz
11121651 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
”Potęga jednego e-maila”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 04.04.2006
Tytuł: Potęga jednego e-maila (fragment utworu)
Autor: Sebastian Schabowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
.......................................................................................................4
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA?
...................................5
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO
...................................................7
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas
.............................................................9
Wielka szansa autoprezentacyjna
.............................................................9
Tak niewiele, a tak wiele
..........................................................................13
PISZEMY E-MAILA
.
...................................................................................15
Z jakiego adresu wysłać?
........................................................................18
Na jaki adres?
.
........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu do SPAMu
i wywrzeć dobre wrażenie
......................................................................21
Treść
........................................................................................................24
Rozpoczynanie listu
...........................................................................25
Jak dobrać treść do odbiorcy?
............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com
.....................................27
Emotikony i skróty - używać czy nie używać? - oto jest pytanie
.......29
Dobór języka
.......................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki
...............................................34
Analiza od strony odbiorcy
................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru
.................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi
.....................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji
...................................43
Stawianie pytań
..................................................................................50
Cytowanie cudzych wypowiedzi i opowiadanie historii
.....................51
Podawanie powodów i motywów swoich działań
...............................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu
............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia
...........................................61
Zakończenie listu
...............................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz!
..................................................................68
INNE WAŻNE ASPEKTY ELEKTRONICZNEJ KORESPONDENCJI
............70
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi
- powiadomienie SMSem i WAP
............................................................70
Ponawianie e-maili
.
................................................................................72
Symulacja odpowiedzi
............................................................................74
Wersja optymistyczna
.........................................................................74
Wersja średnia
....................................................................................75
Wersja pesymistyczna
.........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie
......................................................................77
Przesyłanie dalej
.
...................................................................................80
Segregowanie poczty
.
..............................................................................82
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ
.................................................84
E-MAILE Z POMYSŁAMI, PROPOZYCJAMI, UWAGAMI, OPINIAMI
........88
BIBLIOGRAFIA
.
........................................................................................90
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str.
4
Wstęp
Drogi Czytelniku!
Prawdopodobnie używasz już poczty elektronicznej. Jeśli chcesz
z niej korzystać z jeszcze większym powodzeniem – moja książka
przeznaczona jest właśnie dla Ciebie.
Jej zadaniem jest pomóc Ci tworzyć lepsze listy elektroniczne, bez
względu na to, do kogo i w jakiej sprawie piszesz.
Książka pokazuje, jak skutecznie formułować prośby, propozycje
i zdalnie kreować swój wizerunek. Zawiera wiele porad dotyczących
wszystkich etapów elektronicznej korespondencji. Są one,
w zdecydowanej większości, wynikiem mojego doświadczenia
w skutecznym pisaniu e-maili.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu i zastosowaniu zawartych
w niej wskazówek, odczujesz poprawę efektywności swojej
elektronicznej komunikacji i odniesiesz wiele sukcesów, których
początkiem będzie jeden skuteczny e-mail.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Sebastian Schabowski
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str.
5
Czego
można dokonać wysyłając e-maila?
można dokonać wysyłając e-maila?
Co możesz spowodować klikając „Wyślij” w swoim małym „Centrum
Zarządzania Światem”, zlokalizowanym Gdziekolwiek? Otóż Ktoś,
zlokalizowany również Gdziekolwiek, może podjąć zasugerowane mu
działania, które będą dobre dla Ciebie i dla innych ludzi. Możesz
również przekazać najcenniejszy „towar” XXI wieku, czyli
informację
. Czy to wiele? Trudno o więcej!
A teraz podam kilka przykładów pokazujących, czego można
dokonać i co zyskać, wysyłając e-maila:
1. nawiązać kontakt z ważną dla Ciebie osobą,
2. zacząć współpracę z czasopismem czy serwisem internetowym,
3. otrzymać pracę,
4. wykonywać pracę – np. przeprowadzając wywiady, wysyłając
swoje programy czy artykuły,
5. wywołać uśmiech i pozytywny stan emocjonalny bliskiej Ci osoby,
choćby była na drugim końcu świata,
6. skłonić kogoś do zmiany zdania,
7. skutecznie zasugerować komuś poprawienie czegoś,
8.zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, która jest dla Ciebie na wagę
złota,
9. złożyć skuteczną reklamację i odzyskać to, co Ci się należy,
10.zbudować swój wizerunek w oczach odbiorcy,
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Sebastian Schabowski
Czego
Plik z chomika:
lalic
Inne pliki z tego folderu:
Percepcja roli zawodowej psychologa ( A_ Ratajska, A_ Szmaus ).pdf
(6150 KB)
Osoby z ograniczoną sprawnością na rynku pracy ( A_ Brzezińska, Z_ Woźniak, K_ Maj ).pdf
(36759 KB)
Negocjacje w biznesie ( Z Nęcki ).pdf
(22557 KB)
Public Relations ( R_ Laermer, M_ Prichinello ).pdf
(18247 KB)
Psychologia zachowań konsumenckich A.Falkowski T.Tyszka.pdf
(2906 KB)
Inne foldery tego chomika:
@ MEDYCYNA ZIOŁOLECZNICTWO @
▲Ezoteryka
◄E-booki CAŁE
● Umysł - trening, hipnoza, świadome śnienie, hemi-sync
●●● Książki i poradniki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin