J. niemiecki testy kl. 5 jezyk niemiecki Jahreszeiten Pory roku.doc

(1233 KB) Pobierz
Spis treści

9

 

Spis treści

 

 

I Cel badania i charakterystyka testu                                                                        2

 

II Plan testu:                                                                                                                                3

 

1.    Plan ogólny                                                                                                                  3

 

2.    Plan szczegółowy                                                                                                    4

 

III Test i jego wyposażenie                                                                                                    5

 

IV Przykładowa ocena opisowa                                                                                    12

 

V Charakterystyka klasy                                                                                                  13

 

VI Tabela zbiorcza wyników                                                                                                  14

 

VII Ilościowa analiza wyników pomiaru                                                                      16

 

VIII Wskaźniki łatwości i trudności zadań                                                        17

 

IX Interpretacja wyników testu                                                                                     19

 

X Analiza jakościowa pomiaru                                                                                    21

 

XI Ewaluacja                                                                                                                              25

 

XII Tabela zmian i poprawiony test                                                                      26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I CEL BADANIA I CHARAKTERYSTYKA TESTU

 

Przygotowany i przeprowadzony przeze mnie, w ramach odbywanego kursu pomiaru dydaktycznego, test jest testem nauczycielskim, standaryzowanym. Ma on charakter testu analitycznego. Jest testem sumującym, który sprawdza zakres materiału nauczania obejmujący rozdział IV „Jahreszeiten” („Pory roku”) podręcznika „der, die, das – neu” w czwartej klasie szkoły podstawowej. Test ten jest zgodny z wymaganiami programowymi zawartymi w programie nauczania DKW-4014-213/99 .

Test został przeprowadzony w klasie V a Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół w Bysławiu. Celem testu było sprawdzenie wiedzy i umiejętności

opanowanych przez uczniów z wcześniej wymienionego rozdziału. Wymagania  zostały podzielone na podstawowe i ponadpodstawowe (11 zadań z poziomu podstawowego – max 11 p. i 1 9 zadań z poziomu ponadpodstawowego – max 13 p.).  Test zawiera 20 zadań: 16 zadań zamkniętych (na dobieranie i wielokrotnego wyboru) i cztery zadania otwarte (zadania z luką i krótkiej odpowiedzi). Na rozwiązanie testu uczniowie mieli 45 minut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II PLAN TESTU

 

1. Plan ogólny testu.

 

 

Materiał nauczania

podstawowy

ponadpodstawowy

A

B

U(C+D)

A

B

U(C+D)

Pory roku, nazwy miesięcy

 

 

1,2

 

 

 

3

 

4

 

Czynności związane z porami roku

 

 

 

5

 

 

 

 

6,7

 

Zjawiska atmosferyczne, prognoza pogody

 

8,9

 

 

12a

 

 

 

10

 

11,12b

Czasowniki modalne

 

 

 

13

 

 

 

14

 

15

Konstruowanie pytań i odpowiedzi

 

 

 

16,18a

 

17a

 

 

18b

17b,

19a,

19b

Odczytywanie informacji z prospektu

 

 

 

 

20

 

 

 

Liczba zadań w poziomie

 

11

 

 

13

Normy zaliczeń poziomów

dopuszczający

dostateczny

dobry

 

b. dobry

 

6

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin