9
Spis treści
I Cel badania i charakterystyka testu 2
II Plan testu: 3
1. Plan ogólny 3
2. Plan szczegółowy 4
III Test i jego wyposażenie 5
IV Przykładowa ocena opisowa 12
V Charakterystyka klasy 13
VI Tabela zbiorcza wyników 14
VII Ilościowa analiza wyników pomiaru 16
VIII Wskaźniki łatwości i trudności zadań 17
IX Interpretacja wyników testu 19
X Analiza jakościowa pomiaru 21
XI Ewaluacja 25
XII Tabela zmian i poprawiony test 26
I CEL BADANIA I CHARAKTERYSTYKA TESTU
Przygotowany i przeprowadzony przeze mnie, w ramach odbywanego kursu pomiaru dydaktycznego, test jest testem nauczycielskim, standaryzowanym. Ma on charakter testu analitycznego. Jest testem sumującym, który sprawdza zakres materiału nauczania obejmujący rozdział IV „Jahreszeiten” („Pory roku”) podręcznika „der, die, das – neu” w czwartej klasie szkoły podstawowej. Test ten jest zgodny z wymaganiami programowymi zawartymi w programie nauczania DKW-4014-213/99 .
Test został przeprowadzony w klasie V a Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół w Bysławiu. Celem testu było sprawdzenie wiedzy i umiejętności
opanowanych przez uczniów z wcześniej wymienionego rozdziału. Wymagania zostały podzielone na podstawowe i ponadpodstawowe (11 zadań z poziomu podstawowego – max 11 p. i 1 9 zadań z poziomu ponadpodstawowego – max 13 p.). Test zawiera 20 zadań: 16 zadań zamkniętych (na dobieranie i wielokrotnego wyboru) i cztery zadania otwarte (zadania z luką i krótkiej odpowiedzi). Na rozwiązanie testu uczniowie mieli 45 minut.
1. Plan ogólny testu.
Materiał nauczania
podstawowy
ponadpodstawowy
A
B
U(C+D)
Pory roku, nazwy miesięcy
1,2
3
4
Czynności związane z porami roku
5
6,7
Zjawiska atmosferyczne, prognoza pogody
8,9
12a
10
11,12b
Czasowniki modalne
13
14
15
Konstruowanie pytań i odpowiedzi
16,18a
17a
18b
17b,
19a,
19b
Odczytywanie informacji z prospektu
20
Liczba zadań w poziomie
11
Normy zaliczeń poziomów
dopuszczający
dostateczny
dobry
b. dobry
6
Romaniek