Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego.docx

(19 KB) Pobierz

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego – sprawdzian wiadomości klasa III

Imię i nazwisko …………………………………………………       Data …………………

1.      Oblicz według wzoru.                                                                                             …/6p.

45 + 23 = 45 + 20 + 3 = 65 + 3 = 68

77 + 21 = …………………………………………………….

46 + 43 = …………………………………………………….

25 + 55 = …………………………………………………….

66 – 24 = 66 – 20 – 4 = 46 – 4 = 42

95 – 73 = …………………………………………………….

57 – 44 = …………………………………………………….

78 68 = …………………………………………………….

2.      Wstaw odpowiedni znak <, =, >.                                                                            …/6p.

23 + 5 ……….. 44                                     57 ………… 23 + 34

77 – 6 ………...70                                     49 – 8 ……………52

34 – 3 ………...24 + 5                               48 ………… 49 - 5

 

3.      Rozwiąż zadania.                                                                                                    …/4p.

a)      Do kiosku dostarczono 87 bloków rysunkowych w dwóch paczkach. W jednej paczce było 55 bloków. Ile bloków rysunkowych było w drugiej paczce?

 

…………………………………………………..

Odp. ………………………………………………………………………………

b)     Jola i Ela zbierają naklejki ze zwierzętami. Jola zebrała już 52 naklejki, a Ela o 12 naklejek więcej niż ma Jola. Ile naklejek zebrała Ela?

 

………………………………………………………

 

Odp. ………………………………………………………………………………

4.      Do poniższej tabeli wpisz liczby, tak aby każda następna była większa o 10 od poprzedniej.                                                                                                         …/3p.                                                                       

 

 

29

 

 

 

 

 

 

5.      Uzupełnij tabelkę.                                                                                                …/3p.

http://eduseek.interklasa.pl/pictures/artykuly/a_4307/spr1.gif

6.      Zapisz słownie liczby.                                                                                          …/4p.

16 - …………………………………               13 ……………………………….

19 - …………………………………                 5 - ……………………………...

 

………………………………………………………………………………………….

Ilość uzyskanych punktów ………… na 26 możliwych do zdobycia.                      ………..%

Ocena ……………………..                                                Podpis nauczyciela ………………………..

 

Uwagi i zalecenia

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zgłoś jeśli naruszono regulamin