Temat: Z czego składa się piosenka?
Cel głowny:
Cele szczegółowe:
Metody:
Formy:
Srodki dydaktyczne:
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie:
a) Rozdanie zagadek muzycznych.
Dzieci zostają podzielone na grupy i kazda grupa dostaje zagadkę muzyczną.
A) RYTM
B) MELODIA
C) SŁOWA
D) AKOMPANIAMENT
b) Podanie i zapis wyników pracy w grupach na tablicy
· Rytm
· Słowa
· Melodia
· Akompaniement
N: Czy ktoś z Was umiałby na podstawie rozwiązań powiedziec jakie pytanie chciałabym Wam zadać? W rozwiązaniu zagadek wystąpiły cztery elementy określające nazwy, wiec z nich może powstać piosenka. Wiec na dzisiejszej naszej lekcji porozmaiamy o tym z czego składa się piosenka
2. Rozdanie dzieciom kartek z zapisem rytmicznym.
3. Rytmizacja tekstu.
a) Czytanie symbolami zastępczmi „ta”- ćwierćnuty „ti”- ósemki
b) Wyklaskiwanie rytmu za pomocą trójkątów grzechotek
c) Czytanie tekstu
- obserwacja lini melodycznej piosenki:
a) Śpiewanie piosenki z taktowaniem na cztery
b) Spiewanie samej melodii na zgłoskach „la” „na” „ta”
a. La-a na-a ta-a
c) Śpiewaie melodii z tekstem.
N: Jeśli zastosujemy do tej melodii instrumenty to co będzie działo się z ta piosenką?
Piosenka będzie piękniejsza i bogatsza gdyz akompaniament wzbogaca melodię i tworzy wraz z nia całaość.
d) Śpiew z akompaniamentem.
Nauczyciel pyta dzieci czy podoba im się piosenka w całości. Dzieci zadowolone odpowiadają że piosenka jest ładniejsza gdy jest w iej rytm , piekne słowa pioseki, melodia pełna spokoju, raczej smutna i akompaniement.
4. Pożegnanie.
Scenariusz zajęć muzycznych w klasie III
Małgorzta Czerniej
III kz i wp
renata.misia