Asertywność W Kontaktach Zawodowych I Prywatnych.pdf

(67 KB) Pobierz
Asertywność w kontaktach zawodowych i prywatnych
Asertywność w kontaktach zawodowych i prywatnych
. Być sobą, szanując innych.
Główne zagadnienia: Asertywność, agresja, uległość, różne wymiary zachowań:
Jaka jest różnica oraz z jakich uwarunkowań psychologicznych wynikają różne typy
zachowań?
Czy do asertywnego postępowania potrzebne są wrodzone predyspozycje?
Jaka jest różnica pomiędzy asertywnością Polaka i Amerykanina?
Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i wkraczaniem w nasze terytorium psychologiczne:
Jak odróżniać i jak radzić sobie z różnego rodzaju krytyką (niejasną, aluzyjną, itd.)?
Jak asertywnie mówić NIE?
W jaki sposób zamieniać krytykę osoby na krytykę zachowań?
Asertywne wyrażanie krytyki:
Jak konstruktywnie krytykować?
Jakie typowe popełniamy błędy przy krytykowaniu?
Co może być prawdziwym motywem krytyki?
W jaki sposób krytykować zachowania a nie osoby?
W jaki sposób równoważyć krytykę pochwałami?
Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych:
Jak poszerzyć nasz zasób pochwał i uczuć pozytywnych wychodząc poza „lubię Cię”, lub
„świetna robota”?
W jaki sposób powiadomić otoczenie o tym co budzi w nas pozytywne reakcje?
Korzyści: Poznanie istoty postawy asertywnej.
Umiejętność egzekwowania od otoczenia respektowania własnych poglądów i potrzeb.
Obrona własnych praw przy poszanowaniu cudzych interesów.
Zwiększenie wiary w siebie.
Umiejętność radzenia sobie z agresją i manipulacją innych.
Zrozumienie w jaki sposób stosować zachowania asertywne przy rozwiązywaniu konfliktów i
negocjacjach.
Zwiększenie pewności siebie poprzez asertywne myślenie i mówienie o sobie.
Zwiększenie wrażliwości empatycznej (współodczuwania) umożliwiającej lepszą
komunikację z innymi ludźmi.
Zrozumienie zasad kierowania własnym życiem i rozwojem
Zgłoś jeśli naruszono regulamin