sesja_v_-_pochwaly_i_szacunek_dla_samego_siebie.pdf

(363 KB) Pobierz
S_04-07
SESJA
V
Pochwały i szacunek do samego siebie
12932247.001.png
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA V
Pochwały i szacunek do samego siebie
Przewodniku:
Materiały potrzebne do tej sesji
Czyste kartki papieru do rysowania.
Na str. 5/G otrzymasz polecenie, aby rozdać każdemu uczestni-
kowi jedną kartkę. Dobrze jest mieć je pod ręką, aby rozdawanie
przebiegało sprawnie.
1. Powiedz: Na poprzednich zajęciach rozmawialiśmy o tym, jak możemy po-
móc dzieciom polegać bardziej na sobie samych. Nasze zadanie domowe
polegało na zastosowaniu w praktyce dwóch sposobów zachęcających dzie-
ci do samodzielności. Proszę, żeby teraz każdy po kolei powiedział, jakich
użył sposobów i jak zareagowały na to dzieci. Kto chciałby zacząć?
2. Powiedz: Jakie pomysły zawarte w książkach wydały wam się interesujące
lub pomocne?
3. Powiedz: Jakie pomysły zawarte w książkach wydały wam się interesujące
lub pomocne?
(Zachęć jak najwięcej osób do zabrania głosu).
4. Po zakończeniu dyskusji włącz odtwarzacz.
SESJA 5/ A
12932247.002.png
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Powiedz: Otwórzmy teraz podręczniki na str. 66 i rozważmy postawione tam
pytania.
Przeczytaj każde pytanie na głos i poświęć dużo czasu na dyskusję, zanim przej-
dziesz do następnego pytania. (Przeczytaj również krótki akapit poprzedzający
pytanie 4 i 5).
3. Po zakończeniu dyskusji włącz odtwarzacz.
SESJA 5/ B
 
SESJA V
66
PYTANIA DO DYSKUSJI
1. Dlaczego raczej David mógłby zgłosić się jako ochotnik, a nie Bruce?
2. Jaki jest związek między tym, co dzieci myślą o sobie, a ich gotowością do
stawiania czoła wyzwaniom i ryzykowania niepowodzenia?
3. Jaki jest związek między tym, co dzieci myślą o sobie, a rodzajem celów, które
sobie stawiają?
Bruce i David są raczej przeciętnymi uczniami z matematyki. Tego samego dnia
nauczyciel oddaje sprawdziany z dzielenia przez liczbę wielocyfrową. Obaj
chłopcy dostają mierne oceny.
4. Co mógł pomyśleć Bruce, kiedy zobaczył ten słaby wynik?
5. Co mógł pomyśleć David, kiedy zobaczył ten słaby wynik?
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Powiedz: Przeczytajmy teraz ćwiczenia ze str. 67 i 68 i zanotujmy swoje
reakcje.
3. Kiedy wszyscy zanotują swoje reakcje, przejdź do str. 5/D po dalsze instrukcje.
SESJA 5/ C
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin