Umowa o kompleksowe wykonanie robót budowlano - montażowych.doc

(139 KB) Pobierz
UMOWA nr PBG/2/05/064/P1



Umowa o kompleksowe wykonanie robót budowlano-montażowych              17/17

UMOWA nr
o kompleksowe wykonanie robót budowlano-montażowych

zawarta dnia 2007 roku, pomiędzy:

 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w przy ulicy numer , , wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w XXI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS ,
NIP , REGON , reprezentowaną przy niniejszej czynności przez:

1.      ,

2.      .

zwaną w treści Umowy „Zamawiającym”

 

a

 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w przy ulicy numer , , wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w , XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS , NIP , REGON , reprezentowaną przy niniejszej czynności przez:

1.      ,

2.      .

zwaną w treści Umowy „Wykonawcą”,

 

zwanymi łącznie w treści Umowy Stronami Umowy, a każda z osobna Stroną Umowy, o następującej treści:

§ 1.              Oświadczenia Stron

1.      Zamawiający oświadcza, że na podstawie Umowy z dnia roku (dalej jako Kontrakt podstawowy) zawartej z Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w , zwanym dalej Inwestorem, jest Generalnym Wykonawcą robót w ramach zadania „Budowa osiedla mieszkaniowego z usługami w kwartale ulic w ”, dalej zwanego Inwestycją. Obiekt budowlany, będący przedmiotem niniejszej Umowy, wykonywany będzie kompleksami A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3. Niniejsza Umowa obejmuje wykonanie przez Wykonawcę wszystkich 9 kompleksów.

2.      Wykonawca oświadcza, że otrzymał kompletną dokumentację projektową, niezbędną do wykonania robót stanowiących przedmiot niniejszej Umowy, stanowiącą integralną część niniejszej Umowy.

3.      Wykonawca oświadcza, że posiada wiedzę, doświadczenie, wymagane uprawnienia oraz potencjał techniczny, ekonomiczny i kadrowy niezbędny do wykonania robót stanowiących przedmiot niniejszej Umowy.

4.      Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z Warunkami kontraktu podstawowego. W przypadku spraw spornych lub rozbieżności zapisy Kontraktu Podstawowego Strony niniejszym uznają za nadrzędne.

§ 2.              Przedmiot Umowy

1.      Zamawiający powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty określone w ust. 2 niniejszego paragrafu w ramach Inwestycji, zgodnie z projektem.

2.      Przedmiot Umowy obejmuje kompleksowe wykonanie robót budowlano-montażowych w sposób zgodny z wszelkimi zasadami sztuki budowlanej, z zachowaniem najwyższej staranności ich wykonania, na podstawie:

a)       otrzymanej dokumentacji projektowej (załącznik nr 1),

b)       standardu wykonania robót budowlanych, materiałów i urządzeń (załącznik nr 2),

c)       harmonogramu rzeczowo-finansowego robót (załącznik nr 3).

§ 3.              Harmonogram realizacji Umowy

1.      Termin rozpoczęcia robót będących przedmiotem niniejszej Umowy ustala się na dzień roku.

2.      Rozpoczęcie robót zostanie potwierdzone protokołem wprowadzenia na budowę, podpisanym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Niepodpisanie protokołu nie wstrzymuje rozpoczęcia biegu terminu do rozpoczęcia prac przez Wykonawcę.

3.      Strony ustalają ostateczny termin wykonania wszystkich robót objętych przedmiotem niniejszej Umowy na dzień roku.

4.      Strony ustalają, że termin odbioru końcowego robót będących przedmiotem Umowy oznacza datę bezusterkowego protokolarnego przyjęcia wykonania Inwestycji.

5.      Terminy zakończenia poszczególnych etapów robót ustalone zostaną z Zamawiającym w oparciu o Harmonogram rzeczowo-finansowy robót i Szczegółowy harmonogram rzeczowofinansowy robót, stanowiący integralną część niniejszej Umowy jako załącznik nr 3.

6.      Zmiana terminu realizacji przedmiotu Umowy nastąpić może wyłącznie za zgodą Zamawiającego.

§ 4.              Obowiązki Zamawiającego

Zamawiający zobowiązuje się do:

1.      Wprowadzenia na budowę Wykonawcy realizującego przedmiot niniejszej Umowy.

2.      Przekazania Wykonawcy dokumentacji projektowej dotyczącej umownego zakresu robót objętych przedmiotem niniejszej Umowy – dokumentacja została przekazana.

3.      Zapewnienia Przedstawicieli Zamawiającego w osobach:

a)      

b)      

4.      Przystępowania do odbiorów robót zgodnie z § 10 niniejszej Umowy.

5.      Dokonywania w ustalonych terminach płatności za bezusterkowo wykonane i odebrane roboty zgodnie z § 8.

§ 5.              Obowiązki Wykonawcy

1.      Wykonawca zobowiązuje się do wykonania i przekazania Zamawiającemu zarówno całego przedmiotu Umowy, jak i poszczególnych elementów robót.

2.      Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu Umowy zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy, Prawem budowlanym, Polskimi Normami, warunkami technicznego wykonania i odbioru robót, dokumentacją projektową, wskazaniami Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego oraz najnowszej wiedzy technicznej przy zastosowaniu obowiązujących przepisów, zwłaszcza przepisów BHP i przeciwpożarowych.

3.      Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego i – najpóźniej w terminie 7 dni od daty podpisania niniejszej Umowy – przedstawienia go Zamawiającemu. Szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy powinien być sporządzony na podstawie Harmonogramu rzeczowo-finansowego, który jest załącznikiem do niniejszej Umowy. Szczegółowy Harmonogram rzeczowo-finansowy wymaga akceptacji Zamawiającego, po uprzednim uwzględnieniu uwag.

4.      Wykonywanie poleceń kierownictwa budowy, przestrzeganie zasad kontroli jakości zgodnych z Systemem zapewnienia jakości opartym na normie PN-ISO 9001:2001.

5.      Wykonanie robót określonych w § 2 w godzinach uzgodnionych z kierownictwem budowy.

6.      Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia materiałów, środków produkcji i sił wykonawczych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy i ponoszenia wszelkich kosztów związanych z dostawą ww. materiałów i środków produkcji oraz sił wykonawczych.

7.      Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt zaplecza socjalnobiurowego i magazynowego, środków transportu pionowego, poziomego i innych urządzeń, wywozu śmieci i odpadów produkcyjnych oraz obsługi geodezyjnej.

8.      Wykonawca jest zobowiązany do ponoszenia kosztów:

a)       ochrony placu budowy, kosztów wywozu śmieci komunalnych i nieczystości komunalnych – w wysokości % wartości brutto wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 niniejszej Umowy. Koszty z powyższego tytułu rozliczane będą fakturą VAT wystawianą w okresach miesięcznych, proporcjonalnie do wysokości miesięcznego przerobu Wykonawcy,

b)       odprowadzenia ścieków oraz kosztów związanych z energią i wodą proporcjonalnie do ich zużycia (odczytaną z liczników), przy czym założenie odpowiednich liczników wykona Wykonawca według obowiązujących stawek cen jednostkowych. Koszty z powyższego tytułu rozliczane będą fakturą VAT wystawianą w okresach miesięcznych.

9.      Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania do odbioru poszczególnych elementów robót, a zwłaszcza robót zanikających lub ulegających zakryciu – pod rygorem niedokonania odbioru przez Wykonawcę i Inwestora.

10.  Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia Kierownika robót w osobie , posiadającego wymagane uprawnienia z kompetencjami do podejmowania decyzji dotyczących realizacji przedmiotu Umowy i pełniącego bezpośredni nadzór nad podlegającymi mu pracownikami. W przypadku braku nadzoru ze strony Wykonawcy Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości złotych (słownie złotych: ) za każdy rozpoczęty dzień nieobecności Kierownika robót na budowie. Zamawiający może żądać odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonej kary umownej.

11.  Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia wykwalifikowanego personelu, wyposażonego w sprzęt ochrony osobistej i przeszkolonego w zakresie przepisów BHP i przeciwpożarowych zgodnie z wymaganiami właściwych w tym zakresie przepisów prawa i w narzędzia niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy.

12.  Wykonawca zobowiązuje się wykorzystać do wbudowania do realizacji przedmiotu Umowy fabrycznie nowe materiały, dopuszczone do obrotu powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, zgodnie z wymaganiami właściwych w tym zakresie przepisów prawa, od zaakceptowanych przez Wykonawcę dostawców.

13.  Na zastosowanie każdego rodzaju materiałów odmiennego niż wskazane w niniejszej Umowie i dokumentacji wykonawczej Wykonawca jest zobowiązany uzyskać zgodę Zamawiającego.

14.  Dostarczenie i przekazanie Zamawiającemu przed wbudowaniem materiałów odpowiednich dokumentów: certyfikatów na „znak bezpieczeństwa”, certyfikatów lub deklaracji zgodności, atestów, świadectw pochodzenia lub innych właściwych.

15.  Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na własny koszt, na żądanie Inwestora lub Zamawiającego, badań jakościowych w odniesieniu do wykonanych robót i zastosowanych przez Wykonawcę materiałów.

16.  Zaakceptowanie przez Zamawiającego dostawców materiałów, przedstawienie certyfikatów, deklaracji zgodności i atestów lub wykonanie badań jakościowych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za jakość dostarczonych i wbudowanych materiałów oraz za jakość wykonania przedmiotu Umowy.

17.  Opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu na piśmie technologii prowadzenia prac objętych niniejszą Umową przed rozpoczęciem prac.

18.  Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu po zakończeniu każdego elementu lub kompleksu robót kompletu dokumentów: certyfikatów i deklaracji zgodności, atestów, protokołów prób, dokumentacji powykonawczej i innych dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, chyba że dokumenty zostały przekazane wcześniej.

19.  Wykonanie, w ramach wynagrodzenia umownego, inwentaryzacji częściowych poszczególnych etapów robót, kompletnej inwentaryzacji powykonawczej i dokumentacji powykonawczej oraz przekazanie jej Zamawiającemu przed odbiorem końcowym przedmiotu Umowy, wraz z oddzielnym wykazem wartości urządzeń i wyposażenia.

20.  Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania placu budowy poprzez usunięcie własnych urządzeń zagospodarowania placu budowy, zaplecza technologicznego i innych środków produkcji oraz do zagwarantowania opuszczenia terenu budowy przez załogę Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od daty bezusterkowego protokolarnego przyjęcia wykonania Inwestycji lub odstąpienia od Umowy. W przypadku niewywiązania się z tego terminu Zamawiający usunie ww. urządzenia, a kosztami ich usunięcia obciąży Wykonawcę.

21.  Udzielenie gwarancji na wykonane roboty zgodnie z § 13 niniejszej Umowy.

22.  Usuwanie w sposób terminowy i na wyłączny koszt Wykonawcy wad i usterek stwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego i kierownictwo Zamawiającego w czasie trwania robót, po ich zakończeniu, a także w okresie gwarancyjnym.

23.  Aktualizacja harmonogramu wykonywanych robót każdorazowo według potrzeb Zamawiającego.

24.  Stosowanie się do zaleceń Nadzoru Technicznego Zamawiającego oraz Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego.

25.  Uczestniczenie w naradach koordynujących na wezwanie Zamawiającego.

26.  Stosowanie procedur wprowadzanych przez kierownictwo Zamawiającego związanych z realizacją Inwestycji.

27.  Zabezpieczenie i ochrona przed zniszczeniem wykonanych prac do czasu ich odbioru przez Zamawiającego.

28.  Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie zapewnić ład i porządek w trakcie oraz po zakończeniu prac na udostępnionym do prac obiekcie, pod rygorem wykonania tych prac na koszt Wykonawcy przez Zamawiającego.

29.  Miejsca pracy i drogi transportowe muszą być utrzymane w czystości, a odpady i opakowania na bieżąco sprzątane i składowane w wyznaczonych do tego celu miejscach. Jeżeli powyższe nie będzie przestrzegane, to prace porządkowe wykona Zamawiający na koszt Wykonawcy.

30.  Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody na osobach i mieniu, jakich mogą doznać ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin