Spotkanie 5 Dziecko Maryi pielęgnuje swoją wiarę na wzór Maryi.doc

(34 KB) Pobierz
Spotkanie 5 Dziecko Maryi pielęgnuje swoją wiarę na wzór Maryi

Spotkanie 5 Dziecko Maryi pielęgnuje swoją wiarę na wzór Maryi.

 

Cel: Pokazanie wzoru Maryi

Rozważyć przed spotkaniem: Łk 2,19; J 2,5

Pomoce: 2 kartki A4, długopisy lub mazaki, pomoce zawarte w spotkaniu do dynamiki „Jak byś postąpił?”

 

1.     Dynamika: Jak byś postąpił?

Wypisujemy kilka sytuacji na papierze, do nich różnego rodzaju zachowania. Dopasowujemy, jak byś postąpił w danej sytuacji, np.

a)     Na modlitwie nie możesz się skupić…

- rezygnujesz i kończysz modlitwę

- modlisz się dalej

- przerywasz na chwilę i wracasz po pewnym czasie

b) Mama prosi cię, abyś posprzątał pokój…

- sprzątasz

- odmawiasz i zajmujesz się czymś innym

- obiecujesz, że kiedyś posprzątasz

c) Kolega prosi cię o pomoc w lekcjach

- nie lubisz tej osoby, dlatego jej odmawiasz

- pomagasz jej

- nie pomagasz i wykręcasz się dużą ilością zajęć

Pytania do dynamiki:

- Dlaczego wybrałeś takie, a nie inne zachowania? Czym kierowałeś się wybierając je? (egoizm - altruizm)

- Jaki wg ciebie sposób postępowania wybrałaby Maryja? (skierowany na dobro drugiego człowieka)

- Dlaczego tak sądzisz?

 

2.     Sposób postępowania Maryi.

Dzielimy grupę na dwa zespoły. Przypominamy sobie z Ewangelii Łukasza i Jana jak najwięcej sytuacji określających zachowania Maryi. Zachowania należy wyszukać wg wzoru w tabelce. Wpisujemy je w odpowiednie rubryki.

 

Zachowanie Maryi

W pracy

W wierze

W modlitwie

W wychowaniu syna

W relacjach z innymi ludźmi

 

 

 

 

 

 

 

 

- Jaka cecha Maryi wydaje się najbardziej charakterystyczna dla niej? (miłość i Bóg, który jest najważniejszy w jej życiu, we wszystkim, co robi)

- Jak w życiu Maryi przejawia się jej wiara?

- W czym to się wyraża?

Przyjrzyjmy się jeszcze cytatowi z Pisma Św. o różnych sposobach zachowania się w danej sytuacji

Cytat: Mt 25, 1-13

- O czym opowiada przypowieść?

- Dlaczego przypowieść nazywa się „O pannach roztropnych i nierozsądnych”?

- Czym różniło się ich zachowanie?

- Kiedy zachowywaliście się jak panny roztropne, kiedy jak nierozsądne?

- Jak rozumiecie ostatnie zdanie przypowieści?

- Czego uczy nas przypowieść? (bycia w każdym momencie gotowym)

- Jakie zachowanie cechowałoby Maryję? (postawa gotowości, wsłuchiwania się, wyczekiwanie)

Podsumowując: spróbujmy uogólnić zachowania Maryi. Co cechowało każde jej postępowanie? (bycie z Jezusem, gotowość, wsłuchiwanie się w słowo Jezusa, pokora, postawa wyczekiwania, dobro)

 

3.     Dlaczego postępowanie Maryi może być dla nas wzorem? (bo uczy nas jak nasza wiara ma realizować się w życiu codziennym)

- W jaki sposób to postępowanie możemy wprowadzić w nasze życie?

Wsłuchiwanie się w słowa Jezusa – Modlitwa

Bycie z Jezusem – Sakramenty

Przebywanie z apostołami – Wspólnota

- W jaki sposób zatem naśladując Maryję, mamy przeżywać wiarę?

 

4. Postanowienie: Animator daje dzieciom do rozlosowania karteczki z symbolami, pod którymi wypisane są dziedziny naśladowania Maryi. Aż do kolejnego spotkania naśladujemy w wybranej dziedzinie, dzielimy się efektami na następnym spotkaniu. Animator też może wziąć udział w zadaniu.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin