długo - krótko.odt

(14 KB) Pobierz

„Jestem zwierzątkiem”

Nauczyciel gra na instrumencie akompaniament na przemian staccato delikatnie lub legato długie głośniejsze dźwięki.

W zależności od rodzaju rytmu bądź melodii zadaniem dzieci jest przedstawienie poruszania się zwierzęcia np. kolibra, motyla, konika polnego, żuka lub ślimaka, żółwia, niedźwiedzia, słonia. Zwracam dzieciom uwagę na to, aby wymyślały własną, niepowtarzalną koncepcję ruchów.

„Taniec  wróżek”

Nauczyciel przygotowuje płytę lub kasetę z nagraniem kilku na przemian melodii staccato i legato. Zadaniem dziewczynek – „wróżek” jest wykonywanie tańca do delikatnej i szybkiej melodii, zadaniem zaś chłopców jest taniec „króla Mórz” przy spokojnej melodii, o długich dźwiękach (legato).

Celem przedstawionych zabaw jest kształtowanie poczucia (czasu trwania) dźwięku, twórczego myślenia, ładnego poruszania się.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin