ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY I.doc

(61 KB) Pobierz
ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY I

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY I

 

Dziewczęta

  1. Sadzenie ziemniaków

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, koszyki na 4 i 8 metrze, 2 woreczki.

      Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza z woreczkami biegnie do półmetka wrzucając woreczki do dwóch ustawionych na trasie koszyczków, obiega półmetek i w drodze powrotnej wyjmuje woreczki z koszyczków i przekazuje je następnej zawodniczce za pachołkiem.

UWAGA: błędem jest, jeżeli woreczki znajdą się za koszyczkami.

 

     2. Skoki na piłce

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, piłka gumowa z uszami.

      Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Pierwsza zawodniczka trzyma piłkę z uszami, na sygnał skacze na niej do półmetka, obiega go i wraca trzymając piłkę w rękach i przekazuje następnej.

UWAGA: zawodniczka bierze piłkę w ręce po przekroczeniu linii półmetka.

 

     3. Wyścig z przekładaniem szarfy

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, koszyk na 6 m., szarfa w    koszyczku

   Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza biegnie na czworakach do koszyczka, wyjmuje szarfę i przeplata ją, po czym wrzuca ją do koszyczka i biegnie do półmetka, obiega go i wraca upoważniając następną do startu.

UWAGA: w biegu na czworakach zawodniczka nie może wstać wcześniej niż po przekroczeniu linii koszyka. Po przełożeniu szarfa powinna być schowana w koszyczku.

 

     4. Slalom z przejściem pod płotkiem

Przybory: pachołek na starcie, 4 chorągiewki na 2 4,6,8 m., na półmetku płotek o wys. 50 cm

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza zawodniczka biegnie slalomem. Na półmetku przechodzi pod płotkiem, wraca po linii prostej upoważniając następną do startu.

UWAGA: Płotek i chorągiewki poprawia komisja techniczna.

 

 

 

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY I

 

Chłopcy

   1. Wyścig z ustawieniem piramidy

Przybory: pachołek na starcie, 3 drewniane klocki o wymiarach 18 x 5 cm

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy zawodnik biegnie do półmetka, gdzie z 3 klocków leżących w narysowanym kole o średnicy 30 cm, ustawia piramidę: 2 klocki w podstawie przykryte trzecim, po czym wraca na linię startu, upoważniając następnego do startu. Drugi zawodnik biegnie do półmetka i tam przewraca wszystkie klocki burząc piramidę.

UWAGA: piramida musi być ustawiona w kole. Przewrócone klocki mogą być rozsypane poza kołem.

 

     2. Slalom z czworakowaniem

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewki na 2,4,6,8,10 metrze i na półmetku (12 m)

       Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy czworakuje slalomem do półmetka, wraca biegiem po prostej upoważniając następnego zawodnika do startu.

UWAGA: na półmetku ręce muszą przekroczyć linię półmetka, chorągiewki poprawia komisja techniczna.

 

     3. Zbieranie piłek

Przybory: wiadro, lina, 80 piłeczek pingpongowych

     Zawodnicy ustawieni w szeregu na linii startu. Na sygnał startują wszyscy, do kwadratu o wymiarach 4m x 4m z piłeczkami pingpongowymi i zbierają je rękoma do wiaderka ustawionego na 4m od linii startu. Konkurencja kończy się w momencie gdy wszystkie piłeczki znajdą się w wiadrze, a zawodnicy przekroczą linię startu.

UWAGA: konkurencja odbywa się na czas, wygrywa zespół który w jak najszybszym czasie wykona zadanie. Drużyny wykonują konkurencję kolejno.

 

     4. Wyścig z pokonywaniem płotków

Przybory: pachołek na starcie, na półmetku chorągiewka, płotki o wys. 50 cm

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii start, przed nimi na 4 i 9m od startu płotki. Na sygnał pierwszy pokonując płotki biegnie do półmetka, obiega go i wraca po prostej upoważniając następnego do startu.

UWAGA: przewrócone płotki poprawia komisja techniczna.

 

 

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY II

 

Dziewczęta

1.        Wyścig z pokonywaniem płotków

Przybory: pachołek na starcie, 2 płotki o wys. 50 cm, chorągiewka na półmetku

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu, przed nimi na 4 i 9 m od startu płotki. Na sygnał pierwsza pokonując płotki biegnie do półmetka, obiega go i wraca upoważniając następną do startu.

UWAGA: przewrócone płotki poprawia komisja techniczna.

 

2.        Wyścig zwinnościowy

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, materac za linią startu, szarfa za chorągiewką na półmetku

ustawione w rzędzie na linii start

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał startuje pierwsza, wykonuje przewrót w przód na materacu, biegnie do półmetka, za półmetkiem przekłada szarfę, wraca upoważniając następną zawodniczkę do startu.

UWAGA: szarfa musi być przełożona za półmetkiem

 

3.        Wyścig z czworakowaniem

Przybory:  pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, ringo, woreczek, hula – hop o średnicy 80 cm

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza zawodniczka czworakuje do półmetka gdzie leży ringo, a w nim woreczek. Zawodniczka bierze woreczek, wykonuje celny rzut do hula-hop ułożonego (brzeg hula-hop) na 1,5 metra od półmetka. Po celnym rzucie zbiera woreczek, kładzie go do ringo, wraca biegiem upoważniając następną do startu.

UWAGA: rzuty wykonywane są z linii półmetka.

 

4.        Wyścig z przenoszeniem piłki lekarskiej

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, odwrócony koszyczek na 6 m od linii startu, piłka lekarska.

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza z piłką lekarską biegnie do koszyczka, zostawia ją na koszyczku i dalej podąża skokami zajęczymi, obiega chorągiewkę, wraca biegiem, zbiera piłkę i przekazuje ją następnej zawodniczce.

UWAGA: błędem jest, jeżeli piłka spadnie z koszyczka lub jeśli koszyczek zostanie przewrócony, ta sama zawodniczka powinna go poprawić. Błędem jest pokonywanie dystansu czworakowaniem.

 

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY II

 

Chłopcy

1.        Sztafeta z okrążaniem chorągiewek

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewki na 6, 9 i 12 m na półmetku, pałeczki sztafetowe

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy startuje, w drodze do półmetka okrąża jeden raz chorągiewki na 6 i 9 metrze, obiega chorągiewkę na półmetku, wraca i przekazuje pałeczkę następnemu.

UWAGA: błędem jest przewrócenie chorągiewki, przewróconą poprawia zawodnik który, ją przewrócił.

 

     2. Wyścig na hulajnodze 

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, hulajnoga

      Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy zawodnik pokonuje dystans do półmetka okrążając go i wraca przekazując hulajnogę następnemu zawodnikowi.

UWAGA: chorągiewkę oprawia komisja techniczna

 

     3. Wyścig rzędów skokami zajęczymi 

   Przybory:  pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku

       Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy zawodnik skokami zajęczymi pokonuje dystans do półmetka, obiega chorągiewkę i biegiem wraca do rzędu upoważniając następnego do startu.

UWAGA: błędem jest czworakowanie, ręce muszą przekroczyć linię półmetka.

 

     4. Sztafeta kombinowana

Przybory: pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, 3 płotki o wys. 50 cm na 3, 6, 9 m

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy zawodnik biegnie nad płotkiem, następnie przechodzi pod płotkiem i ponownie biegnie nad płotkiem. Okrąża półmetek i wraca po prostej upoważniając następnego do startu.

UWAGA: płotki poprawia komisja techniczna.

 

 

 

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY III

 

Dziewczęta

  1. Skoki na piłce

Przybory: pachołek na starcie, 2 chorągiewki na 3 i 12 m, piłka z uszami

     Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza zawodniczka biegnie z piłką do chorągiewki ustawionej na 3m, okrąża ją, następnie pokonuje dystans do półmetka skacząc na piłce. Po przekroczeniu półmetka bierze piłkę w ręce i wraca biegiem przekazując piłkę następnej zawodniczce.

UWAGA: zawodniczka bierze piłkę w ręce po przekroczeniu linii półmetka, chorągiewki poprawia komisja techniczna.

 

     2. Wyścig z przeszkodami

Przybory: pachołek na starcie, materac, skakanka o długości nie przekraczającej 2m, płotek na półmetku

      Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza zawodniczka startuje, w kole o średnicy 1,30 m, w odległości 3 m od startu wykonuje 3 przeskoki przez skakankę, biegnie dalej, na materacu ułożonym na 6 m wykonuje przewrót w przód, dalej pokonuje płotek na półmetku i wraca biegiem upoważniając następną zawodniczkę do startu.

UWAGA: nie jest błędem jeżeli po przeskokach skakanka znajdzie się poza kołem. Materac poprawia komisja techniczna.

 

     3. Toczenie piłki w tunelu

Przybory: piłka koszykowa nr 5, 6 chorągiewek na 2,4,6,8,10 i 12m,szarfa do oznaczenia pierwszej zawodniczki

      Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Pierwsza zawodniczka oznaczona szarfą trzyma piłkę, na sygnał toczy ją między nogami (w tunelu) pozostałych zawodniczek. Ostatnia z rzędu chwyta piłkę i biegnie slalomem do półmetka, po obiegnięciu go wraca po prostej, ustawia się za linią mety przed swoimi zawodniczkami i toczy piłkę w tunelu. Zabawa kończy się kiedy zawodniczka oznaczona szarfą znajdzie się ponownie na czele rzędu.

UWAGA: Chorągiewki poprawia komisja techniczna. Błędem jest przekroczenie linii startu przez zespół.

 

     4. Wyścig z kółkiem ringo

Przybory: kółko ringo, pachołek na starcie, stojaki o wys. 1,2 m

      Zawodniczki ustawione w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwsza zawodniczka biegnie z kółkiem ringo do stojaka ustawionego na 6m, zakłada je na stojak, biegnie do półmetka, po obiegnięciu go wraca biegiem zdejmując kółko ze stojaka i przekazuje je następnej zawodniczce upoważniając ją do startu.

UWAGA: przewrócony stojak poprawia zawodniczka, która go przewróciła. Nie jest błędem przytrzymywanie stojaka ręką przy zakładaniu i zdejmowaniu kółka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESTAW GIER I ZABAW DLA KLASY III

 

Chłopcy

 

1.       Przeskoki przez ławeczkę

 

Przybory: ławeczka gimnastyczna, pachołek na starcie, ringo, woreczek, wiadro, chorągiewka

 

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy zawodnik biegnie do ławeczki ustawionej na 3m od linii startu, wykonuje 3 przeskoki zawrotne w dowolnym miejscu ławeczki, następnie przechodzi przez szarfę ułożoną na 9m, dobiega do półmetka, bierze woreczek z ringo i wykonuje celny rzut do wiaderka ustawionego 1,5m od półmetka. Po celnym rzucie wyjmuje woreczek z wiadra i kładzie go do ringo, wraca po prostej upoważniając następnego zawodnika do startu.

 

UWAGA: rzuty wykonywane są z linii półmetka do skutku, szarfę należy przełożyć między ławeczką a półmetkiem

 

     2. Wyścig po obwodzie koła

 

Przybory: piłka lekarska i chorągiewki

 

     Zawodnicy ustawieni w rozkroku, w rzędach na obwodzie koła o średnicy 3m. W środku koła piłka lekarska. Tuż za każdym rzędem z prawej strony chorągiewka. Na sygnał ostatni z rzędu biegnie w lewo po obwodzie koła., za ustawionymi chorągiewkami, po dobiegnięciu do swojego zespołu przechodzi do przodu pod nogami partnerów, starając się jak najszybciej dotknąć piłki. Po wykonaniu zadania zawodnik ustawia się z przodu swojego rzędu. Za zwycięstwo każdemu zawodnikowi przyznawany jest punkt. Wygrywa zespół, którego zawodnicy zdobyli jak najwięcej punktów.

 

     3. Wyścig na hulajnodze

 

Przybory: pachołek na starcie, hulajnoga, chorągiewki na 3,6,9 i 12m

 

     Zawodnicy ustawieni w rzędzie na linii startu. Na sygnał pierwszy  pokonuje dystans 12m slalomem, po ominięciu półmetka wraca na hulajnodze po prostej i przekazuje ją następnemu.

 

UWAGA: chorągiewki poprawia komisja techniczna. Błędem jest przewrócenie chorągiewki i oderwanie nogi od hulajnogi.

 

     4. Wyścig z przeszkodami

 

Przybory: płotki na 3 i 6m od startu, materac wzdłuż na 8m, pachołek na starcie, chorągiewka na półmetku, za chorągiewką na półmetku szarfa

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin