elementy biznesplanu.doc

(32 KB) Pobierz
1. Aktualna sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa

·         majątek obrotowy przedsiębiorstwa:
- wysokość środków pieniężnych w bankach i kasie, nazwy banków, w których klient ma rachunki, dokonane blokady, cesje i zastawy
- wysokość posiadanych zapasów, czy istnieje sezonowość wysokości zapasów, dokonane zastawy i przewłaszczenia, czy istnieją zapasy trudno zbywalne
- wysokość należności przedsiębiorstwa, główni dłużnicy, dokonane cesje należności, kwota i struktura czasowa należności przeterminowanych oraz należności spornych, wykaz głównych niesolidnych dłużników, podejmowane działania windykacyjne

·         zadłużenie przedsiębiorstwa:
- wysokość zobowiązań, główni wierzyciele, terminy spłat, kary umowne, kwota i struktura czasowa zobowiązań przeterminowanych, główni wierzyciele, prowadzone wobec przedsiębiorstwa działania windykacyjne
- kredyty i pożyczki, nazwy wierzycieli, kwoty pozostałe do spłaty, terminy końcowe spłat, zastosowane zabezpieczenie kredytów i pożyczek, w przypadku istnienia zobowiązań przeterminowanych - kwoty i wierzyciele oraz prowadzone wobec przedsiębiorstwa działania windykacyjne
- udzielone na zlecenie przedsiębiorstwa poręczenia i gwarancje, formy ich zabezpieczenia
- udzielone przez przedsiębiorstwo poręczenia lub inne zobowiązania warunkowe i pozabilansowe

·         inne dodatkowe informacje

2. Opis planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego (przedmiotu kredytowania)

·         rodzaj przedsięwzięcia i lokalizacja projektu

·         informacje o sponsorach projektu

·         cel inwestowania

·         podstawowe dane techniczno-ekonomiczne projektu, nowoczesność przyjętych rozwiązań

·         inwestycja a ochrona środowiska (wymagane zezwolenia dotyczące ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy), informacje na temat: przestrzegania wymogów i norm ochrony środowiska, bezpieczeństwa oraz higieny pracy, informacje na temat produktów ubocznych towarzyszących przy produkcji w tym toksycznych odpadów, toksycznych emisji do atmosfery, sposobie odprowadzania ścieków z terenu przedsiębiorstwa, umowach zawartych przez przedsiębiorstwo z władzami ochrony środowiska w celu dostosowania się do wymogów ochrony środowiska

3. Analiza rynku - sytuacja obecna i prognozy

·         popyt na produkty projektu (przedsiębiorstwa):
- segmenty rynku dla produktów projektu
- szacowany popyt na produkty

·         podaż produktów na rynkach (produkcja, sprzedaż, możliwości substytucji)

·         konkurencja rynkowa dla produktów projektu:
- konkurencja na rynkach projektu (identyfikacja konkurentów, skala działania, potencjał)
- porównanie produktów projektu z konkurencją (jakość, cena, nowoczesność, koszty wytwarzania, organizacja sprzedaży, kanały dystrybucji, reklama)
- zakładane uwarunkowania sukcesu nad konkurencją (mocne strony produktów projektu)
- miejsce produktów oferowanych przez projekt na rynku (przewidywany udział w sprzedaży)

·         dystrybucja produktów projektu (przedsiębiorstwa)
- zakładana wielkość sprzedaży (w tym eksportu)
- kanały i organizacja dystrybucji
- zakładane koszty dystrybucji produktów

·         założenia marketingowe projektu (przedsiębiorstwa):
- zasady kształtowania polityki cenowej
- sposoby osiągania zamierzonej sprzedaży
- działania w sferze promocji i reklamy
- koszty marketingu

·         ryzyko instytucjonalne i społeczne
- wymagane koncesje, zezwolenia, patenty, licencje itp.
- wymagania wynikające z przepisów o ochronie środowiska i przepisów budowlanych
- zagrożenia wynikające z potencjalnych zmian stawek celnych i podatkowych
- zagrożenia wynikające z siły działających związków zawodowych

4. Plan operacyjny projektu (przedsiębiorstwa)

·         stan przygotowania organizacyjnego w zakresie:
- dokumentacji
- lokalizacji inwestycji
- praw własności wartości niematerialnych (licencje, patenty know-how)
- wykonawstwa robót budowlano-montażowych
- dostaw maszyn i urządzeń
- innych zagadnień, np. szkolenia załogi

·         organizacja funkcjonowania projektu:
- struktura organizacyjna projektu
- strategia zarządzania projektem
- koszty operacyjne funkcjonowania projektu

·         opis fazy inwestycyjnej projektu:
- opis zakładanych inwestycji
- wielkość i struktura nakładów inwestycyjnych
- źródła środków inwestycyjnych
- harmonogram realizacji inwestycji i wykorzystania środków

·         procesy produkcyjne w fazie operacyjnej (poinwestycyjnej) projektu:
- poszczególne etapy procesów produkcyjnych
- rodzaje i ilość niezbędnych środków produkcyjnych
- źródła zaopatrzenia w surowce
- koszty produkcji
- plan remontów i działań modernizacyjnych
- terminarz działań produkcyjnych

5. Analiza finansowa projektu (przedsiębiorstwa)

·         potrzeby kapitałowe projektu (kapitał inwestycyjny, kapitał obrotowy)

·         projekcje bilansu i rachunku zysków i strat (na okres kredytowania), bez uwzględnienia nakładów inwestycyjnych oraz z uwzględnieniem efektów inwestycji

·         przepływy pieniężne (co najmniej na okres równy okresowi kredytowania), bez uwzględnienia nakładów inwestycyjnych oraz z uwzględnieniem efektów inwestycji

·         płynność i efektywność projektu z uwzględnieniem kilku scenariuszy rozwojowych

6. Syntetyczna ocena projektu (przedsiębiorstwa)

·         silne i słabe strony projektu związane z uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi

·         ogólna ocena wykonywalności projektu

7. Załączniki do planu działania

·         bilanse i rachunki wyników wybranych sponsorów projektu za ostatnie 2 lata działalności

·         zależnie od cech projektu inne materiały

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin