WIZERUNEK LIDERA I FIRMY.doc

(129 KB) Pobierz
WIZERUNEK LIDERA I FIRMY

WIZERUNEK LIDERA I FIRMY

  1. Rola lidera w budowaniu i utrzymywania dobrego wizerunku firmy - co pomaga, co rujnuje?
  2. Identyfikacja z firmą. Co to znaczy być ambasadorem marki zawodowo i prywatnie?
  3. PR wewnętrzny lidera: budowanie relacji i współpracaze współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi:

o        bezpośrednia: codzienne kontakty zawodowe, spotkania, zebrania, wystąpienia, etc.

o        pośrednia: telefon, korespondencja elektroniczna i papierowa, etc.

  1. Kontakty zewnętrzne lidera a wizerunek firmy - klienci, spotkania i wystąpienia, krótkie szkolenia, telefony, maile, etc.
  2. Budowanie wizerunku lidera

o        model wizerunkowy

o        jak budować i wzmacniać rzeczywisty autorytet

o        jak integrować własną osobowość

  1. Trening autoprezentacji lidera

o        zewnętrzność statyczna: wygląd, kultura osobista

o        zewnętrzność dynamiczna: mowa ciała, operowanie głosem

o        panowanie nad emocjami

  1. Savoir - vivre: bezpośredni, telefoniczny, mailowy
  2. Skuteczne działanie ma wpływ na wizerunek

o        nie daj się okradać z czasu

o        poznaj mocne i słabe strony swojej decyzyjności

o        stosuj techniki logiczne i rozpoznawaj nielinearne w podejmowaniu decyzji

  1. Zachowanie autorytetu i pozytywnego wizerunku w trudnych relacjach i sytuacjach - warsztat osadzony w realnych przypadkach zawodowych zasygnalizowanych przez uczestników szkolenia

 

Powrót do listy

 


 

SZEF Z AUTORYTETEM

  1. Wgląd w psychologiczne mechanizmy funkcjonowania osobowości - samopoznanie drogą do budowania pewności siebie w roli szefa

o        temperament w praktyce

o        Analiza Transakcyjna na użytek szefa

o        psychoanalityczna teoria W. Reicha

o        dawcy i biorcy jako szefowie

o        czy płeć szefa ma znaczenie?

o        analiza mocnych i słabych stron osobowości oraz kompetencji społecznych - jak wzmacniać mocne, a osłabiać słabe

  1. Motywowanie i inspirowanie podwładnych

o        istota i rodzaje motywacji

o        praktyczne zastosowanie współczesnych modeli motywacyjnych

o        katalog motywatorów pozafinansowych

o        jak krytykować i chwalić motywująco?

o        delegowanie zadań i odpowiedzialności jako narzędzie motywacyjne

  1. Szef w sytuacji konfliktu

o        czy konfliktu da się uniknąć?

o        skala wpływu i odpowiedzialności szefa w sytuacjach konfliktowych

o        jak osłabiać narastanie konfliktów przy wprowadzaniu zmian

o        techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacja, arbitraż

o        "regulamin" antykonfliktowy

  1. Praktyczny trening antystresowy

o        kiedy szef się "wypalił", a kiedy jest tylko zmęczony, zestresowany, albo stremowany?

o        przegląd i analiza sposobów radzenia sobie ze stresem

o        szybkie techniki relaksacji

 

Powrót do listy

 


 

WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM

  1. Specyfika pracy w zespole

o        zespół jako środowisko życia i pracy

o        związek między spójnością zespołu i jego produktywnością, zalety i wady spójnego zespołu

o        fazy a funkcje w rozwoju zespołów

o        role, relacje i "konstelacje" w zespole - na podstawie modelu Belbina

o        współzależność i podział odpowiedzialności w zespole

  1. Kierowanie zespołem

o        zasady budowania i integracji zespołów

o        metody budowania autorytetu w zespole

o        techniki wywierania wpływu na zespół

  1. Zarządzanie informacją

o        wyszukiwanie, selekcjonowanie, gromadzenie, przetwarzanie i upowszechnianie informacji

o        prywatny "Business Intelligence" - technologie informatyczne i "psychologiczne"
w zarządzaniu informacją

o        wewnętrzny PR jako istotna funkcja zarządcza

  1. Komunikacja systemowa

o        przepływ informacji i sterowanie informacją w firmie/dziale/zespole

o        formalny i nieformalny obieg informacji

o        style przekazywania informacji

o        blokady w przepływie informacji i ich wpływ na skuteczność działania zespołu

o        blokady a konflikty

  1. Istota komunikacji interpersonalnej

o        komunikacja werbalna i niewerbalna w przekazywaniu informacji, spójność przekazu słownego z mową ciała

o        filtry i bariery komunikacyjne, rola nastawienia (efekt Pigmaliona)

o        zasady konstruktywnego porozumiewania się w sytuacjach napięcia emocjonalnego

  1. Zachowania asertywne menedżera w trudnych relacjach i sytuacjach zawodowych

o        modelowe techniki i narzędzia asertywnej komunikacji, "komunikaty-wytrychy"

o        praktyczny warsztat osadzony w realiach firmy na podstawie przykładów zgłoszonych przez uczestników (np. radzenie sobie z krytyką i agresją, udzielanie informacji uzasadnianie procedur w języku korzyści, delegowanie zadań i egzekwowanie poleceń, umiejętność odmawiania, wyrażania opinii, próśb i potrzeb, asertywna konfrontacja)

o        techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacje, arbitraż, etc.

 

Powrót do listy

 


 

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

  1. Rodzaje zawodowych wystąpień publicznych - przegląd
  2. Specyfika wystąpień w firmie w sytuacjach wprowadzania zmian
  3. Udział w spotkaniach z przedstawicielami samorządu i rządu
  4. Sztuka prowadzenia dyskusji i sporów - erystyka
  5. Asertywność przeciw agresji
  6. Mowa ciała i dystans emocjonalny w wystąpieniach publicznych
  7. Struktura i oprawa dobrej prezentacji - dostosowanie do odbiorcy
  8. Notatka nielinearna - ściąga na jednej stronie
  9. Prowadzenie rozmów z dziennikarzami
  10. Udzielanie wywiadu prasowego i radiowego
  11. Specyfika wystąpień telewizyjnych
  12. Specyfika wystąpień medialnych w sytuacjach kryzysu
  13. Profesjonalizm w trudnych sytuacjach medialnych - case study na podstawie doświadczeń zawodowych uczestników szkolenia
  14. Trening z zastosowaniem kamery - analiza poprawności merytorycznej i metodologicznej prezentowanych treści i form dyskusji

 

Powrót do listy

 


 

SZTUKA SKUTECZNEJ PREZENTACJI

  1. Style odbioru informacji

o        uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji oraz krzywej wydajności pracy umysłowej\

o        zasady uczenia się dorosłych - style uczenia się osób dorosłych

o        wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji wg szkoły Neurolingwistycznego Programowania (NLP)

  1. Przygotowanie prezentacji

o        cele ogólne i szczegółowe

o        motyw przewodni

o        struktura prezentacji (modele: AIDA, diament, drzewo, etc.)

o        dostosowanie do typu odbiorcy (przekrój demograficzny i psychologiczny)

o        konspekt na jednej stronie - jak przygotować ściągę - notatka nielinearna

o        jak przygotować materiały wizualne i materiały szkoleniowe dla uczestników oraz kiedy je wręczać?

o        warunki zewnętrzne - proksemika (operowanie przestrzenią), sprawdzenie sprzętu prezentacyjnego i innych warunków wpływających na komfort prezentera i publiczności

o        nastawienie psychiczne prezentera - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja

  1. Struktura prezentacji

o        wstęp - przedstawienie celu i tez

o        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin