WIZERUNEK LIDERA I FIRMY
o bezpośrednia: codzienne kontakty zawodowe, spotkania, zebrania, wystąpienia, etc.
o pośrednia: telefon, korespondencja elektroniczna i papierowa, etc.
o model wizerunkowy
o jak budować i wzmacniać rzeczywisty autorytet
o jak integrować własną osobowość
o zewnętrzność statyczna: wygląd, kultura osobista
o zewnętrzność dynamiczna: mowa ciała, operowanie głosem
o panowanie nad emocjami
o nie daj się okradać z czasu
o poznaj mocne i słabe strony swojej decyzyjności
o stosuj techniki logiczne i rozpoznawaj nielinearne w podejmowaniu decyzji
Powrót do listy
SZEF Z AUTORYTETEM
o temperament w praktyce
o Analiza Transakcyjna na użytek szefa
o psychoanalityczna teoria W. Reicha
o dawcy i biorcy jako szefowie
o czy płeć szefa ma znaczenie?
o analiza mocnych i słabych stron osobowości oraz kompetencji społecznych - jak wzmacniać mocne, a osłabiać słabe
o istota i rodzaje motywacji
o praktyczne zastosowanie współczesnych modeli motywacyjnych
o katalog motywatorów pozafinansowych
o jak krytykować i chwalić motywująco?
o delegowanie zadań i odpowiedzialności jako narzędzie motywacyjne
o czy konfliktu da się uniknąć?
o skala wpływu i odpowiedzialności szefa w sytuacjach konfliktowych
o jak osłabiać narastanie konfliktów przy wprowadzaniu zmian
o techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacja, arbitraż
o "regulamin" antykonfliktowy
o kiedy szef się "wypalił", a kiedy jest tylko zmęczony, zestresowany, albo stremowany?
o przegląd i analiza sposobów radzenia sobie ze stresem
o szybkie techniki relaksacji
WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM
o zespół jako środowisko życia i pracy
o związek między spójnością zespołu i jego produktywnością, zalety i wady spójnego zespołu
o fazy a funkcje w rozwoju zespołów
o role, relacje i "konstelacje" w zespole - na podstawie modelu Belbina
o współzależność i podział odpowiedzialności w zespole
o zasady budowania i integracji zespołów
o metody budowania autorytetu w zespole
o techniki wywierania wpływu na zespół
o wyszukiwanie, selekcjonowanie, gromadzenie, przetwarzanie i upowszechnianie informacji
o prywatny "Business Intelligence" - technologie informatyczne i "psychologiczne"w zarządzaniu informacją
o wewnętrzny PR jako istotna funkcja zarządcza
o przepływ informacji i sterowanie informacją w firmie/dziale/zespole
o formalny i nieformalny obieg informacji
o style przekazywania informacji
o blokady w przepływie informacji i ich wpływ na skuteczność działania zespołu
o blokady a konflikty
o komunikacja werbalna i niewerbalna w przekazywaniu informacji, spójność przekazu słownego z mową ciała
o filtry i bariery komunikacyjne, rola nastawienia (efekt Pigmaliona)
o zasady konstruktywnego porozumiewania się w sytuacjach napięcia emocjonalnego
o modelowe techniki i narzędzia asertywnej komunikacji, "komunikaty-wytrychy"
o praktyczny warsztat osadzony w realiach firmy na podstawie przykładów zgłoszonych przez uczestników (np. radzenie sobie z krytyką i agresją, udzielanie informacji uzasadnianie procedur w języku korzyści, delegowanie zadań i egzekwowanie poleceń, umiejętność odmawiania, wyrażania opinii, próśb i potrzeb, asertywna konfrontacja)
o techniki rozwiązywania konfliktów w zespole: spór konstruktywny, mediacje, arbitraż, etc.
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
SZTUKA SKUTECZNEJ PREZENTACJI
o uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa w przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji oraz krzywej wydajności pracy umysłowej\
o zasady uczenia się dorosłych - style uczenia się osób dorosłych
o wiodące systemy reprezentacyjne w odbiorze informacji wg szkoły Neurolingwistycznego Programowania (NLP)
o cele ogólne i szczegółowe
o motyw przewodni
o struktura prezentacji (modele: AIDA, diament, drzewo, etc.)
o dostosowanie do typu odbiorcy (przekrój demograficzny i psychologiczny)
o konspekt na jednej stronie - jak przygotować ściągę - notatka nielinearna
o jak przygotować materiały wizualne i materiały szkoleniowe dla uczestników oraz kiedy je wręczać?
o warunki zewnętrzne - proksemika (operowanie przestrzenią), sprawdzenie sprzętu prezentacyjnego i innych warunków wpływających na komfort prezentera i publiczności
o nastawienie psychiczne prezentera - wizualizacja sukcesów i trudności, relaksacja i koncentracja
o wstęp - przedstawienie celu i tez
o ...
monnika87