Alter Ego 2 rozklad materialu.doc

(394 KB) Pobierz
Dossier 1

Podręcznik Alter Ego 2

przygotowuje do DELF A2 > B1(część) oraz uwzględnia ESOKJ.             

             

Autorzy :

Annie Berthet

Catherine Hugot

Véronique M. Kizirian

Béatrix Sampsonis

Monique Waendendries

 

             

Metoda Alter Ego 2 zakłada realizację ok. 120 godzin lekcyjnych

              Poniższy rozkład materiału jest propozycją planu dydaktycznego na 146 godzin dydaktycznych. Każdy nauczyciel może dowolnie zmodyfikować zaproponowany plan modyfikując np. ilość godzin potrzebną do realizacji zagadnienia w określonej grupie słuchaczy

Godziny przewidziane na ewaluację DELF zostały ujęte w planie.

 


Dossier 1 J’ai des relations!

Leçon 1   Ami(e)s pour la vie?

Temat 1:   Przyjaciel na całe życie? - test

Temat 2:   Definiowanie cech charakteru.

Temat 3:   Zaimki względne qui, que, à qui.

Temat 4:   Rendre hommage à - Rozumienie ze słuchu i czytania

Temat 5:   Opowiadam o ważnej osobie w moim życiu.

 

Zagadnienia komunikacyjne

 

 

Materiał językowy

 

Wymagania edukacyjne

 

Gramatyka

 

Słownictwo

 

Fonetyka

 

Podstawowe

Uczań:

 

Rozszerzone

Uczeń:

- mówić o przyjaźni

- opisać kogoś (charakter, wady, zalety)

- struktury do podania definicji: C’est + infinitif, C’est quand itd.

- zaimki względne:

qui, que, à qui

-uzgodnienie imiesłowu czasu przeszłego

- forma żeńska i męska przymiotników

- słownictwo do opisu cech charakteru

- wymowa , porównanie oraz rozpoznawanie dźwięków : [i],

[ɛ],[ə]

 

- rozumie  i opowiada o relacjach przyjaźni

-potrafi podać definicje  różnych cech charakteru

- opisuje charakter drugiej osoby

- potrafi opowiedzieć i napisać o ważnej osobie w jego życiu

- zna i poprawnie stosuje zaimki względne qui, que, à qui

- odróżnia dźwięki i potrafi je poprawnie przeczytać [i],[ɛ],[ə]

 

- rozumie  i opowiada o relacjach przyjaźni

-potrafi podać definicje  różnych cech charakteru

- opisuje charakter drugiej osoby

- potrafi opowiedzieć i napisać o ważnej osobie w jego życiu

- zna i poprawnie stosuje zaimki względne qui, que, à qui

- odróżnia  i stosuje w mowie dźwięki [i],[ɛ],[ə]

 

 

 

 

 

Dossier 1  J’ai des relations!

Leçon 2   Voisins, voisines

Temat 6:   Sąsiedztwo – rozumienie z czytania.

Temat 7:   Mowa zależna – wprowadzenie.

Temat 8:   Mowa zależna – ćwiczenia utrwalające.

Temat 9:   Mówimy o zmianach - rozumienie ze słuchu i czytania.

Temat 10:   Robimy porównania.

 

Zagadnienia komunikacyjne

 

 

Materiał językowy

 

Wymagania edukacyjne

 

Gramatyka

 

Słownictwo

 

Fonetyka

 

Podstawowe

Uczeń:

 

Rozszerzone

Uczeń:

 

- mówić o sąsiedztwie

- przeczytać czyjeś słowa

- mówić o zmianach, które zaszły w życiu

- mowa zależna czasu teraźniejszego

- struktury porównawcze

- słownictwo dotyczące budynku i jego mieszkańców

- zwroty wyrażające zadowolenie i niezadowolenie

- łączenia międzywyrazowe

- rytm i melodia w mowie zależnej czasu teraźniejszego

- łączenie i wymowa

si elle, s’il

 

- rozumie  prosty tekst prasowy mówiący o święcie sąsiadów

- rozumie i stosuje mowę zależną czasu teraźniejszego

- potrafi opowiadać o relacjach mieszkańców i sąsiadów

- potrafi opowiedzieć o zmianach jakie zaszły w jego życiu pod wpływem jakiegoś wydarzenia

- porównuje przeszłość z teraźniejszością

- potrafi wyrazić i rozumie niezadowolenie

 

- rozumie  prosty tekst prasowy mówiący o święcie sąsiadów

- rozumie i stosuje mowę zależną czasu teraźniejszego

- potrafi opowiadać o relacjach mieszkańców i sąsiadów

- potrafi opowiedzieć o zmianach jakie zaszły w jego życiu pod wpływem jakiegoś wydarzenia

- porównuje przeszłość z teraźniejszością

- potrafi wyrazić i rozumie niezadowolenie

 

 

 

Dossier 1  J’ai des relations!

Leçon 3   Les feux de l’amour

Temat 11:   Miłość od pierwszego wejrzenia – słownictwo.

Temat 12:   Użycie czsów przeszłychl’imparfait / le passé composé.

Temat 13:   Moja historia miłosna...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin