Instr. - techn.wymiany uszcz.ciNgnika Scharf.doc

(25 KB) Pobierz
ZGE Sobieski Jaworzno III

ZGE Sobieski Jaworzno III                                                                      Jaworzno , dn. 21.07.2000r.

Sp. z o.o

 

 

 

 

 

T E C H N O L O G I A

 

wymiany uszczelnień w siłowniku hamulca manewrowego ciągnika Scharf .

 

I. Czynności do wykonania:

 

1.              Wybudować z maszyny uszkodzony siłownik.

              W tym celu należy :

-          zabudować  na sprężynowy pakiet hamulcowy DZ-BZ ściągacz śrubowy

-          napiąć wstępnie ściągacz i wybudować pakiet z układu hamulcowego .

 

2.              Uwolnić kozioł łożyskowy poprzez dalsze napinanie ściągacza śrubowego oraz demontaż pierścienia dwudzielnego.

 

3.              Popuścić śruby ściągacza aż do całkowitej likwidacji naprężenia wstępnego

              sprężyny naciskowej , zdjąć ściągacz.

 

4.              Zdjąć sprężynę z cylindra siłownika .

 

5.              Odkręcić pokrywę śrubową  dławicy , wybudować  dławicę oraz tłoczysko z cylindra

i przystąpić do wymiany uszczelnień .

 

6.              Montaż siłownika i sprężyny dociskowej należy dokonać w odwrotnej kolejności jak

              demontaż zawarty powyżej w pkt. 1 do 5 .

 

7.              Po remoncie należy przeprowadzić kontrolę szczelności siłownika  przy założonym

              ściągaczu dopompowując ciśnienie pompką ręczną i dokręcając śruby ściągacza.

 

8.              Wartość ciśnienia kontrolnego powinna zawierać się w granicach 16 do 24 MPa .

 

9.              Podczas wykonania  napraw należy stosować części zamienne spełniające wymagania

              techniczne stawiane przez producenta .

 

II. Postanowienia końcowe

 

1.      Zabrania się dokonywania wymiany uszczelnień bez zrozumienia niniejszej technologii

2.      W wypadku jakichkolwiek wątpliwości należy powiadomić dozór maszynowy

 

 

 

 

 

Instrukcje opracowano przy współudziale brygadzistów zespołów remontowych :

 

1.              ............................................................                                          ......................................

 

2.              ............................................................                                          ......................................

 

 

Opracował :                                                                                                  Sprawdził :

 

 

 

 

............................................                                                                      .........................................

 

Gł. Inż.  EM  :                                                                                                  B H P  :

 

 

 

 

............................................                                                                      .........................................

 

 

                                                                      Z A T W I E R D Z A M

                                                                      Kierownik Ruchu Zakładu :

 

 

 

 

                                                                ...................................................

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin