wstępna analiza ucznia.DOC

(53 KB) Pobierz
Ocena opisowa ucznia klasy I

ANALIZA POSTĘPÓW NAUCZANIA W MIESIĄCACH:

WRZEŚNIU, PAŹDZIERNIKU, LISTOPADZIE W ROKU SZKOLNYM 2008/2009

Imię i nazwisko ucznia:

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Mówienie

§         Wypowiada się: zdaniami złożonymi, prostymi zdaniami, pojedynczymi słowami, nie wypowiada się, odpowiada na pytania nauczyciela.

§         Zasób słownictwa: bogaty, na poziomie wieku, ubogi.

§         Tworzy wypowiedzi: zrozumiałe i poprawne gramatycznie, mało zrozumiałe, niezrozumiałe.

§         Aktywność na zajęciach: wysoka, średnia, słaba.

Słuchanie

§         Słucha poleceń - Marcin nie słucha kiedy nauczyciel mówi do ogółu, wymaga powtórzeń skierowanych tylko do niego.

§         Czytanych tekstów: to zależy od dnia.

Czytanie

§         Technika czytania: czyta zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje.

§         Popełnia błędy: opuszcza litery, wyrazy, przestawia litery, zniekształca głoski, zmienia końcówki wyrazów, przekręca wyrazy.

§         Tempo czytania: szybkie, średnie, wolne.

§         Czyta: ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne, z uwzględnieniem niektórych znaków, nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjne.

§         Czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany samodzielnie tekst, rozumie go częściowo, ma trudności ze zrozumieniem tekstu.

Pisanie

§         Pisze: starannie, średnio starannie, niestarannie.

§         Pismo: czytelne, kształtne, niekształtne, prawidłowo / nieprawidłowo łączy litery, przestrzega / nie przestrzega liniatury.

§         Przepisywanie: poprawnie odwzorowuje tekst, popełnia nieliczne / liczne błędy, prawidłowo / nieprawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy.

§         Popełniane błędy: ortograficzne, opuszcza litery, sylaby, wyrazy, ogonki, znaki interpunkcyjne, elementy liter, myli litery o podobnym kształcie, przestawia litery.

§         Z pamięci pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, popełnia dużo błędów.

§         Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne.

Inne wiadomości i umiejętności polonistyczne

§         Wyróżnia zdania, wyrazy, sylaby, głoski: poprawnie, myli, nie wyróżnia.

§         Dzieli wyrazy na sylaby: poprawnie, myli się, nie dzieli.

§         Rozpoznaje samogłoski i spółgłoski: zazwyczaj poprawnie, myli, nie rozpoznaje.

§         Układa wyrazy, zdania z rozsypanek: poprawnie, popełnia pomyłki, nie potrafi.

§         Rozpoznaje / nie rozpoznaje: zdania oznajmujące, pytające.

§         Dba o estetykę zeszytu przedmiotowego i do kaligrafii: super, bardzo ładnie, ładnie, postaraj się, pracuj więcej.

                           EDUKACJA SPOŁECZNO – PRZYRODNICZA
§        Umie podać adres zamieszkania i adres szkoły do której uczęszcza.
§        Zna datę swoich urodzin.
§        Zna przepisy i zasady poruszania się na drodze.
§        Umie prawidłowo przechodzić przez jezdnię.
§        Zna dni tygodnia i nazwy miesięcy i pór roku.
§        Umie określić charakterystyczne cechy zwierząt: ptaki, ssaki.
§        Wymienia zwierzęta hodowlane, domowe.

 

                          EDUKACJA MATEMATYCZNA

§         Dodaje i odejmuje w zakresie 10: biegle, dobrze, słabo, liczy na konkret.

§         Zna i potrafi wskazać podstawowe figury geometryczne: bardzo dobrze, dobrze, słabo.

§         Potrafi odróżnić stronę lewą od prawej: tak, nie, myli się.

§         Porównuje liczby: prawidłowo, myli znaki, nie potrafi.

§         Rozwiązuje proste zadania tekstowe: znakomicie, dobrze, ma trudności.

                         EDUKACJA PLASTYCZNO – TECHNICZNA

§         Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, słabo.

§         Prace wykonuje: starannie, średnio starannie, niestarannie.

§         Prace: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie w szczegóły, z zastosowaniem pełnej gamy barw, ubogie kolorystycznie.

                     EDUKACJA MUZYCZNO – RUCHOWA

TANIEC-

§         Zachowanie: ładnie

§         Ocena: Bardzo się stara. Nie zawsze jednak jest w stanie skupić się do końca nad poprawnym wykonaniem ćwiczenia.

§         Aktywność: ładnie

Taniec „Nie chcę Cię znać’ opanował w pełni. Tańczy chętnie, w zależności od dnia.

MUZYKA-

§         Słowa piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.

§         Melodię piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.

§         Śpiewa grupowo, indywidualnie: chętnie, nie zawsze chętnie, niechętnie.

§         Aktywność na zajęciach: bardzo ładnie, ładnie, postaraj się.

§         Zachowanie na zajęciach: bardzo ładnie, ładnie, postaraj się.

W-F –

§         Sprawność ruchowa: bardzo dobra, dobra, słaba.

§         Ćwiczenia gimnastyczne. wykonuje: precyzyjnie, średnio dokładnie, niedbale.

§         Przygotowanie do zajęć: bardzo dobre, dobre, słabe.

§         Dyscyplina na zajęciach: bardzo dobra, dobra, słaba.

§         Umiejętność współpracy podczas gier zespołowych: bardzo dobra, dobra, słaba.

                     ROZWÓJ SPOŁECZNO – EMOCJONALNY

§         Przestrzega norm społecznych obowiązujących w szkole i w klasie ( dyscyplina, przyjęte umowy, obowiązki ): tak, nie zawsze, nie.

§         Wykazuje się aktywnością w różnych sytuacjach: często, czasami, wcale.

§         Dba o porządek na swoim miejscu pracy: tak, nie zawsze, nie.

§         Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny zdrowotnej na przerwach, w czasie lekcji, po zajęciach: tak, nie zawsze, nie.

§         Systematycznie przygotowuje się do zajęć: tak, nie zawsze, nie.

§         Wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, śmiałość, zdolności przywódcze, aktywność, koleżeńskość, nieśmiałość, niezaradność, agresję, złość, wymaga pomocy, nadzoru w wykonywaniu niektórych zadań, powtórzenia poleceń.

WNIOSKI I PROPOZYCJE DO DALSZEJ PRACY Z UCZNIEM, UWAGI:

……..to miły i sympatyczny chłopiec. Lubiany w zespole klasowym. Wspaniale recytuje wiersze, odniósł sukces  w pierwszym etapie szkolnego konkursu recytatorskiego klas młodszych i przeszedł do finału…….. unika sytuacji konfliktowych. Podczas pracy nie zawsze potrafi się skupić. Wymaga powtórzeń, a czasami wsparcia ze strony nauczyciela. Zwykle pracuje szybko, z chęcią wykonując zadania i polecenia, ale nie zgłasza do odpowiedzi.

                                                                             

Katowice, 12.11.2008r.                                                                  Wychowawca klasy

                                                                                                                             

Zgłoś jeśli naruszono regulamin