ANALIZA POSTĘPÓW NAUCZANIA W MIESIĄCACH:
WRZEŚNIU, PAŹDZIERNIKU, LISTOPADZIE W ROKU SZKOLNYM 2008/2009
Imię i nazwisko ucznia:
Mówienie
§ Wypowiada się: zdaniami złożonymi, prostymi zdaniami, pojedynczymi słowami, nie wypowiada się, odpowiada na pytania nauczyciela.
§ Zasób słownictwa: bogaty, na poziomie wieku, ubogi.
§ Tworzy wypowiedzi: zrozumiałe i poprawne gramatycznie, mało zrozumiałe, niezrozumiałe.
§ Aktywność na zajęciach: wysoka, średnia, słaba.
§ Słucha poleceń - Marcin nie słucha kiedy nauczyciel mówi do ogółu, wymaga powtórzeń skierowanych tylko do niego.
§ Czytanych tekstów: to zależy od dnia.
Czytanie
§ Technika czytania: czyta zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje.
§ Popełnia błędy: opuszcza litery, wyrazy, przestawia litery, zniekształca głoski, zmienia końcówki wyrazów, przekręca wyrazy.
§ Tempo czytania: szybkie, średnie, wolne.
§ Czyta: ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne, z uwzględnieniem niektórych znaków, nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjne.
§ Czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany samodzielnie tekst, rozumie go częściowo, ma trudności ze zrozumieniem tekstu.
Pisanie
§ Pisze: starannie, średnio starannie, niestarannie.
§ Pismo: czytelne, kształtne, niekształtne, prawidłowo / nieprawidłowo łączy litery, przestrzega / nie przestrzega liniatury.
§ Przepisywanie: poprawnie odwzorowuje tekst, popełnia nieliczne / liczne błędy, prawidłowo / nieprawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy.
§ Popełniane błędy: ortograficzne, opuszcza litery, sylaby, wyrazy, ogonki, znaki interpunkcyjne, elementy liter, myli litery o podobnym kształcie, przestawia litery.
§ Z pamięci pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, popełnia dużo błędów.
§ Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne.
§ Wyróżnia zdania, wyrazy, sylaby, głoski: poprawnie, myli, nie wyróżnia.
§ Dzieli wyrazy na sylaby: poprawnie, myli się, nie dzieli.
§ Rozpoznaje samogłoski i spółgłoski: zazwyczaj poprawnie, myli, nie rozpoznaje.
§ Układa wyrazy, zdania z rozsypanek: poprawnie, popełnia pomyłki, nie potrafi.
§ Rozpoznaje / nie rozpoznaje: zdania oznajmujące, pytające.
§ Dba o estetykę zeszytu przedmiotowego i do kaligrafii: super, bardzo ładnie, ładnie, postaraj się, pracuj więcej.
§ Dodaje i odejmuje w zakresie 10: biegle, dobrze, słabo, liczy na konkret.
§ Zna i potrafi wskazać podstawowe figury geometryczne: bardzo dobrze, dobrze, słabo.
§ Potrafi odróżnić stronę lewą od prawej: tak, nie, myli się.
§ Porównuje liczby: prawidłowo, myli znaki, nie potrafi.
§ Rozwiązuje proste zadania tekstowe: znakomicie, dobrze, ma trudności.
§ Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, słabo.
§ Prace wykonuje: starannie, średnio starannie, niestarannie.
§ Prace: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie w szczegóły, z zastosowaniem pełnej gamy barw, ubogie kolorystycznie.
TANIEC-
§ Zachowanie: ładnie
§ Ocena: Bardzo się stara. Nie zawsze jednak jest w stanie skupić się do końca nad poprawnym wykonaniem ćwiczenia.
§ Aktywność: ładnie
Taniec „Nie chcę Cię znać’ opanował w pełni. Tańczy chętnie, w zależności od dnia.
MUZYKA-
§ Słowa piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.
§ Melodię piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.
§ Śpiewa grupowo, indywidualnie: chętnie, nie zawsze chętnie, niechętnie.
§ Aktywność na zajęciach: bardzo ładnie, ładnie, postaraj się.
§ Zachowanie na zajęciach: bardzo ładnie, ładnie, postaraj się.
W-F –
§ Sprawność ruchowa: bardzo dobra, dobra, słaba.
§ Ćwiczenia gimnastyczne. wykonuje: precyzyjnie, średnio dokładnie, niedbale.
§ Przygotowanie do zajęć: bardzo dobre, dobre, słabe.
§ Dyscyplina na zajęciach: bardzo dobra, dobra, słaba.
§ Umiejętność współpracy podczas gier zespołowych: bardzo dobra, dobra, słaba.
§ Przestrzega norm społecznych obowiązujących w szkole i w klasie ( dyscyplina, przyjęte umowy, obowiązki ): tak, nie zawsze, nie.
§ Wykazuje się aktywnością w różnych sytuacjach: często, czasami, wcale.
§ Dba o porządek na swoim miejscu pracy: tak, nie zawsze, nie.
§ Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny zdrowotnej na przerwach, w czasie lekcji, po zajęciach: tak, nie zawsze, nie.
§ Systematycznie przygotowuje się do zajęć: tak, nie zawsze, nie.
§ Wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, śmiałość, zdolności przywódcze, aktywność, koleżeńskość, nieśmiałość, niezaradność, agresję, złość, wymaga pomocy, nadzoru w wykonywaniu niektórych zadań, powtórzenia poleceń.
……..to miły i sympatyczny chłopiec. Lubiany w zespole klasowym. Wspaniale recytuje wiersze, odniósł sukces w pierwszym etapie szkolnego konkursu recytatorskiego klas młodszych i przeszedł do finału……….. unika sytuacji konfliktowych. Podczas pracy nie zawsze potrafi się skupić. Wymaga powtórzeń, a czasami wsparcia ze strony nauczyciela. Zwykle pracuje szybko, z chęcią wykonując zadania i polecenia, ale nie zgłasza do odpowiedzi.
maryla20