Jak karnawał to karnawał!
Cele ogólne:
ü organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu się pojęć matematycznych dotyczących wielkości;
ü rozwijanie słuchu, poczucia rytmu i pamięci muzycznej;
ü poszerzanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych przez wprowadzanie nowych form plastycznych nie znanych do tej pory dzieciom;
ü tworzenie atmosfery radości, swobody i dobrej zabawy przy muzyce, w gronie rówieśników;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
29. 01.
poniedziałek
„Karnawałowa pogoda”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ zachowuje się poprawnie w czasie spaceru, zna zasady bezpieczeństwa;
¨ ma pozytywny stosunek do przyrody, nie niszczy jej, szanuje ją;
¨ dysponuje podstawową wiedzą na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z porą roku;
¨ chętnie śpiewa piosenki;
- spacer mający na celu prowadzenie obserwacji dotyczących zmian w otoczeniu związanych aktualna porą roku;
- zwracanie uwagi na ochronną role pokrywy śnieżnej dla roślin; zachowanie się ptaków;
- dostrzeganie zależności temperatury i długości dnia od pory roku;
- śpiewanie piosenki „Zima, zima, zima”
przyrodnicza
muzyczna
Wypełnianie konturów o różnych kształtach elementami dekoracyjnymi – usprawnianie motoryki ręki.
30. 01.
wtorek
„Śnieżna wyliczanka”
Zabawa ruchowa naśladowcza „Sporty zimowe”
¨ rozumie polecenia n. w czasie manipulacji na zbiorach;
¨ poprawnie przelicza elementy w zakresie 5;
¨ sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem;
¨ zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;
- porządkowanie elementów zbioru wg ich liczebności wzrastającej i malejącej
- wykorzystanie wiersza „Śnieżna wyliczanka” D. Gellerowej;
- przeliczanie w zakresie 5, manipulowanie liczmanami;
- wykonywanie kotylionów i masek karnawałowych z kartonu, papieru kolorowego, bibuły itp.;
matematyczna
plastyczna
„Jaki to instrument?” – zagadki słuchowe. Odgadywanie i nazywanie w podanej kolejności.
31. 01.
środa
„Śniegowy pan”
¨ posiada umiejętność współpracy z kolegami w małych zespołach;
¨ stosuje wiedzę matematyczną w praktycznym działaniu;
¨ dba o swoje zdrowie – przebiera mokre rzeczy i wiesza je na kaloryferze;
- lepienie bałwana w ogródku przedszkolnym;
- toczenie kul śniegowych, łączenie ich ze sobą wg malejącej kolejności
- ozdabianie bałwanka marchewką, węglem, patykami;
konstrukcyjna
Ćwiczenia graficzne – gwiazdki śniegowe, Kreślenie linii pionowych, poziomych i ukośnych.
1. 02.
czwartek
„Bawimy się wesoło!”
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
¨ reaguje na tempo i rytm muzyki;
¨ obrazuje muzykę ruchem wykorzystując przybory;
¨ potrafi odwołać się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń i sformułować wnioski ogólne;
¨ planuje kompozycję rysunku na całej powierzchni arkusza;
- ekspresja ruchowa w toku zabawy przy piosenkach o tematyce zimowej (Pada, pada śnieg, Zima, zima, Śnieżny walc, i inne);
- malowanie zimowego krajobrazu pastą do zębów, palcem na szarych arkuszach;
- wyodrębnianie charakterystycznych cech danej pory roku;
językowa
Odgadywanie zagadek o tematyce zimowej.
2. 02.
piątek
„Jak karnawał, to karnawał!
¨ chętniej bierze udział w rywalizacji, nie martwi się nadmiernie przegraną;
¨ posiada wiedzę i sprawności potrzebne do udziału w konkursach;
- ...
sewulka