W KARNAWALE CZAS NA BALE
Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie. Wdrażanie do poprawnego formułowania zdań.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
Śpiewanie prostych piosenek.
Wzbogacenie doświadczeń plastyczno – konstrukcyjnych.
Doskonalenie sprawności logicznego myślenia.
Doskonalenie sprawności manualnej.
Kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania, segregowania w zbiory (dodawania i odejmowania).
Wytworzenie radosnego nastroju i miłej atmosfery.
Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej
Rozmowa kierowana „Dlaczego ludzie lubią bale?”, „Co to jest karnawał?” Opowiadanie nauczycielki o wielkich balach, które odbywały się w dawnych czasach. Zwrócenie uwagi na stroje, sale i budynki, w których odbywały się bale.
Wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego pt. „Zabawa karnawałowa”.
Nauka piosenki. „W karnawale”.
Wykonanie karnawałowych maseczek, kotylionów.
Odgadywanie zagadek dotyczących karnawałowych rekwizytów.
„Karnawałowe baloniki” – ozdabianie sylwety balonów wg własnego pomysłu.
Jakie baloniki mamy w naszej sali?:
- porównujemy ich kolor i wielkość;
- przeliczamy je, porównujemy ich liczebność;
- tworzymy zbiory balonów;
Zabawy z balonikami: podbijanie, dmuchanie, taniec, zabawy w parach.
Udział w Karnawałowym Bali Przebierańców przedszkola.
Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.
Tekst „Zabawa karnawałowa” Cz. Janczarski
Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.
sewulka