LUPO 1999-podwozie-diagnoza wlasna ABS-u.LUPO 3L.pdf

(1121 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna
systemu ABS, Lupo 3L
Wydanie 05.99
Serwis. Informacje techniczne
351432458.030.png 351432458.031.png 351432458.032.png 351432458.033.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna systemu ABS, Lupo 3L
Wydanie 05.99
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Pozwoli to na natychmiastowe stwierdzenie przy
korzystaniu z tego zeszytu, czy w danym zakresie wprowadzone zostały zmiany techniczne lub uzupełnie-
nia.
Grupy napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna, kontrola elektryczna
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów zawsze obowiązują ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
351432458.001.png 351432458.002.png 351432458.003.png 351432458.004.png 351432458.005.png 351432458.006.png 351432458.007.png 351432458.008.png 351432458.009.png 351432458.010.png 351432458.011.png 351432458.012.png 351432458.013.png 351432458.014.png 351432458.015.png 351432458.016.png 351432458.017.png 351432458.018.png 351432458.019.png 351432458.020.png 351432458.021.png 351432458.022.png 351432458.023.png 351432458.024.png 351432458.025.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna, badania elektryczne strona
Opis działania diagnozy własnej systemu ABS ITT Mark 30 IE ............................... 01–1
– Działanie ......................................................................................01–1
– Umiejscowienie jednostki systemu ITT Mark 30 IE ............................................01–4
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–5
– Środki ostrożności i bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek .......................01–5
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 30 IE za pomocą testera
usterek V.A.G 1551 lub testera VAS 5051 (przewodnik) ....................................... 01–7
Podzespoły elektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie .............................. 01–9
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K 118 ............................... 01–14
Przeprowadzania diagnozy własnej .......................................................... 01–16
– Warunki wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ...........................01–17
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji .............................................. 01–18
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ..............................................01–22
– Zestawienie funkcji możliwych do wyboru ................................................... 01–24
– Odczytywanie pamięci usterek ...............................................................01–25
– Automatyczny przebieg testujący ............................................................01–27
– Tabela usterek ...............................................................................01–28
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia ...........................01–48
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–50
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–53
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–53
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–65
– Wprowadzanie nastaw podstawowych .......................................................01–81
Badania elektryczne systemu ABS ITT Mark 30 IE ........................................... 01–92
– Warunki przeprowadzenia badań ............................................................01–94
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ................................... 01–95
– Tabela badań ................................................................................01–99
– Ustawienie wyłącznika świateł hamowania ..................................................01–117
Objaśnienia znaczeń ......................................................................... 01–118
Opis działania diagnozy własnej systemu
ABS ITT Mark 30 IE
Działanie
Ze względu na wzajemne połączenie kompute-
rów sterujących z magistralą danych BUS, na po-
czątku wyszukiwania usterek zasadniczo odczytuje
się wszystkie zamontowane w samochodzie kom-
putery sterujące pod względem zawartości pamięci
usterek.
Odbywa się to w funkcji 00 – „Automatyczny prze-
bieg testujący” .
W tym celu należy sprawdzić pozostałe komputery
sterujące pod kątem wywierania wpływu zapamię-
tanych usterek na system ABS.
Pojęcie diagnozy własnej odnosi się do elektrycz-
nych i elektronicznych podzespołów systemu ABS
tzn., że są rozpoznawane tylko usterki (np. przerwa
w ciągłości przewodów czujników obrotów), wystę-
pujące w połączeniach elektrycznych z kompute-
rem sterującym.
25-biegunowy komputer J104 sterujący systemem
ABS tworzy z jednostką hydrauliczną zamkniętą ca-
łość. Jednostka ta znajduje się w przedziale silniko-
wym po lewej stronie. Komputer sterujący wyposa-
żony jest w pamięć usterek. Gniazdo do diagnozy
własnej znajduje się w środkowej konsoli, pod jed-
nostką obsługi ogrzewania lub układu klimatyzacji.
01–1
Komputer sterujący rozpoznaje i zapisuje w pa-
mięci trwałej usterki występujące podczas jazdy sa-
mochodu, które pozostają w pamięci również przy
nieprawidłowym napięciu akumulatora.
Usterka, która występuje sporadycznie również zo-
staje rozpoznana i zapisana w pamięci usterek. W
przypadku, gdy usterka po 15-krotnym włączeniu
zapłonu oraz przy ruszaniu (w przypadku usterek
magistrali danych BUS), lub po 50-krotnym uru-
chomieniu zapłonu i przy ruszeniu samochodem
nie zostanie ponownie zarejestrowana (z wyjątkiem
usterki „Uszkodzony komputer sterujący”), nastę-
puje automatyczne jej skasowanie w pamięci uste-
rek.
Po włączeniu zapłonu lub uruchomieniu silnika za-
pala się na około 2 sekundy lampka sygnalizacyjna
K47 systemu ABS.
W tym czasie w komputerze sterującym przeprowa-
dzany jest przebieg sprawdzający (samokontrola)
następujących funkcji:
Sprawdzanie napięcia zasilającego, min. 10 V.
Sprawdzanie komputera sterującego łącznie z
cewkami zaworów.
Sprawdzanie kodowania komputera sterujące-
go.
Przeprowadzania statycznego sprawdzania czuj-
ników obrotów (bez sygnału liczby obrotów).
Jeżeli po uruchomieniu samochodu i prędkości
powyżej 20 km/h okaże się, że obroty nie są
prawidłowe, zapali się ponownie lampka sygna-
lizacyjna K47 systemu ABS.
01–2
351432458.026.png 351432458.027.png
Tester usterek V.A.G 1551 lub tester VAS 5051
W celu rozpoczęcia wyszukiwania usterek należy
zasadniczo wprowadzić diagnozę własną. Usterki
elektryczne wpływające na działanie układu hamul-
cowego zostają również zapisane w pamięci uste-
rek. Usterki te mogą zostać stwierdzone tylko za
pośrednictwem testera V.A.G 1551 lub systemu dia-
gnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051.
Wskazane informacje o usterkach prowadzą po-
przez tabele usterek ze wskazówkami, od możli-
wych przyczyn do określonych czynności napraw-
czych.
01–3
Umiejscowienie jednostki systemu ABS ITT
Mark 30 IE
Lewostronny układ kierowniczy
Wzmacniacz siły hamowania działa na zasadzie
podciśnienia.
Cechy rozpoznawcze
1 – wzmacniacz siły hamowania 9”,
2– jednostkahydrauliczna,
3 – komputer sterujący, gniazdo 25-krotne (przy-
mocowane śrubami do jednostki hydraulicz-
nej).
Cechy rozpoznawcze jednostki hydraulicznej
systemu ABS ITT Mark 30 IE
Wymiar A 100 mm samochody z systemem
ABS.
01–4
351432458.028.png 351432458.029.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin