Kl. VI.doc

(200 KB) Pobierz

3

mgr Anna Nowak                                                                             Szkoła Podstawowa w Łabiszynie     klasa VI

 

 

 

 

 

Plan wynikowy

opracowany na podstawie programu: Wezwani przez Boga Ojca

– AZ – 2- 01/1-2

i podręcznika: „Uświęceni w Duchu Św.”

pod red. Ks. J. Szpeta i D. Jackowiak, Poznań 2004

– AZ-23-01/1-2

 

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2009/2010

 

 

 

 

 

 

Blok tematyczny

Temat

Zamierzone osiągnięcia uczniów

Metody i techniki

Środki dydaktyczne

Wymagania

Sposoby diagnozowania

Uwagi

podstawowe

ponadpodstawowe

1

2

3

4

5

6

7

8

9

I. W poszukiwaniu własnego miejsca w życiu

1. Bądźcie moimi świadkami

Uczeń wie:

w jaki sposób Pan Bóg powołał pierwszych Apostołów;

umie wyjaśnić jak apostołowie odpowiedzieli na wezwanie Chrystusa;

rozwija w sobie postawę świadka Pana Jezusa.

Praca z tekstem, pogadanka, praca z podręcznikiem, praca plastyczna, praca z mapą, atlasem

Podręcznik ucznia, mapa ew. atlas, obraz powołania Apostołów, kartki, kredki

Uczeń umie opowiedzieć o powołaniu pierwszych apostołów oraz ich odpowiedzi na wezwanie Chrystusa. Wyjaśnia znaczenie słowa świadek

Uczeń potrafi scharakteryzować postawę świadka Chrystusa z uwzględnieniem aktualnej sytuacji.

Potrafi podać przykłady świadków Chrystusa w różnych czasach.

Ocena aktywności na lekcji

 

2. Nadzieja, która zawieść nie może

Uczeń wie, kto jest dawcą chrześcijańskiej nadziei; umie wskazać w czym przejawia się nadzieja;

Rozwija w sobie nadzieję chrześcijańską.

Pogadanka, praca z podręcznikiem, praca z tekstem biblijnym, opowiadanie, śpiew.

Podręcznik ucznia, kartki papieru

Uczeń potrafi wyjaśnić czym jest nadzieja; potrafi wskazać podstawy i przejawy chrześcijańskiej nadziei.

Na podstawie tekstu biblijnego uczeń dowodzi, że nadzieja chrześcijańska polega na pokładaniu ufności w obietnicach Chrystusa.

Ocena aktywności na lekcji, zadanie domowe

 

3. Moc słowa Bożego

Uczeń umie wyjaśnić co to znaczy, że Słowo Boże posiada moc; wie w jaki sposób Jezus przemawiał do otaczających Go ludzi; kształtuje w sobie postawę otwartości na słowo

Boże.

Pogadanka: „Co można zrobić za pomocą Słowa”

Praca z podręcznikiem i Pismem św. , pogadanka

Podręcznik ucznia, Pisma św., kartki papieru, losy z imionami, kaseta z muzyką refleksyjną.

Uczeń wyjaśnia co to znaczy że słowo Boże posiada moc.

Potrafi powiedzieć w jaki sposób Jezus przemawiał do ludzi. Podejmuje refleksję na temat słowa Bożego w swoim życiu.

Uczeń potrafi zanalizować znaczenie słowa Bożego w życiu ludzkim;

Na przykładach z Pisma św.  Potrafi dowieść mocy słowa Bożego.

Ocena aktywności na lekcji

 

4. Jeżeli we Mnie trwać będziecie

Uczeń wie, co znaczy określenie trwać e Chrystusie. Potrafi wskazać co pomaga człowiekowi być blisko Jezusa. Rozwija w sobie osobistą przyjaźń z Chrystusem poprzez coraz lepsze poznanie go i modlitwę

Pogadanka, wypowiedź pisemna, praca z tekstem, praca z mapą,

burza mózgów

Roślina doniczkowa, podręcznik ucznia, mapa, kartki papieru, pisaki lub kredki

Uczeń potrafi powiedzieć na czym polega trwanie w Chrystusie, uzasadnia potrzebę trwania przy Chrystusie, wymienia dobre owoce jakie w życiu człowieka przynosi przyjaźń z Chrystusem.

Uczeń wyjaśnia symbolikę i przesłanie przypowieści o winnym krzewie. Potrafi podać kilka przykładów przyjaźni z Chrystusem.

Ocena pracy w grupach

 

II. Duch Święty daje nam nowe życie

5. Święte wydarzenia Dnia Pięćdziesiątnicy

Uczeń wie, co wydarzyło się w dniu Pięćdziesiątnicy. Umie wymienić znaki obecności ducha św. Kształtuje postawę otwartości na działanie Ducha św.

Medytacja metaforyczna, pogadanka, czytanie Pisma św. , wyróżnianie scen, praca z obrazem i podręcznikiem

Tekst biblijny, p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin