7_ zadanie PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI.doc

(30 KB) Pobierz
PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI

PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI

 

 

Saldo początkowe wybranych kont w spółce „Z”: Kapitał zakładowy 6 000,-; Zobowiązania wobec dostawców 1 200,-; Kredyty krótkoterminowe 1 000,-; Zobowiązania wekslowe 800,-; Środki trwałe 5 000,-; Krótkoterminowe papiery wartościowe 1 000,-; Materiały 400,-; Towary 600,-; Rachunek bieżący 1 500,-; Kasa 500,-.

Operacje gospodarcze w 2008 r.:

1)       Naliczono amortyzację środków trwałych produkcyjnych
– stopa 10%              ………

2)       Płaca brutto              2 500,-

3)       Składka ZUS obciążająca pracodawcę              ………

4)       Zużyto materiały w produkcji              300,-

5)       Pokryto przelewem koszty delegacji pracownika produkcyjnego              50,75

6)       Zakupiono wg faktury program komputerowy:

wartość faktury              300,-

+ VAT 22%              66,-

do zapłaty               366,-

7)       Naliczono amortyzację WNiP wykorzystywanych w produkcji
(okres użytkowania 2 lata)              ……..

8)       sprzedano część towarów wg faktury

wartość faktury              500,-

+ VAT 22%              110,-

do zapłaty               610,-

9)       rozchód sprzedanych towarów z magazynu              300,-

10)  dopisano odsetki od środków pieniężnych lokowanych w banku              100,-

11)  zapłacono przelewem odsetki od kredytów               80,-

12)  część towarów uległa zniszczeniu (towary ubezpieczono)              150,-

13)  otrzymano odszkodowanie z instytucji ubezpieczeniowej
– wpływ na rachunek bieżący              100,-

14)  rozliczenie zniszczenia towarów              …….

15)  otrzymano od kontrahenta karę za niedotrzymanie warunków umowy
– wpływ na rachunek bieżący              120,-

16)  dokonać rozliczenia kosztów – wytworzono 10 sztuk produktów             

17)  faktura za sprzedane produkty:

sprzedano 10 szt po 600,- za sztukę              6 000,-

+ VAT 22%              1 320,-

do zapłaty               7 320,-

18)  rozchód sprzedanych produktów z magazynu 10 szt              …….

 

Dokonać wszystkich możliwych przeksięgowań na wynik finansowy.

Ustalić różne kategorie wyniku finansowego.

Jednostka jest płatnikiem VAT. Ewidencja przebiega w zespole „4 i 5”.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin