Podnoszenie i podpieranie autobusu(2).pdf

(346 KB) Pobierz
00:00-50
Wydanie 3 pl
Podnoszenie i podpieranie
Autobus
Opis czynności serwisowych i naprawczych
Scania CV AB 2001, Sweden
1 711 067
745337177.042.png 745337177.043.png 745337177.044.png 745337177.045.png 745337177.001.png 745337177.002.png 745337177.003.png 745337177.004.png 745337177.005.png 745337177.006.png 745337177.007.png 745337177.008.png 745337177.009.png
Spis treści
Wiadomości ogólne
..................................................................................3
Zalecenia dotyczące
bezpieczeństwa
..................................................................................4
Podnoszenie i podpieranie na
podnośniku
Podpieranie na kobyłkach przedniej części
pojazdu ....................................................................5
Podpieranie na kobyłkach, tył ..............................7
Opieranie środkowej osi autobusu
przegubowego na kobyłkach. .............................10
Podnoszenie i podpieranie na
podnośnikach kolumnowych
Podpieranie na kobyłkach przedniej części
pojazdu ..................................................................11
Podpieranie na kobyłkach, tył ............................13
Opieranie środkowej osi autobusu
przegubowego na kobyłkach. .............................16
2
Scania CV AB 2001, Sweden
00:00-50
 
Wiadomości ogólne
Wiadomości ogólne
Niniejszy opis dotyczy wszystkich typów
pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym,
włącznie z autobusami przegubowymi.
Dotyczy także autobusu typu F z
zawieszeniem na resorach piórowych.
Podczas podnoszenia i podpierania pojazdu
należy zachowywać wszystkie zasady
bezpieczeństwa.
Autobus przegubowy
Maksymalny kąt skrętu i zgięcia
pionowego
Konstrukcja podwozia umożliwia
pionowe zgięcie przegubu o 8˚. W
zależności od rodzaju nadwozia, kąt ten
może być mniejszy. Z tego względu,
podczas podnoszenia należy uważać, aby
nie przekroczyć takiego kąta zgięcia.
Konstrukcja podwozia umożliwia także
obrót przegubu wokół własnej osi o 3˚. W
zależności od rodzaju nadwozia, kąt ten
może być mniejszy.
Masa przegubu wynosi 770 kg; nacisk
tylnego członu autobusu na przegub
wynosi 100-600 kg, zależnie od
konfiguracji autobusu. Oznacza to, że
środek ciężkości tylnej części podwozia
znajduje się przed tylną osią.
00:00-50
Scania CV AB 2001, Sweden
3
745337177.010.png 745337177.011.png 745337177.012.png
 
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
.
!
OSTRZEZENIE!
Pracując przy pojazdach z zawieszeniem
pneumatycznym, zawsze opieraj pojazd na
kobyłkach.
Opróżnij miechy z powietrza.
Spadek ciśnienia w miechach zawieszenia
spowoduje opadnięcie nadwozia na osie.
Nastąpi to gdy:
zostaną odłączone przewody sprężonego
powietrza
miech zostanie przebity
do zaworu dojdzie sygnał napięcia
powodujący opróżnienie miechów
dźwignia czujnika poziomu/ zaworu
poziomującego zostanie przesunięta w dół
Jeżeli stanie się tak w trakcie wykonywania
prac pod pojazdem nie podpartym od spodu,
spowoduje to poważne ryzyko odniesienia
obrażeń.
.
!
OSTRZEZENIE!
Nigdy nie wykorzystuj drążków
reakcyjnych ani ich wsporników jako
punktów podparcia lub podnoszenia.
.
!
OSTRZEZENIE!
Nigdy nie napełniaj powietrzem zdjętego
miecha zawieszenia. Dolna część miecha
(tłok) może oddzielić się od gumy.
4
Scania CV AB 2001, Sweden
00:00-50
745337177.013.png 745337177.014.png 745337177.015.png 745337177.016.png 745337177.017.png 745337177.018.png 745337177.019.png 745337177.020.png 745337177.021.png
 
745337177.022.png 745337177.023.png 745337177.024.png 745337177.025.png 745337177.026.png 745337177.027.png 745337177.028.png 745337177.029.png 745337177.030.png
 
745337177.031.png 745337177.032.png 745337177.033.png 745337177.034.png 745337177.035.png 745337177.036.png 745337177.037.png 745337177.038.png 745337177.039.png
 
745337177.040.png
 
Podnoszenie i podpieranie na podnośniku
Podnoszenie i
podpieranie na
podnośniku
Podpieranie przedniej
części pojazdu
Wskazówka: W autobusach
niskopodłogowych użyj sterowania
poziomem w celu uzyskania lepszego
dostępu do spodu autobusu.
Sztywna oś przednia.
1 Umieść podnośnik centralnie pod osią
przednią lub pod miechami
powietrznymi osi przedniej, a następnie
ostrożnie podnieś pojazd.
Autobusy K i L ze sztywną osią przednią
2 Umieść kobyłki pod punktami podparcia
1 i 2, 150-400 mm od zewnętrznej
krawędzi belki poprzecznej.
3 Ostrożnie obniżaj autobus upewniając
się, że cały jego ciężar stabilnie spoczywa
na kobyłkach.
Autobusy N i L (niskopodłogowe) ze
sztywną osią przednią
00:00-50
Scania CV AB 2001, Sweden
5
745337177.041.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin