TI_05-01-12-04-T_B_pl.pdf

(250 KB) Pobierz
05
TI 05-01 12 04 T/B
pl
Wydanie 2, 2002-02-06
Technical
information
Neutralne położenie przekładni zakresowej podczas
używania retardera
Schemat diagnostyczny
Pojazdy objęte akcją
TI dotyczy samochodów ciężarowych i auto-
busów z retarderem
Podstawa
Zdarza się, że podczas włączania retardera,
przekładnia zakresowa przestawia się w
położenie neutralne.
Problem pozostaje, pomimo wykonania
czynności zaradczych przy widełkach wy-
bieraka oraz blokadzie przekładni zakreso-
wej.
Scania CV AB 2002-02
1 (4)
745345183.011.png 745345183.012.png 745345183.013.png
 
Wyszukiwanie usterek
Sprawdź, czy blokada przekładni zakre-
sowej jest oznaczona numerem części
1 465 116.
1.
Jeśli numer części nie jest prawidłowy,
wymień na blokadę przekładni zakreso-
wej 1 465 116.
Sprawdź, czy trzpień blokujący blokuje
symetrycznie pomiędzy górnym a dol-
nym zakresem. Zobacz A na rysunku.
Uwaga! Jest to szczególnie ważne w
przypadku położenia blokady górnego
zakresu. Zobacz 1 na rysunku.
2.
Jeśli trzpień blokujący trafia w widełki
wybieraka w obszarze B, przekręć lub
wymień widełki. Zobacz zaznaczony
przerywaną linią kontur na rysunku.
Dotyczy to przede wszystkim położenia
blokady górnego zakresu. Zobacz 1 na
rysunku.
1 Położenie blokady górnego zakresu.
2 Położenie blokady dolnego zakresu.
A Położenie prawidłowe.
B Położenie nieprawidłowe.
Wyjmij przekładnię planetarną ze
skrzyni biegów
Sprawdź nacięcia blokujące na kole
koronowym 1 118 030.
3.
Jeżeli koło koronowe nie ma nacięć blo-
kujących, wymień je na koło koronowe
1 118 030.
1 Brak nacięć blokujących.
2 Prawidłowe nacięcia blokujące.
2 (4)
Scania CV AB
TI 05-01 12 04 T/B pl
745345183.001.png 745345183.002.png 745345183.003.png
 
Sprawdź, czy w przekładni planetarnej
zamontowane zostało koło słoneczne
1 459 309 i jego łożysko 1 300 596.
Zobacz rysunek.
4.
Jeżeli numery części się nie zgadzają,
wymień na koło słoneczne o pra-
widłowym numerze części 1 459 309.
1 Koło słoneczne.
2 Łożysko.
Upewnij się, czy na prawym wałku prze-
suwnym nie zamontowano ustalacza tu-
lejowego 1 382 339. Zobacz rysunek.
5.
Ważne! Jeśli na prawym wałku prze-
suwnym zamontowano ustalacz tule-
jowy 1 382 339, zdejmij go. To właśnie
ten ustalacz naciska na blokadę
przekładni zakresowej. Ustalacz tule-
jowy o innym kształcie może zostać.
Sprawdź, czy wodzik wchodzi w rowek
w wałku przesuwnym. Zobacz rysunek.
6.
Jeśli wodzik nie wchodzi w rowek na
wałku przesuwnym, zdejmij wodzik z
wałka i przekręć go tak, aby ustawił się
prawidłowo.
1 Wodzik.
2 Wałek przesuwny.
Scania CV AB
3 (4)
TI 05-01 12 04 T/B pl
745345183.004.png 745345183.005.png 745345183.006.png 745345183.007.png
 
Wyjmij skrzynię biegów z pojazdu.
Sprawdź, czy wartość luzu osiowego
wału głównego skrzyni biegów wynosi:
7.
0,12-0,20 mm dla GR/GRS900.
0,05-0,12 mm dla GR801.
Jeśli luz osiowy wału głównego jest zbyt
duży lub zbyt mały, wyreguluj jego wartość
według Podręcznika Warsztatowego
05:03-02 "Skrzynia biegów GRS 900, Opis
czynności".
Sprawdź, czy bicie poprzeczne koła
słonecznego jest mniejsze niż 0,10 mm.
8.
Uwaga! Jeśli bicie poprzeczne koła słonecz-
nego jest większe niż 0,10 mm,
przekręć koło słoneczne o pół
obrotu. Zmierz jeszcze raz.
Sprawdź, czy bicie osiowe stożka synch-
ronizatora jest mniejsze niż 0,10 mm.
9.
4 (4)
Scania CV AB
TI 05-01 12 04 T/B pl
745345183.008.png 745345183.009.png 745345183.010.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin