TI_10-02-10-15-T_B_pl(2).pdf

(169 KB) Pobierz
10
TI 10-02 10 15 T/B
pl
Technical
information
Wdrożenie nowego pierścienia uszczelniającego
retardera
Pojazdy objęte akcją
TI dotyczy autobusów i samochodów
ciężarowych z retarderem.
Podstawa
Zdarzało się, że przez otwór spustowy w
obudowie retardera wyciekał olej
przekładniowy, ponieważ uszczelka, która
uszczelnia przed olejem przekładniowym
była zużyta.
Rozwiązanie produkcyjne
Pierścień uszczelniający A, który uszczelnia
przed olejem z retardera oraz pierścień
uszczelniający B, który uszczelnia przed
olejem przekładniowym zostają wycofane.
Oba pierścienie uszczelniające zostają
zastąpione nowym pierścieniem
uszczelniającym z podwójnymi wargami
uszczelniającymi, który jest montowany
według poz. A. Pierścień uszczelnia
zarówno przed olejem z retardera, jak i
olejem przekładniowym.
Zmiany zostały wdrożone do produkcji od
następujących numerów podwozi:
Otwór spustowy w obudowie retardera
zostaje wycofany. Po tej zmianie większy
przeciek można rozpoznać po stracie
momentu podczas hamowania retarderem
oraz podwyższonym poziomie oleju w
skrzyni biegów.
Samochód ciężarowy
Scania Södertälje
1 282 659
Scania Zwolle
4 478 565
Scania Angers
9 073 094
Autobus
Scania Katrineholm
1 843 338
Scania CV AB 2002-10
1 (2)
745342808.003.png 745342808.004.png 745342808.005.png
 
Rozwiązanie serwisowe
W razie naprawy retardera w podwoziach
wyprodukowanych przed numerami
podwozi na stronie 1, należy założyć nowy
pierścień uszczelniający zgodnie z poz. A i
zaślepić korkiem otwór spustowy zgodnie z
poz. C, zobacz rysunek.
Aby zaślepić otwór spustowy C należy
zrobić tak:
1. Oczyść otwór.
2. Nanieś klej do gwintów 561 029.
3. Wbij korek młotkiem.
Zobacz listę części poniżej.
Części
Część
wprowadzona
Opis
Część wycofana
Ilość
Ilość
Obudowa retardera
1 407 724
1
1 494 340
1
Pierścień
uszczelniający
1 347 020
2
1 405 146
1
Korek
-
-
1 422 368
1
Zestaw naprawczy
550 541
-
550 567
-
2 (2)
Scania CV AB
TI 10-02 10 15 T/B pl
745342808.001.png 745342808.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin